Overkill koeling op oude procs

Pagina: 1
Acties:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 14:47

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Nog meer mensen die dit soms voor de grap doen? Er zijn soms best leuke resultaten mee te halen, ik had een klein jaartje terug voordat ik mn duron kreeg al wel mn Globalwin VEP32 HSF binnen, alleen khad me K6je perongeluk al gesloopt :o Naja p166MMX erin dan maar, Globalwin erop, hoppa zonder moeite op 233 MHz :) Toch 40% overklok, erg lekker :)

Nu heb ik een p100 systeempje staan dat ik van losse onderdelen bij elkaar heb geplakt (p100, abit tx5, S3 virge, sb128 PCI, HP VGlan nic. 2 540 MB schijven enz, allemaal zonder kast :)

koelblok erop, dikke 60mm fan uit de voeding van een oude 286 gehaald en erop geplakt, hoppa loopt op 133 :)

Meer mensen die hier leuke ervaringen mee hebben?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:55

Epsilon

nee, want dat heeft geen nut

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

tis toch grappig.

Ik heb voor de lol mijn Silverado een op mijn oude K6-2 350 gezet voordat ik hem verkocht. 500 geen probleem. Verder ben ik niet gegaan.

Geen inspiratie

Verwijderd

ik ben van plan om een 486 te oc'n >:)
maar via de fsb kan je maar tot max 50Mhz gaan dus dan heb je een 486dx2 66@100... maar volgens mij moet het hoger kunnen als je de proc een aparte fsb geeft (dus op pin Q,16 een apparte clock generator hangen >:) ).. mar nou is mijn vraag eigelijk krijg je dan geen gezeur met geheugen ??
of kan ik dan ook nog ergens een timeout instellen ofzo ?
zodat ik die proc wel harder ken laten draaien..
enne het koelen doe ik met een oude no-name 120 mm fan die ik overstuur (die draait dus op 30 volt)

dev.null

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Zal eens kijken, wilde me P100 ook weer in elkaar gooien, maar dan moet ik eerst een HD hebben. Kijken wat hij haald, standaard zat d'r niet eens een fan op de heatsink, alleen een kastcooler van 8x8.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 14:47

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hehe that's the spirit :D

Brand die fan trouwens niet heel erg door als je em op 30 volt zet of ben ik nou gek?

Ik d8 dat je voor het OCen van 486s ed idd de clockgenerator (zilverkleurig plat 'doosje' met 2 pinnetjes op het mobo) moet vervangen, wat voor effecten dit op de bussen en het geheugen heeft zou ik niet wetem, het lijkt me dat het wel gekoppeld is...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Ik heb gister mijn p75 GEMOD =))
Hij loopt nu op 100Mhz q=Þ niet dat je er ook maar IETS mee opschiet =) maar toch is het leuk q=Þ It's the thought that counts =)

Verwijderd

ehh Chakotay het was juist de bedoeling dat de proccessor een andere fsb kreeg dan de rest van het systeem.. mar wat ik me dan dus afvraag is of je dan geen data loss krijgt ofzo.. enne die fan brand niet door hor heb ik al een * gedaan.. op een warme zomerdag :P

Verwijderd

mijn server heeft een p233mmx he en heb er mijn dragon orb 3 opgeplaatst en loopt nu op 333mhz das wel lekker :)
Pagina: 1