Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godvision
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-02 09:58
Hallo iedereen,

Ik ben een webontwikkelaar met twee jaar werkervaring en ik heb geen formele diploma's.

Ik overweeg om naast mijn werk een kort HBO-programma te volgen bij Loi, specifiek gericht op full stack web development, (In een kort HBO-programma volg je één of meerdere modules uit een geaccrediteerde bachelor ).

Ik lees vaak dat diploma's van instellingen zoals LOI niet altijd breed erkend worden door bedrijven, maar gezien veel werkgevers toch een HBO diploma vragen, vraag ik me af of het volgen van zo'n programma toch nuttig kan zijn om mijn carrière verder te ontwikkelen. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het volgen van een dergelijke opleiding bij LOI of een vergelijkbare instelling? Hoe kijken werkgevers naar zo'n diploma in combinatie met werkervaring?

Alle inzichten of persoonlijke ervaringen met LOI of soortgelijke opleidingen zouden enorm gewaardeerd worden!

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:27

EiT

Waarom niet een deeltijd HBO? Heb je naar mijn mening meer aan dan zo’n LOI papiertje.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-05 16:39
Het is een gokje wat je neemt denk ik. Ik denk dat er genoeg bedrijven zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is als je deze cursus op HBO niveau vermeld. Maar er zijn er ook die het wel doorhebben zoals dit andere topic; https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2105270.

Ik adviseer liever de deeltijd Open Universiteit variant als iemand graag dat HBO papiertje wil.

Denk alleen wel dat als iemand een kundige dev is en een jaar of 5 ervaring heeft, genoeg deuren kan openen. Soms kom je er een tegen die je niet kan openen, maar verleg je focus dan gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Als ik in jouw schoenen zou staan en een HBO opleiding afronden zit er niet in, dan zou ik meer aandacht besteden aan het bouwen van een flink portfolio op bijvoorbeeld github.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 15:39
Zo'n losse module afronden maakt natuurlijk op geen enkele manier dat je daarmee en daarna een hbo-diploma hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
In je andere topic Zelfstudie tot FrontEnd Developer zoekt naar een HBO Diploma vermeldt je dat je momenteel een werkgever hebt. Een LOI module doen lijkt me van bijzonder weinig meerwaarde. Ik zou gewoon bij je huidige werkgever veel werkervaring op doen en constant relevante trainingen volgen, dan bouw je automatisch een leuk CV op. Dat lijkt me de beste optie als een volledige HBO opleiding afronden er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-05 16:02
Je hebt het in je post over je HBO-programma en HBO diploma maar de eis die werkgevers vaak hebben is een (hbo) bachelor diploma. Dan heeft zo'n LOI papiertje niet zo'n veel zin want dat is het gewoon niet.
Andere werkgevers zijn minder stug en eisen bijvoorbeeld HBO werk en denk niveau. Dat kan je in jouw geval ook wel aantonen met werkervaring.
Eerlijk gezegd denk ik dat zo'n LOI opleiding een complete geld en tijdverspilling zal zijn in jouw geval. Je zit waarschijnlijk al boven het niveau. Wie weet komen ze ook nog met lesstof over oude zooi zoals JQuery. Voor het papiertje hoef je het ook niet te doen.
Als je nog jong bent en genoeg tijd hebt dan zou ik een hbo deeltijd opleiding doen. Dat is eigenlijk de enige manier om met veel minder tijdsinspanning een bachelor te halen.
Pagina: 1