Delphi, hoe een ander progje opstarten

Pagina: 1
Acties:

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Ik weet wel hoe ik een ander programma in delphi kan opstarten, maarrrrrr ik wil deze regel delphi laten uitvoeren:

ShellExecute(Application.Handle,'open',PChar('\pth\ppt\ppview32.exe \pth\ppt\present\Pth.ppt'), nil, nil, SW_NORMAL);

Er staat geen stations aanduiding voor omdat het op een CD staat.

kan dit? of weet iemand anders misschien wel hoe dit moet? Als ik dit: x:\pth\ppt\ppview32.exe \pth\ppt\present\Pth.ppt in windows uitvoeren doe, dan doet hij het zonder problemen.... Wie kan mij uit de fik helpen

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

cd-rom drive opzoeken, en dan de juiste letter voor de string plakken?

Verwijderd

Als jouw proggie op de zelfde cd staat, dan kan je toch met ParamStr(0) de eerste letter van de cd-rom kopieren?
Of heb ik dat nou weer verkeerd?

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op zondag 09 september 2001 19:07 schreef ceidhof het volgende:
Als jouw proggie op de zelfde cd staat, dan kan je toch met ParamStr(0) de eerste letter van de cd-rom kopieren?
Of heb ik dat nou weer verkeerd?
Dat klopt en je kunt ook wat aanklooien met Application.ExeName, daar staat het hele pad in

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• PleXtor
Nou dat is nog niet eenz het probleem...

Dit pakt hij namelijk ook wel:
\pth\catalogus\index.htm

alleen waar ik mee zit is die 2e \ want hij start eerst die viewer op en dan moet hij die file opstarten... en dat pakt ie niet... :(

dus als ik alleen \pth\ppt\ppview32.exe zou doen dat start ie de viewer wel op... :?

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
function ShellExecute(hWnd: HWND; Operation, FileName, Parameters, Directory: PChar; ShowCmd: Integer): HINST; stdcall;

Je 3e parameter is nu het pad naar de exe + parameter. Zet de parameter eens in de 4e ipv nil. Volgens mij moet dat het doen.

Verwijderd

Volgens mij moet je bij de 2e keer de Directory opnieuw initialiseren. (Het volledige pad)

• PleXtor
Op zondag 09 september 2001 22:42 schreef Elissen het volgende:
function ShellExecute(hWnd: HWND; Operation, FileName, Parameters, Directory: PChar; ShowCmd: Integer): HINST; stdcall;

Je 3e parameter is nu het pad naar de exe + parameter. Zet de parameter eens in de 4e ipv nil. Volgens mij moet dat het doen.
Ik zal het vanavond meteen ffies proberen... Ik had dat nooit gezien joh.... Maar iig tnx! :)
Pagina: 1