TV stuk, dus moet een nieuwe, zijn er al EK/OS 2024 deals?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.361 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Sinds gisteren geeft mijn TV geen beeld meer, Woensdagavond niets aan de hand, en gisteren alleen maar diepzwart. En het is echt de TV niet (HT)PC want op andere monitoren werkt het allemaal prima.

Dus, dat wordt een nieuwe.
En met in het achterhoofd dat over twee maanden het EK gaat beginnen zullen er vast wel deals te vinden zijn.

Een rondje langs de bekende websites, BOL CoolBlue en Media Markt levert nog niet echt veel op. "Deals" zijn vooral van TCL en Salora (Solara?) en HiSense. namen (op TCL na) niets zeggen.

|en dan heb ik het nog niet eens gehad over de zuinigheid labels, het laagste is D wat ik zo zie. Zijn TVs zo energie onzuinig? Dat lijkt mij toch sterk anno 2024.
Maar goed ik kijk in de categorie 50/55 inch. Dat kan een factor zijn. En dan nog, het is 2024!

En zijn er nog gewoon domme TVs? Die geen smart whatever zijn? Ik gebruik dat echt niet, er komt een PC aan te hangen en voor de kabel heb ik het ook niet nodig, want dat heb ik toch niet. Dus analoog daar aan, dus ook geen funky AB. Gewoon eentje die aan en uitzet en indien nodig HDMI kanaal selecteert. Geen eentje die op bewegingen reageert.

Kortom, zijn er deals te vinden, of ben ik met twee maanden te gaan gewoon nog veel te vroeg?

PS: wat zijn andere valkuilen van de aanbiedingen waar je op moet letten?

[ Voor 3% gewijzigd door Lednov op 19-04-2024 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:14

Nitai

Live the life you love.

Je kan een alert bij Pepper instellen? Zonder je budget is het wel lastig. 'Valkuilen?', wat bedoel je daar mee?

https://nl.pepper.com/groep/televisie

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43
Lednov schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:55:
Sinds gisteren geeft mijn TV geen beeld meer, Woensdagavond niets aan de hand, en gisteren alleen maar diepzwart. En het is echt de TV niet (HT)PC want op andere monitoren werkt het allemaal prima.
Dus, dat wordt een nieuwe.
Waarom meteen stellen dat je een nieuwe moet kopen?
Voor hetzelfde geld is er een klein onderdeeltje in de voeding van de TV stuk.
Er zijn nog steeds mensen die (wat oudere) TV's prima kunnen repareren tegen een fractie van de kosten die je uit moet geven voor een nieuw toestel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan ook kijken naar gewone monitoren en een losse hdmi splitter met infrarood afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen last hebt van het FOMO fenomeen zou je ook eens kunnen kijken naar een 2022/2023 model. Dat zijn gewoon onverkochte nieuwe TV's maar niet met de nieuwste 'snufjes' Hier willen dealers/winkeliers/webshops graag vanaf en die gaan dan weg met behoorlijke kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 11:31
Soldaatje schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:12:
Je kan ook kijken naar gewone monitoren en een losse hdmi splitter met infrarood afstandsbediening.
Wilde ik net zeggen , er zijn zat monitoren te koop in groot formaat . Vaak word dit in het openbaar als display gebruikt om informatie te tonen om maar wat te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lednov
Nitai schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:00:
Je kan een alert bij Pepper instellen? Zonder je budget is het wel lastig. 'Valkuilen?', wat bedoel je daar mee?

https://nl.pepper.com/groep/televisie
Aanbiedingen die geen aanbiedingen zijn. Of dat het model buitenlands is. Nou maakt dat laatste mij niet heel veel uit, want geloof dat het alleen voor de kabel een issue kan zijn, en die heb ik toch niet. Of dat een ouder model is. Zoals ik verder op ook stel, mij maakt dat niet veel uit. Alleen het kan zijn dat een aanbieding dan opeens wat minder aantrekkelijk is.
Budget: Als het een duidelijk meerwaarde heefft, dan mag het best wat kosten. Ik stel voorlopig maar een budget van 1000 Euro, dat hoeft niet op, hoe minder hoe beter.
Yaksa schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:09:
[...]

Waarom meteen stellen dat je een nieuwe moet kopen?
Voor hetzelfde geld is er een klein onderdeeltje in de voeding van de TV stuk.
Er zijn nog steeds mensen die (wat oudere) TV's prima kunnen repareren tegen een fractie van de kosten die je uit moet geven voor een nieuw toestel.
Je hebt geen ongelijk hoor, Een reparatie zou ook mijn voorkeur hebben. Alleen ik heb geen idee bij wie ik dan moet zijn, anders dan een winkel. Waar ze die fractie van de kosten voor een nieuwe niet rekenen. Alleen al onderzoekskosten kunnen al flink oplopen.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:15:
Als je geen last hebt van het FOMO fenomeen zou je ook eens kunnen kijken naar een 2022/2023 model. Dat zijn gewoon onverkochte nieuwe TV's maar niet met de nieuwste 'snufjes' Hier willen dealers/winkeliers/webshops graag vanaf en die gaan dan weg met behoorlijke kortingen.
Kijk, model moet niet opeens jaren oud zijn, tenzij de prijs echt wel gunstig is. Alleen mij maakt het weinig uit of het een model van vorig jaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Lednov op 20-04-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Lednov schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:33:
Je hebt geen ongelijk hoor, Een reparatie zou ook mijn voorkeur hebben. Alleen ik heb geen idee bij wie ik dan moet zijn, anders dan een winkel. Waar ze die fractie van de kosten voor een nieuwe niet rekenen. Alleen al onderzoekskosten kunnen al flink oplopen. [...]
Nou, hier in de buurt (6900) zitten genoeg mannetjes die nog TV's repareren, soms zelfs aan huis. Onderzoekskosten beginnen bij zo'n 20 euro.
Ik krijg de indruk dat je daar nog niet echt naar gezocht hebt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Geen idee waar jouw buurt is. Kan best dat in jouw postcode gebied meer 'mannetjes' wonen die dat doen. Want je conclusie slaat nergens op. En is volkomen ongefundeerd.

Mijn vraag blijft dan ook, ben ik te vroeg voor de sportzomer aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:10
Ik denk het wel, normaal starten volgens mij die aanbiedingen een maandje of zo voor het eerste toernooi, wat vaak ook ongeveer samenvalt met de eerste vakantiegeld uitbetalingen.

Ik zou dus aanbiedingen verwachten vanaf begin / half mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:58
Soldaatje schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:12:
En welk probleem los je hiermee op? Het is zeker niet goedkoper. Het beste is om te accepteren dat TV's wellicht functionaliteiten hebben die je niet gebruikt. Deze kun je gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Lednov schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:55:
|en dan heb ik het nog niet eens gehad over de zuinigheid labels, het laagste is D wat ik zo zie. Zijn TVs zo energie onzuinig? Dat lijkt mij toch sterk anno 2024.
In 2021 zijn de energielabels aangepast, D is best aardig, de meeste zitten op G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:04

Fiber

Beaches are for storming.

Niet te ingewikkeld doen. Pik hier je favoriete merk uit en gaan met die banaan:

categorie: Televisies

Behalve als je hem in direct zonlicht gaat plaatsen, dan kun je beter een vergelijkbare LCD uitkiezen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Fiber schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:37:
Behalve als je hem in direct zonlicht gaat plaatsen, dan kun je beter een vergelijkbare LCD uitkiezen.
Geef 's een wetenschappelijk onderzoek wat jouw bewering ondersteunt?
De enige manier waarop OLED beschadigd kan worden door direct zonlicht is door de extreme hitte die direct zonlicht kan veroorzaken.
Maar direct zonlicht van zo'n omvang zal in Nederlandse huiskamers niet voorkomen, in de zomer staat de zon zo hoog dat er geen direct zonlicht op je tv kan vallen en in de winter is de intensiteit van de zon zo laag dat er geen noemenswaardige temperatuurstijging van het scherm zal ontstaan, vermoedelijk wordt ie warmer alleen omdat jje 'm aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hij heeft het totaal niet over warmte toch... Ik denk dat 'ie doelt op reflectie / kijkhoek met zonlicht erop.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:19:
[...]

Geef 's een wetenschappelijk onderzoek wat jouw bewering ondersteunt?
De enige manier waarop OLED beschadigd kan worden door direct zonlicht is door de extreme hitte die direct zonlicht kan veroorzaken.
Maar direct zonlicht van zo'n omvang zal in Nederlandse huiskamers niet voorkomen, in de zomer staat de zon zo hoog dat er geen direct zonlicht op je tv kan vallen en in de winter is de intensiteit van de zon zo laag dat er geen noemenswaardige temperatuurstijging van het scherm zal ontstaan, vermoedelijk wordt ie warmer alleen omdat jje 'm aanzet.
Vreemd dat mijn 55B6 OLED is overleden door zonlicht, totaal ingebrand lamellen patroon. Maar dat zal ik wel gedroomd hebben dan, want het kan volgens jouw verhaal gegarandeerd niet met de Nederlandse zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 11:31
@Lednov
ja te vroeg voor ( max 10% ) actie's

MM outlet heeft altijd wel 15% soms ook 50% de kortingspercentages gaan in iedergeval ook mee met de gewone prijzen dus kan dubbel afgeprijsd zijn wat leuke korting geeft .

Je kan al voor 330€ een 58inch van TCL scoren of een 55-65inch LG of samsung instapper serie voor 4 a 500€ net wat je wil .

Voor het betere beeld rond de 1000€ kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De topicstart schiet alle kanten op, de reacties vervolgens ook waardoor het topic onder streep nergens over gaat.

Als je aankoopadvies zoekt, zou je een topic kunnen openen in Beeld en geluid koopadvies.

Niemand heeft een glazen bol hier om eventuele toekomstige aanbiedingen te zien. Houd Aanbiedingen en kortingscodes in de gaten en dan OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic in het bijzonder.

Mocht je hulp zoeken om zelf te gaan klussen aan de tv kun je een advertentie plaatsen in https://tweakers.net/aanbod/.

Het onderwerp domme/smart tv is al ontelbare keren besproken; gebruik de zoekfunctie binnen het forum.

Dit topic gaat bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.