Probleem bij starten Renault Twingo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben in het bezit van een Renault Twingo uit 2004. Deze heeft het probleem dat bij het starten een pieptoon te horen is, pas als deze stopt slaat de motor aan. Als ik echter eerst de auto alleen op contact zet is de pieptoon ook te horen, en als deze gestopt is en ik de auto ga starten start deze in 1 keer. Ik heb gekeken waar de piep vandaan komt, en het lijkt het onderstaande onderdeel te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7-P_LQoFv_YfZg06ozWHuxY1rI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mhRkWoOfa38p8tZje6ziYiLl.png?f=user_large

Heeft iemand enig idee wat dat onderdeel is?
Bedankt alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:22
Diesel? Klinkt als ouderwets voorgloeien.

[ Voor 70% gewijzigd door sig69 op 20-04-2024 18:12 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Dank voor uw reactie!
Nee, het is een benzine, dus voorgloeien kan het niet zijn... Mogelijk hoort het wel een beetje bij dit type auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 09:37
Hier ook een Twingo met een iets nieuwer bouwjaar. Ooit nieuw gekocht maar vanaf het begin af aan al zulk soort problemen met starten. Vooral in de zomer lijkt het op te treden. Pieptoon is me nooit echt opgevallen, zal ik eens op letten. Wel erbij neergelegd dat het een Twingo kwaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor uw reactie!
Dan is het niet zo erg, ik dacht dat iets misschien versleten was en op een gegeven moment helemaal zou gaan begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Bij mijn oude Clio was dat piepen de benzine pomp ( denk ik) maar of dit onderdeel ook de benzine pomp is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49
waar in je auto is die foto?

op basis van "pieptoon tijdens contact" zou ik als eerste je brandstofpomp (of eventueel brandstoffilter?) verdenken. Die loopt al even als je alleen je contact aanzet om zeker te zijn dat er brandstof in de buurt van de motor zit. Als deze moeite heeft te beginnen met lopen krijg je mogelijk een piep inderdaad.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.
Het onderdeel van de foto zit bij de koelventilator. De brandstofpomp zit bij de tank toch? Daar komt geen geluid vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
Die pieptoon komt in de meeste gevallen door de startmotor is een Twingo dingetje

Je zou de startmotor kunnen vervangen maar de kans is groot dat de pieptoon na een tijd weer terug komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Dat zou inderdaad wel goed kunnen, ik zal wel nog een keer goed luisteren waar het precies vandaan komt. Bedankt!
Pagina: 1