Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41
Hallo allemaal,

ik heb vorige week een Medion Life X15564 OLED gekocht die in de aanbieding was. Nu verwacht ik geen luxe van een €500 OLED maar ik verwacht wel, gezien het paneel, dat het een vrij mooie OLED ervaring geeft.

Echter valt het mij op dat er enorme post processing in lijkt te zitten. Bij snel bewegende beelden vormen zich rare blokjes om voorwerpen heen die heel kort knipperen als iemand beweegt, alsof de TV niet snel genoeg is om deze beelden te verwerken. Als ik pauzeer dan verdwijnt het ook gewoon instantaan. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Omdat dit een zéér onbekend model is kan ik er ook niks over vinden op het internet. Ik heb nog ruim de tijd om de TV te retourneren als het echt niks is, alleen dat doe ik liever niet i.v.m. gewicht/gedoe met inpakken.

Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Snel gevonden handleiding lijkt heel erg beperkt te zijn qua instellingen, ik hoop dat je er meer heb in je daadwerkelijke menus. Maar je zal of iets van een film modus aan moeten zetten, zeker geen sport modus, en/of ergens motion interpolatie / smooth motion / iets soortgelijks uit of lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41
Sissors schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:49:
Snel gevonden handleiding lijkt heel erg beperkt te zijn qua instellingen, ik hoop dat je er meer heb in je daadwerkelijke menus. Maar je zal of iets van een film modus aan moeten zetten, zeker geen sport modus, en/of ergens motion interpolatie / smooth motion / iets soortgelijks uit of lager zetten.
Hij zette via Netflix automatisch Dolby dark mode aan, maar ik zal eens kijken of ik die specifieke settings kan vinden. Het zou wel heel knullig zijn als Medion daar geen opties voor heeft.