Hallo medetweakers,
Na 8 jaar is het dan echt zo ver. Mijn oude systeem is dusdanig onbetrouwbaar geworden na 8 jaar trouwe dienst dat ik toe ben aan een vervangend systeem. Doel hierbij is een future-proof gaming rig te bouwen (4K) die hopelijk weer hetzelfde aantal jaren mee kan gaan. Ik speel met name strategie games en RPG's. Laat ik voorop stellen dat ik een aantal keuzes maak vanwege esthetisch oogpunt (de kast komt prominent op het bureau te staan).
Mijn voornaamste zit hem in de compatibiliteit van deze onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem moet lang meegaan, ik verwacht eigenlijk geen tussentijdse upgrades te doen. Eventueel uitbreiding met een extra SSD wanneer de gen-5 SSD's wat verder zijn in de ontwikkeling.
Ik gebruik het systeem voor gaming en hobby wat aan met videobewerking voor duiken (sporadisch)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 3000 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een tweetal oude SSD's in mijn oude systeem zitten. Die gaan mogelijk over. Ik ga denk ik wel afscheid nemen van mijn oude HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben nogal geinspireerd geraakt door deze build die ik op reddit vond. Heb contact gehad met de eigenaar over de componenten. Een aantal van de keuzes in de build zijn dus ook gebaseerd op onderstaande.
https://www.reddit.com/r/..._build_with_lian_li_fans/
Mijn belangrijkste vragen:
- Denken we dat dit allemaal gaat passen in de Hyte Y40? Ik zou de AIO cooler aan de zijkant willen monteren (niet aan de bovenzijde).
- Is deze voeding voldoende voor de videokaart? Of overkill?
- Ergens een bottleneck in de systeemconfiguratie?
Dank voor het meedenken!
Na 8 jaar is het dan echt zo ver. Mijn oude systeem is dusdanig onbetrouwbaar geworden na 8 jaar trouwe dienst dat ik toe ben aan een vervangend systeem. Doel hierbij is een future-proof gaming rig te bouwen (4K) die hopelijk weer hetzelfde aantal jaren mee kan gaan. Ik speel met name strategie games en RPG's. Laat ik voorop stellen dat ik een aantal keuzes maak vanwege esthetisch oogpunt (de kast komt prominent op het bureau te staan).
Mijn voornaamste zit hem in de compatibiliteit van deze onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem moet lang meegaan, ik verwacht eigenlijk geen tussentijdse upgrades te doen. Eventueel uitbreiding met een extra SSD wanneer de gen-5 SSD's wat verder zijn in de ontwikkeling.
Ik gebruik het systeem voor gaming en hobby wat aan met videobewerking voor duiken (sporadisch)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag lijkt mij 3000 euro een mooi streven, maar minder is altijd mooi.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een tweetal oude SSD's in mijn oude systeem zitten. Die gaan mogelijk over. Ik ga denk ik wel afscheid nemen van mijn oude HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben nogal geinspireerd geraakt door deze build die ik op reddit vond. Heb contact gehad met de eigenaar over de componenten. Een aantal van de keuzes in de build zijn dus ook gebaseerd op onderstaande.
https://www.reddit.com/r/..._build_with_lian_li_fans/
Mijn belangrijkste vragen:
- Denken we dat dit allemaal gaat passen in de Hyte Y40? Ik zou de AIO cooler aan de zijkant willen monteren (niet aan de bovenzijde).
- Is deze voeding voldoende voor de videokaart? Of overkill?
- Ergens een bottleneck in de systeemconfiguratie?
Dank voor het meedenken!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 385,95 | € 385,95 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WiFi | € 378,40 | € 378,40 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS GeForce RTX 4080 SUPER MASTER 16G | € 1.248,- | € 1.248,- |
| 1 | Behuizingen | HYTE Y40 Wit/Zwart | € 126,72 | € 126,72 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 280 Zwart | € 205,- | € 205,- |
| 1 | Ventilators | Lian Li Uni Fan TL LCD Reverse, 140mm, Zwart | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Ventilators | Lian Li Uni Fan TL Reverse, 120mm, 1-pack, Zwart | € 32,90 | € 32,90 |
| 1 | Ventilators | Lian Li Uni Fan TL Reverse, 120mm, 3-pack (met controller), Zwart | € 103,70 | € 103,70 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6000J3636F16GX2-TZ5RS | € 126,99 | € 126,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 142,21 | € 142,21 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 169,- | € 169,- |
| Totaal | € 2.970,77 | |||
ASUS STRIX X99 | Intel i7 5820K | 32GB DDR4 Avexir Raiden | ASUS STRIX OC 1080 | NZXT Kraken X42 | Plextor NVMe 512GB | Samsung EVO 840 512GB | Inwin 904Plus | Acer Predator XB280HKbprz | Corsair VOID Wireless | Corsair M65 Pro RGB | Corsair K70 RGB