Wifispot op andere locatie gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 20:45
Als ik op locatie A een internetabonnement afsluit bij Ziggo, kan ik dan op locatie B gebruikmaken van de wifispots van Ziggo? Bijvoorbeeld door een router op locatie B te plaatsen en deze in te laten loggen op mijn wifispots-account, zodat ik het internet van daaruit kan verspreiden naar mijn andere apparaten op locatie B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:41
https://www.ziggo.nl/inte...ijn%20modem%20gebruikt%3F

Ja en nee, niet gewoon je Ziggo router, wel een iets slimmere router of pc met mimo.

Maar weet wel dat het niet zoals thuis is....

Ps
Je kunt tot 5 apparaten tegelijkertijd gebruiken met je Wifispots inloggegevens.
Wil je meer dan 5 apparaten verbonden? Bedenk je dan dat als je die allemaal via 1 account doet de verbinding te langzaam is.

[ Voor 31% gewijzigd door 99ruud99 op 20-04-2024 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
99ruud99 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 00:01:
https://www.ziggo.nl/inte...ijn%20modem%20gebruikt%3F

Ja en nee, niet gewoon je Ziggo router, wel een iets slimmere router of pc met mimo.

Maar weet wel dat het niet zoals thuis is....

Ps
[...]

Wil je meer dan 5 apparaten verbonden? Bedenk je dan dat als je die allemaal via 1 account doet de verbinding te langzaam is.
Kan dit met elke provider die die hotspots aanbied? Bijv KPN? Stel ik sluit voor thuis een 100mbit abbo bij kpn af, en ik log op locatie B in met de wifispots. Dan ben ik al blij als ik de 20mbit haal bijv.

Als ik een PC als accespoint gebruik, kan ik die dan niet zo instellen dat al het verkeer dat ik daarmee verbind bijv. mobiel, laptop als 1 apparaat wordt gezien?

[ Voor 10% gewijzigd door saken op 20-04-2024 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Zou een pihole ook werken bij zon setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:19
Ik heb dit een maandje gedaa. Ivm kapotte vezel bij mijn woning.

Mijn bevindingen
- ziggo wifispots was gecapped op 10mbit maar ook 2.4ghz only. Daarom was de verbinding matig
- verbinden vanuit een router naar een ziggo
Hotspot was vrij complex ivm het gebruikte protocol. Je moet echt goed zoeken naar een router doe het protocol kan
- soms staan routers het doordelen van dit type wifi niet toe omdat er een username/password op de wifi zit. Ik probeerde het via een laptop door te delen maar die wijgerde dir

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
laurens0619 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 06:46:
Ik heb dit een maandje gedaa. Ivm kapotte vezel bij mijn woning.

Mijn bevindingen
- ziggo wifispots was gecapped op 10mbit maar ook 2.4ghz only. Daarom was de verbinding matig
- verbinden vanuit een router naar een ziggo
Hotspot was vrij complex ivm het gebruikte protocol. Je moet echt goed zoeken naar een router doe het protocol kan
- soms staan routers het doordelen van dit type wifi niet toe omdat er een username/password op de wifi zit. Ik probeerde het via een laptop door te delen maar die wijgerde dir
Ik heb een low power pc draaien als server met Windows 11... Als ik hier een usb wifi dongle aan hang zou dit het makkelijker maken om te laten functioneren als router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Edit. Ddwrt zou dit moeten kunnen lees ik elders?
Pagina: 1