Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
Mijn Samsung m2 ssd kwam zonder schroeven en standoffs.
Via ali heb ik een setje met verschillende standoffs besteld.
Asus m2x3+2.5 (de ssd kwam wel erg scheef er in, leken veel te laag)
Asus m2x3+4.5 (de ssd zit nog steeds scheef, te laag?)
Hoort de ssd echt haaks te zitten? Of is het goed zo?

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/53d2d18b566d0c0b31a360fadb0d3fff.jpg

Beste antwoord (via saken op 20-04-2024 22:51)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die pad is een thermalpad, een vastere vorm dan koelpasta en is bedoelt voor SSDs zonder heatsink. Op de foto in je TS is te zien dat er al een heatsink op zit, dus niet nodig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe hoort de SSD gewoon haaks te zitten. Het is op je foto niet heel best te zien hoe het zit, maar als de pinnetjes verbinding maken dan zit je goed.

Idealiter gebruik je de schroeven die bij je moederbord zitten, maar het zijn echt van die ondingen die je makkelijk kwijt kunt raken. Als je de SSDs hiermee vast hebt zitten zou ik het er gewoon mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Ik kan het aan de hand van deze foto niet echt goed opmaken. Maar zolang de SSD goed in de poort zit, en je het niet echt hebt moeten forceren om 'm vast te schroeven, zou ik me er niet druk over maken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Het moederbord is een Z690P- WIFID4
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6e806a0e27dd79b0784ec8b2c3bd7a9a.jpg het doosje schroeven.
https://nl.aliexpress.com...0sIX&gatewayAdapt=glo2nld

Zo op het oog vind ik die langere van Gigabyte die in het doosje zitten meer lijken op de lengte van wat het zou moeten zijn. Maarja, ik weet natuurlijk niet of ik daarmee het schroefdraad sloop van het mobo. Hij zit in principe wel vast met de Asus m2x3+4.5. Al is het niet haaks en verdient niet de schoonheidsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De schroefdraad van dat spul is als het goed is allemaal hetzelfde. Dus daar zou ik me niet al te druk om maken. En mocht het verschillend zijn, als je iets moet forceren dan is het niet goed. Kun je het er soepel indraaien, dan is er geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Normaal gesproken wordt alles bij het moederbord geleverd hiervoor. Dat je geen standoff hebt is niet waar, want je ziet op je foto heel duidelijk dat er eentje in het moederbord zit. Wanneer je een kortere SSD plaatst, is het de bedoeling om de standoff te verplaatsen. Het is wat slecht te zien, maar het lijkt erop dat je een m.2 60 mm ssd hebt en de standoff staat op de 80 mm stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Hero of Time schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:20:
Normaal gesproken wordt alles bij het moederbord geleverd hiervoor. Dat je geen standoff hebt is niet waar, want je ziet op je foto heel duidelijk dat er eentje in het moederbord zit. Wanneer je een kortere SSD plaatst, is het de bedoeling om de standoff te verplaatsen. Het is wat slecht te zien, maar het lijkt erop dat je een m.2 60 mm ssd hebt en de standoff staat op de 80 mm stand.
Ah ja dat zag ik net ook, alleen met een tang krijg ik hem niet los. Ben wat bang om het moederbord kapot te maken..... Ik zal het zo nog eens proberen, thanks voor de tip. :-D
Hij zit wel erg stevig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan moet je het boekje er even bij pakken, hier staat een hoofdstuk in over het plaatsen van een m.2 en wat je moet doen wanneer deze kleiner is dan waar de standoff al zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 23:16
saken schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:21:
[...]Ah ja dat zag ik net ook, alleen met een tang krijg ik hem niet los. Ben wat bang om het moederbord kapot te maken..... Ik zal het zo nog eens proberen, thanks voor de tip. :-D
Hij zit wel erg stevig vast.
Nooit, maar dan ook nooit met een tang proberen om wat dan ook op een moederbord vast of los te draaien.
Wanneer je uitschiet of de tang laat vallen dan heb je schade.
Haal een setje gereedschap (inbus, dop, pozidrive) met maten die geschikt daarvoor zijn. Hoeft de kop niet te kosten en je beschadigd niks.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 23:25
Die standoff zit in de 110 lengte, soms zit er bij je behuizing een handig "opzetstukje" voor een reguliere Philips schroevendraaier om moederbord standoffs uit je behuizing te draaien. Misschien werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Dom van me. Zat onderin de doos nog een standoff verstopt, die gebruikt en zit nu vast. Al nog niet helemaal haaks, maar het werkt. Nu net kast dichtgeschroefd en zie ik dat er nog een pad in een zakje zit.... moest ik die er ook tussen doen? Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/c138472aadbe12abbed479d8749e041d.jpg

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die pad is een thermalpad, een vastere vorm dan koelpasta en is bedoelt voor SSDs zonder heatsink. Op de foto in je TS is te zien dat er al een heatsink op zit, dus niet nodig.

Pagina: 1