Samsung oled of Loewe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ Sinnema
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 08:22
Goedemiddag,

Op dit moment ben ik in het bezit van een Loewe 7.55 oled tv, deze is 5,5 jaar en heeft ingebrande logo’s en een groen vlak in het midden van het scherm, modelletje koste me toen totaal 6250 Euro. Is een van de eerste LG schermen.

Nu sta ik in dubio, weer een Loewe v.55 oled of een nieuwe Samsung S95D oled = 2024 model.
De Loewe is van 2021, en de Samsung natuurlijk van 2024.
Voordeel van de Loewe is natuurlijk het rijke geluid dat standaard wordt geleverd.

Ik weet het niet en heb wat input advies nodig.

Wie kan me wat input geven, alles is welkom, het is tenslotte weer een behoorlijke investering waar ik hopelijk langer mee kan doen dan met de vorige.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in BGK. @PJ Sinnema Je topic is bij deze daarheen verplaatst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is de keus tussen een massamerk en een premiummerk. Alle televisiefabrikanten kopen hun panelen bij LG of Samsung, dus op dat punt zit er weinig verschil tussen de televisies. Fabrikanten kunnen zich onderscheiden door de beeldverwerking, geluidsinstallatie, software, firmware, besturingssysteem, aansluitingen, hoeveelheid tuners en wellicht nog wat zaken die ik vergeet, maar het paneel dat beeld geeft is gelijk.

Loewe is tussen de televisiefabrikanten een dwerg en moet daarom zijn hoge prijs verantwoorden door veel aandacht te schenken aan vormgeving en service. Wellicht het geluidssysteem, maar er zijn meer wegen naar hoogwaardig geluid. Stel je daar prijs op? Dan is het zinnig om Loewe te kopen. Zo niet, ben je beter af bij een massamerk,

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een Loewe langer meegaat dan een massamerk! Beter gezegd, omdat de techniek hetzelfde is, is ook de levensverwachting vergelijkbaar.

De S95D is een high-end QD-OLED, geeft wellicht ietsje beter beeld dan bijvoorbeeld een LG C4 maar tussen de S95D en G4 is het veel lastiger om de winnaar te bepalen, dan is het QD-OLED versus MLA-OLED en beide technieken hebben hun sterke punten.

Doorgaans is het advies om niet direct de nieuwste modellen te kopen als ze net op de markt zijn: Die zijn aanvankelijk een heel stuk duurder dan de modellen van vorig jaar. Het verschil tussen een S95C en S95D of C3 en C4 is niet extreeem, het prijsverschil wel, dus vaak is het advies om voor je portemonnee te gaan. Ik zou dan ook eerder een keus maken tussen C3/G3 bij LG en S95C bij Samsung.

Als je wat toch meer premium wilt, kun je ook bij Sony en Panasonic kijken. Het zijn minder exclusieve merken dan Loewe, maar zitten toch meer in de premium-hoek dan LG en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ Sinnema
Bedankt voor je reactie. Helder en duidelijk.
Het is inderdaad zo dat er gebruik wordt gemaakt van schermen van andere fabrikanten omdat er maar twee zijn die ze produceren.

Ik vind geluid inderdaad belangrijk, en natuurlijk een goed beeld. Daarnaast wil ik twee tuners en zeker een hdmi eARC aansluiting om via een Almando box mijn B&O aan te sturen.
Die aansluitingen kom je niet altijd tegen bij oudere modellen.
Ik ben alleen bang dat Loewe niet van de nieuwe technieken gebruikt zoals pixel shift en plaatselijke dimmen van stilstaande logo’s, het onthouden van de tft’s die lang meer stroom hebben gekregen dan de rest zodat deze hersteld kunnen worden.
Het voorkomt het inbranden nooit helemaal maar helpt wel mee om het langer uit te stellen.
Ze zijn niet erg open over de technieken die ze gebruiken om bepaalde dingen op te lossen.
Wat wel erg goed is bij Loewe is de engine, makkelijke bediening en niets te veel.

Maar er zijn inderdaad meer merken van prima kwaliteit.
Daarom heb ik nog steeds een beetje keuzestress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De Samsung S95C is dan zeker geschikt: Heeft twee tuners en eArc. Verder staat vooral Panasonic erom bekend zijn televisies met twee tuners uit te rusten, het is ook wat meer een premiummerk dan Samsung. Je zou bijvoorbeeld de JZW984 of JZW1004 kunnen overwegen. Als je één van de meest deftige televisies die er bestaat wilt, de MZW2004.

S95C: QD-OLED-paneel van Samsung
JZW984/JWZ1004: normaal WOLED-paneel van LG
MZW2004: MLA-WOLED-paneel van LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
dmantione schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:13:
De Samsung S95C is dan zeker geschikt: Heeft twee tuners en eArc. Verder staat vooral Panasonic erom bekend zijn televisies met twee tuners uit te rusten, het is ook wat meer een premiummerk dan Samsung. Je zou bijvoorbeeld de JZW984 of JZW1004 kunnen overwegen. Als je één van de meest deftige televisies die er bestaat wilt, de MZW2004.

S95C: QD-OLED-paneel van Samsung
JZW984/JWZ1004: normaal WOLED-paneel van LG
MZW2004: MLA-WOLED-paneel van LG
Dat hoor/lees ik voor het eerst... Panasonic meer "premium" dan Samsung? Dat durf ik te betwijfelen... alleen al gezien hun prijsstelling zou ik zeggen dat Panasonic onder de "grote 3" Samsung, LG en Sony hangt en daarmee meer in lijn ligt met tv's van Philips. De genoemde Panasonic modellen gebruiken ook een ouder paneel techniek dan LG zelf.

@PJ Sinnema Lastig te beantwoorden, eigenlijk een keuze die alleen jij kan maken. Is de meerprijs van de Loewe het jou waard voor een luxere afwerking en het betere geluid? Of haal je een Samsung S95 of LG G3 met een leuke soundbar (zal zonder twijfel beter geluid geven) en bespaar jij jezelf minstens 1000 euro. Daarnaast denk ik dat je bij een Samsung of LG betere software (ondersteuning) mag verwachten dan een Loewe... maar ben eigenlijk niet bekend met het platform van Loewe, dat is puur een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Koop een 65 inch lg g3 met een high end soundbar en je houd nog geld over tov een loewe 55 inch.
Nog beter beeld op de koop toe ook door het mla paneel van lg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
In 2008 een Loewe connect met 5.1 systeem gekocht en in 2016 nog enkel de TV vervangen voor een 4k exemplaar, waarbij de 5.1 set met subwoofer en de tv als center speaker nog perfect compatible waren.

In die tijd waren 2 tuners en ingebouwde harde schijf nog relevant, maar wie gebruikt dat nog? Lineaire tv is toch zo goed als verleden tijd. Aan de Loewe hangt nu een Android TV box, en zelfs de mooie AB van de TV ligt nu ongebruikt in de kast.

Als je nu nog een setup hebt waar je componenten van wilt hergebruiken (als dat überhaupt nog kan), zou je het nog kunnen overwegen.

Ze zijn nu hun meerprijs zeker niet meer waard, en als deze tv uitvalt komt er ook geen Loewe meer voor terug.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ Sinnema
Bedankt allen. Overal zit een kern van waarheid in.
Veel meningen die eigenlijk zeggen ga voor een LG of Samsung.

De ingebouwde hd gebruik ik bijna dagelijks, en eventuele interessante documentaires kopieer ik daarna naar mijn nas.
Maar ipv ingebouwd kan je ook een losse schijf aansluiten, is weer voordeliger.

Ik weet het nog niet, een nieuwe Samsung met goede soundbar is ook 3200. Dan is de afstand naar Loewe ook niet groot meer.

Ik denk nog na en lees en neem deze week een beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:41
MicGlou schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:39:
[...]

Dat hoor/lees ik voor het eerst... Panasonic meer "premium" dan Samsung? Dat durf ik te betwijfelen... alleen al gezien hun prijsstelling zou ik zeggen dat Panasonic onder de "grote 3" Samsung, LG en Sony hangt en daarmee meer in lijn ligt met tv's van Philips. De genoemde Panasonic modellen gebruiken ook een ouder paneel techniek dan LG zelf.
Panasonic is absoluut meer premium dan Samsung. Tweakers noemde de Panasonic high-end OLED's eind 2023 in hun review, "OLED voor fijnproevers". Ik zou qua kwaliteit eerder zeggen: Panasonic > Sony > Samsung > LG (die laatste twee zou ik dan eerder nog gelijkwaardig achten). Qua bang for buck staat LG met kop en schouders bovenaan. Voor mij ook de reden om een LG OLED te kopen.

Al deze 4 fabrikanten maken hele goede OLED's. Het is niet zo dat een LG G3 niet te pruimen is vergeleken met een Panasonic MZW2004 of Sony A95. Verschillen zijn eerder marginaal dan heel groot.

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 22-04-2024 11:59 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Hulleman schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:55:
[...]

Panasonic is absoluut meer premium dan Samsung. Tweakers noemde de Panasonic high-end OLED's eind 2023 in hun review, "OLED voor fijnproevers". Ik zou qua kwaliteit eerder zeggen: Panasonic > Sony > Samsung > LG (die laatste twee zou ik dan eerder nog gelijkwaardig achten). Qua bang for buck staat LG met kop en schouders bovenaan. Voor mij ook de reden om een LG OLED te kopen.

Al deze 4 fabrikanten maken hele goede OLED's. Het is niet zo dat een LG G3 niet te pruimen is vergeleken met een Panasonic MZW2004 of Sony A95. Verschillen zijn eerder marginaal dan heel groot.
Omdat een er 1 modelreeks toevallig heel goed uit een reviews komt is bepalend voor de complete lineup? Iedere fabrikant kan een topmodel uitbrengen, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan. Over de gehele linie bekeken doet Panasonic echt totaal niets bijzonder op de markt, heel erg middle of the road modellen... iig niets beter dan wat een Sony, Samsung of LG doen.

Wat men te pruimen vind is sowieso heel erg subjectief... zo zijn Samsung tv's doorgaans heel anders gekalibreerd dan LG of Sony. En uiteraard speelt er meer; zoals hoe zit het met de software? Ondersteuning voor de diverse HDR standaarden en geluidsformaten? Aantal aansluiten en wat ondersteunen die aansluitingen... daar zie je toch nog wel flink verschillen bij fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
MicGlou schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:58:
[...]

Omdat een er 1 modelreeks toevallig heel goed uit een reviews komt is bepalend voor de complete lineup? Iedere fabrikant kan een topmodel uitbrengen, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan. Over de gehele linie bekeken doet Panasonic echt totaal niets bijzonder op de markt, heel erg middle of the road modellen... iig niets beter dan wat een Sony, Samsung of LG doen.
Maar het gaat toch ook juist om de topmodellen? Over de gehele linie maken alle merken (ook Samsung en LG) grote zooi voor een veel lagere prijs. Maar dat zijn niet de tv's waar de tweaker in geïnteresseerd is en waarvoor men over het algemeen met vragen naar dit forum komt. Dat Panasonic niet zo'n grote speler is, wil niet zeggen dat ze geen hele goede OLED's maken. De high-end Panasonic OLED's zijn meer voor de tv puristen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 22-04-2024 14:10 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Hulleman schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:08:
[...]

Maar het gaat toch ook juist om de topmodellen? Over de gehele linie maken alle merken (ook Samsung en LG) grote zooi voor een veel lagere prijs. Maar dat zijn niet de tv's waar de tweaker in geïnteresseerd is en waarvoor men over het algemeen met vragen naar dit forum komt. Dat Panasonic niet zo'n grote speler is, wil niet zeggen dat ze geen hele goede OLED's maken. De high-end Panasonic OLED's zijn meer voor de tv puristen.
Jij beweerde dat Panasonic een meer "premium" merk is vergeleken met LG, Sony & Samsung... laten we het water niet troebel maken ajb want je draait het nu om. En zoals ik aangeef zeg ik dat ieder merk hele mooie dingen kan maken, maar dan hangt dan ook een prijskaartje aan. Maar als je over de hele linie kijkt dan doet Panasonic (in Nederland) vooral het midden segment en niet veel in het hoger segment, plus dat hun tv's in mogelijkheden e.d. vaak ook net even wat meer beperkingen kennen... dat komt zelfs naar voren in de review waar je het over hebt; beperkt aantal aansluitingen, beperkte software.

Maar goed... deze discussie voegt verder niet veel toe aan de vraag van TS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
MicGlou schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:30:
[...]

Jij beweerde dat Panasonic een meer "premium" merk is vergeleken met LG, Sony & Samsung... laten we het water niet troebel maken ajb want je draait het nu om.

Maar goed... deze discussie voegt verder niet veel toe aan de vraag van TS.
De TS heeft er niet veel aan inderdaad, maar jouw stelling dat Panasonic alleen gezien hun prijsstelling onder de 'grote 3' geplaatst moet worden klopt gewoon niet. We hebben het hier over OLED's. De TS is bereid te betalen, want heeft een Loewe tv. Dan maakt Panasonic en ook zeker Sony wellicht wel de beste OLED's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ Sinnema
Ik ben er nog niet uit. Maar ik heb vandaag wel deze nieuwe Panasonic tv gezien op het internet en ben erg onder de indruk, hij is helaas nog niet leverbaar in NL, dus ik moet geduld hebben. Het zou in ieder geval een mooi alternatief voor mijn Loewe kunnen zijn.
Wel wil ik hem eerst zelf zien en horen uiteraard.
Maakt ook gebruik van een LG scherm.

TV-55Z95AEG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Die TV scoort hoge ogen om tot beste televisie van dit jaar uitgeroepen worden, maar er zijn nog geen recensies: Het meeste wat we weten is van de demonstratie op CES dit jaar. Totdat recensenten hem in praktijk hebben kunnen testen, is er ook de nodige onzekerheid over wat nu exact de voor- en nadelen zijn. Gegeven Panasonic's reputatie met hoogwaardige OLED's, zullen ze niet teleur gaan stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 21:25
Weet niet of je al gekozen heb, maar als tester voor Loewe TV's kan ik al wel melden dat er binnenkort nieuwe modellen aankomen. Kan geen details verklappen maar ergens eind deze maand of volgende maand komen ze op de markt :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJ Sinnema
Nee nog niet gekozen. Ik heb al veel gelezen en gezien van de nieuwe Stellar, en het ziet er veelbelovend uit. Nieuwe technieken en een door Loewe zelf samengesteld nieuw oled scherm met MLA van LG. Als enige in Europa zet Loewe zelf zijn oled schermen in elkaar.
Ik moet hem nog live zien en horen, maar ik ben bang dat dit mijn keuze gaat worden.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat klopt niet, LG maakt ze in Polen, Philips maakt ze in Polen en Samsung maakt ze in Slowakije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 21:25
Bang & Olufsen en Panasonic maken ze ook in Polen. Er zit alleen wel 1 verschil in, waar alle hoofdkantoren van deze merken allemaal in Japan/China etc. zitten waar ook alle techniek wordt bedacht/gemaakt/ingekocht en enkel voor assemblage naar Europa verzenden, want het is nu eenmaal goedkoper om vanuit centraal punt in Europa te verschepen dan rechtstreeks vanuit andere Aziatische landen. Het is dus niks meer dan assembleren / check doen of alles goed werkt en versturen.

Bij Loewe komt het scherm bij LG weg maar verder gebeurd alles in Kronach Duitsland, dus van techniek, design tot marketing.

Vind dus niet dat deze merken mogen zeggen dat TV gemaakt worden in Polen/Slowakije, wettelijk gezien wellicht maar in de basis is het niet anders dan dat IKEA het naar locatie X stuurt, het daarin elkaar gezet wordt en zeggen 'made in Polen' en vervolgens naar de klant versturen.

Flink off-topic maar wel belangrijke nuance als we toch hier over beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door SirMemeAlot op 05-06-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ Sinnema
Dat klopt inderdaad, alles gebeurd in Kronach Duitsland bij Loewe zelf.

YouTube: Loewe Stellar - OLED-TV mit MLA-Technologie & 4x HDMI 2.1 Ports im ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PJ Sinnema
De kogel is eindelijk door de kerk. Het is een Panasonic 55Z95AEG geworden en ik ben zeer tevreden met deze tv. Een waanzinnig mooi en helder LG MLA scherm wat nagenoeg niet spiegelt, een top geluid van 150 watt muziekvermogen, is door geen Loewe te evenaren, ik heb er al een paar gehad, tot aan de dikste toe.
Ik moest wennen aan fire tv en de bediening hiervan, maar alles went snel, veel apps die de functies vervangen die ik in de Loewe had.

De nieuwe Loewe is mooi maar Loewe verteld niet wat ze doen aan het voorkomen van inbranden. De Panasonic heeft hier wel veel voor in huis zoals een goede koeling, scherm blijft inderdaad erg koel, het vervagen van de labels, en pixel shift.

Al met al zeer blij met mijn keuze. Iedereen bedankt voor het meedenken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

PJ Sinnema schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:31:
De kogel is eindelijk door de kerk. Het is een Panasonic 55Z95AEG geworden en ik ben zeer tevreden met deze tv. Een waanzinnig mooi en helder LG MLA scherm wat nagenoeg niet spiegelt, een top geluid van 150 watt muziekvermogen, is door geen Loewe te evenaren, ik heb er al een paar gehad, tot aan de dikste toe.
Ik moest wennen aan fire tv en de bediening hiervan, maar alles went snel, veel apps die de functies vervangen die ik in de Loewe had.

De nieuwe Loewe is mooi maar Loewe verteld niet wat ze doen aan het voorkomen van inbranden. De Panasonic heeft hier wel veel voor in huis zoals een goede koeling, scherm blijft inderdaad erg koel, het vervagen van de labels, en pixel shift.

Fijn dat je terugkoppelt welke televisie je gekozen hebt. Dat is prettig voor wie hulp geboden heeft en voor wie meeleest en een soortgelijke keuze maken wil. Veel kijkplezier met je mooie aankoop! :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 23:24
PJ Sinnema schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:31:

Hoop niet dat je de adviesprijs hebt uitgegeven van over de 3000, en het oled prijzentopic winkels hebt gebeld voor best prijs anders ouch voor 55 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Profesor
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 11:56
Hulleman schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:55:
[...]

Hoe zit het nu met Panasonic? Ik las dat het Turkse Vestel onder licentie Panasonic TV’s voor de Europese markt maakt. Dan koopt je technisch toch eigenlijk een Vestel, of zit dit anders?

*edit, mijn vraag lijkt me mogelijk voor een ander forum, mods kunnen jullie deze indien nodig verplaatsen?

[ Voor 5% gewijzigd door El Profesor op 15-10-2024 18:41 ]

I like how you keep the mouse running...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
El Profesor schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:39:
[...]

Hoe zit het nu met Panasonic? Ik las dat het Turkse Vestel onder licentie Panasonic TV’s voor de Europese markt maakt. Dan koopt je technisch toch eigenlijk een Vestel, of zit dit anders?

*edit, mijn vraag lijkt me mogelijk voor een ander forum, mods kunnen jullie deze indien nodig verplaatsen?
Of je stelt je vraag zelf even in een ander topic ;)

Pagina: 1