Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronhoo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-04 23:18
Mijn vraag
Hoe kan ik betalen met wallet zonder eerst mijn telefoon te ontgrendelen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Galaxy A35 5G
W
...

Beste antwoord (via ronhoo op 20-04-2024 15:31)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Mizgala28 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 01:29:
Als je op Google Pay doelt dan ja, dat kan als je dat aanzet (dan heb je een vergelijkbaar limiet als betalen met een fysieke pinpas voordat hij om je code vraagt)
Dat heeft Google vorige maand veranderd, nu moet je bij elk bedrag ontgrendelen. https://androidworld.nl/n...deling-voor-elke-betaling

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronhoo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-04 23:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
ronhoo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:51:
Mijn vraag
Hoe kan ik betalen met wallet zonder eerst mijn telefoon te ontgrendelen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Galaxy A35 5G
W
...
Als je op Google Pay doelt dan ja, dat kan als je dat aanzet (dan heb je een vergelijkbaar limiet als betalen met een fysieke pinpas voordat hij om je code vraagt)

Je moet wel voor de betaling je scherm aanzetten.

En indien nodig vraagt hij af en toe (sowieso boven 50 euro per dag) alsnog om je vingerafdruk en dergelijke, net als met een normale pinpas (pincode) het geval is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Mizgala28 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 01:29:
Dat heeft Google vorige maand veranderd, nu moet je bij elk bedrag ontgrendelen. https://androidworld.nl/n...deling-voor-elke-betaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
hcQd schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:24:
[...]

Dat kan je omzeilen door dit uit te schakelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/uqMweCjgmRWpxzUAZgcon791.jpg

Wallet>Instellingen voor Wallet (klik op je profiel icoon in de app)>Verificatie-instellingen, daar zit deze toggle.

En als ik in het OV met mijn toestel zou willen incheken (2 keer getest, ik gebruik daar liever mijn telefoon niet voor) dan moet het scherm nog steeds eerst aan voordat ik kan inchecken.

Dus eventueel skimmen kan niet zolang je scherm uit is (als NFC aan is, als deze uit is kan het sowieso niet)

En boven de 50 euro (per keer, 100 euro per dag) vraagt hij in mijn geval sowieso om mijn vingerafdruk (en soms vraagt hij er tussendoor willekeurig ernaar, net als met mijn normale pinpas)

Ik heb dit uit omdat ik veel issues heb met de vingerafdruk lezer om mijn S23 (ligt aan mijn vingers en de technologie, ik merk dat met optische scanners ik minder issues heb, en nul issues met alle niet under display varianten)

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 20-04-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-05 20:17
Mizgala28 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:45:
[...]

Dat kan je omzeilen door dit uit te schakelen

[Afbeelding]

Wallet>Instellingen voor Wallet (klik op je profiel icoon in de app)>Verificatie-instellingen, daar zit deze toggle.

En als ik in het OV met mijn toestel zou willen incheken (2 keer getest, ik gebruik daar liever mijn telefoon niet voor) dan moet het scherm nog steeds eerst aan voordat ik kan inchecken.

Dus eventueel skimmen kan niet zolang je scherm uit is (als NFC aan is, als deze uit is kan het sowieso niet)

En boven de 50 euro (per keer, 100 euro per dag) vraagt hij in mijn geval sowieso om mijn vingerafdruk (en soms vraagt hij er tussendoor willekeurig ernaar, net als met mijn normale pinpas)

Ik heb dit uit omdat ik veel issues heb met de vingerafdruk lezer om mijn S23 (ligt aan mijn vingers en de technologie, ik merk dat met optische scanners ik minder issues heb, en nul issues met alle niet under display varianten)
Ik gebruikte ook deze instelling maar deze lijkt nu niet meer te werken?

Zowel bij mij als mijn vriendin.

Bij jou werkt het nog wel?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
technorabilia schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:46:
[...]

Ik gebruikte ook deze instelling maar deze lijkt nu niet meer te werken?

Zowel bij mij als mijn vriendin.

Bij jou werkt het nog wel?
Niet meer, nu is ontgrendelen verplicht voor betalingen.

Kans is dat ik stop met Google Wallet te gaan gebruiken, of ik zoek een andere telefoon als ik het wil blijven gebruiken (scanners onder het scherm werken niet goed voor mij, daarom vond ik het fijn dat dit ervoor wel werkte in Wallet)

Ik denk over na wat ik hierdoor mee doe.
Pagina: 1