Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:14
Om mij heen zie ik veel mensen met een tablet. Een gadget vind ik uiteraard altijd leuk, dus ik vind het er uiteraard allemaal mooi uit zien. Ik heb al vaak zitten nadenken om eens voor een tablet te kijken, ik heb er zelf nog nooit eentje gehad. Alleen dan vraag ik me altijd af: wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde van een tablet?

Ik heb een redelijk recente smartphone met een 6,5" scherm met goede resolutie waar ik tevreden mee ben, ik heb van een werk onlangs een gloednieuwe 14" laptop gekregen die dus ook lekker snel en handzaam is en ik heb op mijn bureau thuis een desktop staan voor het zwaardere werk. Hoewel mijn hart vaak zegt "mooie dingen die tablets en een nieuw gadget is altijd leuk!" zegt mijn verstand "alles wat een tablet kan, kunnen je huidige apparaten ook al dus zo'n ding gaat ongebruikt in de kast liggen".

Eigenlijk beschouw ik een tablet gewoon als uitvergrote telefoon waar de belfunctie van verwijderd is. Vinden jullie mijn inschatting terecht en is een tablet meer een hebbedingetje, of heeft het daadwerkelijk nog een toegevoegde waarde naast een goede smartphone en handzame laptop?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Eigenlijk beschouw ik een tablet gewoon als uitvergrote telefoon waar de belfunctie van verwijderd is.
Sommige tablets kunnen ook bellen.

Ik ben het wel met je eens, het is een grote telefoon of een lichtere laptop.

Als je er geen nut voor jezelf inziet, lekker laten liggen.
Wil je het ervaren of mee spelen, haal er 1.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Een tablet is vooral handig als je geen laptop hebt, of je ergens mobiel wil kunt gebruiken.

Voor oudere mensen is dit heel fijn, omdat het eenvoudiger is.

Ik heb het zelf ook, voor op de bank. Ik heb boven een werkkamer en zie het niet zitten om met de laptop op de bank te zitten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:28
Vld1989 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:33:
...
Eigenlijk beschouw ik een tablet gewoon als uitvergrote telefoon waar de belfunctie van verwijderd is. Vinden jullie mijn inschatting terecht en is een tablet meer een hebbedingetje, of heeft het daadwerkelijk nog een toegevoegde waarde naast een goede smartphone en handzame laptop?
Dat is onjuist.
In Azie gebruiken mensen doorgaans een tablet ipv een telefoon.
SIM kaart erin en bellen maar.

De hoogtijdagen van tablet zijn wel voorbij.
Mijn zoontje gebruik de tablet voor zijn Youtube kids en wat spelletjes.
Hij gebruikt dan ook geen laptop

Sommige telefoon spelletjes spelen wel fijner op een groter scherm en daar kan je een tablet voor nemen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:09

Fanta

FordPerformance™️

Dat ligt er helemaal aan waar je hem voor wilt gebruiken, dat verschilt per persoon. Ik heb ongeveer dezelfde situatie als jij en zou ook wel een tablet willen. Waar ik hem voor zou gebruiken, waar de andere devices wat mij betreft allemaal net wat minder geschikt voor zijn:

- Netflix/TV/YouTube kijken in bed/tuin/serre (of op reis)
- Funda/Marktplaats/internet browsen op de bank (of op reis)

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:57
Wij hebben thuis een iPad Pro met Apple Pencil en deze wordt in de praktijk voor 99% van de tijd gebruikt voor illlustreren en 1% voor media-consumptie als de tv bezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWizza schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:37:
[...]

Sommige tablets kunnen ook bellen.
Gebeld worden, je kunt er zelf niet mee bellen, althans zo werkt de iPad mini van mijn vrouw 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Persoonlijk vooral voor mediaconsumptie, waar ik voorheen onderuitgezakt met m'n 6.5" telefoontje een serie of film ging kijken, doe ik dat nu op een 11" tablet. Geeft een stuk meer immersie, en belachelijk veel beter geluid.

Ik heb geen zin om een veel zwaardere/grotere/warmere laptop op m'n pens te leggen terwijl ik lui op de bank lig. :+

En dan natuurlijk ook nog het feit dat een laptop, ook eentje met touchscreen, een totaal andere gebruikerservaring geeft.

Ik deel overigens de mening van @DaWizza, als je voor jezelf geen usecase ziet zou ik ook niet aan een tablet beginnen.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 19-04-2024 11:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier ook lang getwijfeld... toen toch maar eens een 2de hands tablet (samsung Tab A7 LTE)
iets ouder modelletje maar voldoet voor wat ik er mee wil doen nog prima..

Lineage OS er opgezet om zo toch android 14 te kunnen krijgen :-)

gebruik hem nu vooral in nog savonds om een puzzel spelletje te doen, of wat comics te lezen...
voor dat laatste is de laptop weer te groot.. en de S23 weer te klein :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:35
Ik heb een aantal jaar geleden een tablet voor mezelf gekocht omdat ik dan rustig op de bank kon studeren (software development).
Dat lezen op een telefoonscherm werkte niet lekker en elke keer de laptop op schoot vond ik ook niet fijn.
Conclusie er moest een tablet komen..

Achteraf heb ik hem denk ik 3x gebruikt om te studeren want elke keer wilde ik toch hetgeen ik las uitvoeren in de praktijk en moest de laptop er weer bij.

Conclusie, de tablet wordt nu door de kinderen gebruikt voor spelletjes en filmpjes kijken op Youtube Kids.
Prima usecase, maar zelf gebruik ik hem dus helemaal niet meer.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 15:57

fub

Ik heb een 8" tablet om e-books en andere PDFs op te lezen. Toch net een groter scherm dan op de telefoon, lichter dan een 11" tablet of laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Om mij heen zie ik veel mensen met een tablet. Een gadget vind ik uiteraard altijd leuk, dus ik vind het er uiteraard allemaal mooi uit zien. Ik heb al vaak zitten nadenken om eens voor een tablet te kijken, ik heb er zelf nog nooit eentje gehad. Alleen dan vraag ik me altijd af: wat is nou eigenlijk de toegevoegde waarde van een tablet?

Ik heb een redelijk recente smartphone met een 6,5" scherm met goede resolutie waar ik tevreden mee ben, ik heb van een werk onlangs een gloednieuwe 14" laptop gekregen die dus ook lekker snel en handzaam is en ik heb op mijn bureau thuis een desktop staan voor het zwaardere werk. Hoewel mijn hart vaak zegt "mooie dingen die tablets en een nieuw gadget is altijd leuk!" zegt mijn verstand "alles wat een tablet kan, kunnen je huidige apparaten ook al dus zo'n ding gaat ongebruikt in de kast liggen".

Ik wil mijn telefoon juist zo klein mogelijk hebben. Ik haat het dat de telefoons groter & groter worden.
Mijn broekzakken zijn al veel te klein vaak (mijn telefoon is een iPhone 11, wat ik hierna ga doen blijft nog de vraag).

Dus alles wat ik zie dat "veel" mensen op hun (veeeeeeel te grote) telefoon doen, daar gebruik ik mijn tablet voor :D

Telefoon is echt alleen voor bellen, agenda, mailtjes scannen en Instagram & TikTok.
Rest doe ik allemaal op tablet, als het prive is natuurlijk.

(Ik heb werk/prive volledig gescheiden, heb wel een handzame werk laptop maar gebruik ik helemaal niet prive; laptop ligt ook vaak gewoon op kantoor trouwens).
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:44:
[...]

Gebeld worden, je kunt er zelf niet mee bellen, althans zo werkt de iPad mini van mijn vrouw 🤔
Ik heb zelf iPhone & iPad. Als ik op mijn iPad een telefoonnr-link kies kan ik ook gewoon bellen.
(Officieel loopt het via mijn iPhone dan, maar microfoon/speakers van mijn iPad)
En in Facetime kan je ook telefoonnummer/contact kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 19-04-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Je kunt er je digitale krant op lezen. Kan natuurlijk ook op telefoon en laptop, maar vind ik fijner op een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

's Ochtends koffie & tablet met krant.
Luie stoel met tablet en GoT forum
Extra schermpje met drivers cam in F1TV
Laptop is dan lastiger vast te pakken, PC alleen te gebruiken op vaste plek en telefoon is voor telefoneren.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-10 10:03
Ik heb een tablet, die gebruik ik in plaats van mijn telefoon als ik gewoon thuis op de bank zit.
Groter scherm, en het spaart de accu van mijn telefoon.
Verder is het een backup voor dingen als mijn wachtwoordbeheerder, two factor codes en dat zulks, voor 't geval mijn telefoon kapot gaat of gereset moet worden.

That's it eigenlijk.
Zeker niet nodig, maar ik vind het wel een nice to have. Zeker gezien ze niet meer zo duur zijn.
Zeker als je niet zo'n bijzondere wil heb je ze voor een paar honderd euro jaren plezier.

[ Voor 51% gewijzigd door Polderviking op 19-04-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:19:
[...]
Ik heb zelf iPhone & iPad. Als ik op mijn iPad een telefoonnr-link kies kan ik ook gewoon bellen.
(Officieel loopt het via mijn iPhone dan, maar microfoon/speakers van mijn iPad)
En in Facetime kan je ook telefoonnummer/contact kiezen.
Zo ja, dat kan ook maar een iPad heeft dan weer geen numeriek scherm om een telefoonnummer in te tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 22:02
Ik gebruik dagelijks mijn tablet naast laptop en telefoon. Ik zie het niet als een vervanging van 1 van de andere 2, ondanks dat ik wel geprobeerd heb.

Inzet: Zakelijk voor notities, vergaderingen en muziek (spotify). Prive voor Youtube, e-mail etc.

Pro:
* Schrijven! Geen papier meer, alles met OneNote, synchronisatie en geen papieren kwijt raken
* Muziek op mijn Tab S8+ is zeer behoorlijk, bt speaker of laptop niet meer nodig hiervoor
* Scherm van de + is groot genoeg (12 inch) voor YT kijken of mailtje verwerken
* Combi van mail, browser en aantekeningen is voor mij echt top
* Met toetsenbord prima voor mails etc
* Kan met USB-C dock etc gewoon aan scherm, tv, etc als laptop gebruikt worden.

Con
* Accu duur is niet fantastisch. Ik heb hem eigenlijk altijd aan de lader op bescherming (85% max).
* Extra apparaat die niet voor alles toepasbaar is
* Office applicatie vind ik persoonlijk niet goed werken voor freeware, extra Office pakket kopen ga ik simpelweg niet doen

Ik kan niet zonder, door mijn manier van toepassing. Daarom recent geupgrade van een S6 Lite 2020 naar een S8+.

Alleen voor prive; Laptop heeft ook netwerk poort voor o.a. netwerk instellen etc, dus een tablet is voor mij geen volwaardige vervanger heb ik gemerkt. Voor bepaalde acties gebruik ik nog steeds liever mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Zie toch wel wat uiteenlopende meningen hier ook!

De meeste usecases voor de tablet die ik voorbij zie komen (met name krant lezen en media kijken) doe ik nog steeds vooral op mijn telefoon eerlijk gezegd. 's Avonds zit ik eigenlijk altijd wel met mijn vriendin op de bank en kijken we gewoon samen een serie op de tv. Op dat soort momenten proberen we om überhaupt geen devices te gebruiken. In bed of als ik alleen thuis ben kijk ik vaak gewoon YouTube of andere media op mijn telefoon, ik heb vooralsnog nooit zo het idee gehad dat ik daarvoor een groter scherm wilde hebben. Zeker in bed niet, als ik alleen thuis op de bank zit gooi ik uiteindelijk vaak alsnog de tv aan om YT te kijken. Alleen als we op vakantie zijn is het wat klein om samen op een telefoon iets te bekijken.

Voor muziek heb ik een goede wireless koptelefoon en bij de tv hebben we een soundbar (die ook via bluetooth aan mijn telefoon gekoppeld kan worden), dus eigenlijk gaat al ons geluid al via externe devices. Wat dat betreft heb ik ook niet zo'n behoefte aan een device met goed geluid dus. Al heeft een vriend van me een kleine tablet voor alleen Spotify die gekoppeld is aan z'n geluidsysteem en ergens in z'n huiskamer aan de muur hangt bij wijze van jukebox, dat is best mooi en handig tijdens een feestje oid omdat iedereen dan z'n verzoekjes in de playlist kan zetten, maar is misschien ook weer meer een fancy dingetje :D

Het kunnen koppelen aan een scherm, tv of toetsenbord lijkt me trouwens ook wel eens handig. Er zijn momenten dat ik dat ook met mijn telefoon wel eens zou willen! Ook gebruik ik af en toe een splitscreen op mijn telefoon en dan wordt het wel heel klein allemaal. Tevens mail ik wel eens via mijn telefoon en als het een langer mailtje blijkt te worden dat ik gedacht had, zou het leuk zijn om makkelijk een toetsenbord te kunnen koppelen. Maar al die situaties komen nou ook weer niet zo gigantisch vaak voor moet ik zeggen.
Ryur schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:19:
[...]

Ik wil mijn telefoon juist zo klein mogelijk hebben. Ik haat het dat de telefoons groter & groter worden.
Mijn broekzakken zijn al veel te klein vaak (mijn telefoon is een iPhone 11, wat ik hierna ga doen blijft nog de vraag).

Dus alles wat ik zie dat "veel" mensen op hun (veeeeeeel te grote) telefoon doen, daar gebruik ik mijn tablet voor :D

Telefoon is echt alleen voor bellen, agenda, mailtjes scannen en Instagram & TikTok.
Rest doe ik allemaal op tablet, als het prive is natuurlijk.

(Ik heb werk/prive volledig gescheiden, heb wel een handzame werk laptop maar gebruik ik helemaal niet prive; laptop ligt ook vaak gewoon op kantoor trouwens).

[...]
Om op 1 post nog specifiek in te gaan, hier ben ik het absoluut mee eens! Voor mijn huidige telefoon (Samsung A53 5g) had ik een Sony Xperia XZ1 Compact. Qua hardware redelijk vergelijkbaar met de "gewone" XZ1 wat het vlaggeschip van Sony was destijds, maar een heerlijk handzaam telefoontje met een scherm van 4,5".
Toen die aan vervanging toe was, was het kiezen tussen een handzame telefoon met verschrikkelijk slechte hardware OF een enorme telefoon met goede hardware. Uiteindelijk toch voor de laatste gegaan en het duurde best wel even voordat ik er aan gewend was (al ben ik dat nu na bijna 2 jaar wel en vind ik die XZ1 Compact ineens weer heel klein als ik die achterin m'n bureau tegenkom :P ).

Overigens deed ik op die XZ1 Compact ook gewoon mailen, YouTuben, nieuws lezen etc en vond ik dat destijds ook prima gaan. Zal misschien ook gewenning geweest zijn, want de eerste maanden YouTube op de A53 was toch wel een verschilletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-10 20:30

Metalfreak

Hoije woh!

Persoonlijk heb ik hetzelfde. Ik zie geen enkele use case voor een tablet. Ik heb een oude iPad van het werk hier thuis liggen, maar die zit eigenlijk permanent aangesloten op mijn elektronisch drumstel om instructiefilmpjes te kijken of muziek te starten om mee te spelen. Meer doe ik er helemaal niet mee en dat is puur omdat ik het ding toch mag en kan gebruiken.

Typen op een touchscreen vind ik een hel en als ik het vergelijk met mijn laptop is het ook het formaat dat het net niet is. Dan pak ik net zo makkelijk de telefoon.
D4NG3R schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:47:
Persoonlijk vooral voor mediaconsumptie, waar ik voorheen onderuitgezakt met m'n 6.5" telefoontje een serie of film ging kijken, doe ik dat nu op een 11" tablet. Geeft een stuk meer immersie, en belachelijk veel beter geluid.

Ik heb geen zin om een veel zwaardere/grotere/warmere laptop op m'n pens te leggen terwijl ik lui op de bank lig. :+

En dan natuurlijk ook nog het feit dat een laptop, ook eentje met touchscreen, een totaal andere gebruikerservaring geeft.

Ik deel overigens de mening van @DaWizza, als je voor jezelf geen usecase ziet zou ik ook niet aan een tablet beginnen.
Maar als je toch al op de bank ligt, waarom dan niet gebruik maken van de TV die voor diezelfde bank staat :? (of je moet geen TV hebben natuurlijk) Ik heb eigenlijk nog nooit een film of serie op mijn telefoon gekeken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Metalfreak schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:15:
Maar als je toch al op de bank ligt, waarom dan niet gebruik maken van de TV die voor diezelfde bank staat :? (of je moet geen TV hebben natuurlijk) Ik heb eigenlijk nog nooit een film of serie op mijn telefoon gekeken.
Draai de vraag gerust om; waarom geen gebruik maken van de tablet welke er ook ligt?

Andere ervaring, anderen in de kamer, beetje rondklooien op het internet er naast, geen zin om anders te gaan liggen zodat ik de TV goed zie, whatever. Maakt het uit? :P

Het is soms simpelweg prettiger om ff onderuitgezakt met je telefoon of tablet te klooien. Een film of serie op de TV kijken is niet per definitie beter, het is anders. :)

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 19-04-2024 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

D4NG3R schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:22:
[...]

Draai de vraag gerust om; waarom geen gebruik maken van de tablet welke er ook ligt?

Andere ervaring, anderen in de kamer, beetje rondklooien op het internet er naast, geen zin om anders te gaan liggen zodat ik de TV goed zie, whatever. Maakt het uit? :P

Het is soms simpelweg prettiger om ff onderuitgezakt met je telefoon of tablet te klooien. Een film of serie op de TV kijken is niet per definitie beter, het is anders. :)
You do you, maar ik vroeg het me gewoon af. Maar internetten op diezelfde tablet terwijl je een serie aan het kijken bent? Ik vraag me soms wel af hoe mensen nog iets meekrijgen van een serie op die manier. Als ik al eens op de telefoon kijk bij het kijken van een serie via de TV ben ik de draad meestal al volledig kwijt... :P Maar meestal is dat oor mij ook een teken dat de serie niet heel goed is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb een Ipad en gebruik die alleen als mn telefoon leeg is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 15:35
Gewone tablet heeft voor mij ook geen meerwaarde. Ik heb recent de Onyx Boox Air 2 aangeschaft, dat is een e-paper tablet die je voornamelijk als notitieblok gebruikt. Daar ben ik wel heel blij mee, want ik heb geen rondslingerende papieren meer (ben ondernemer, veel krabbels en notities tijdens overleggen etc..) Bijkomend voordeel is de enorm lange accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als je je al afvraagt of het wat is en je het eigenlijk als een uitvergrote telefoon ziet: niet doen.

Meeste kracht: desktop
Kracht & mobiliteit: laptop/surface
Mobiliteit: smartphone

Een tablet zweeft maar ergens tussen. Het is handig als je bijvoorbeeld in een restaurant of event op een wat groter scherm wil doen. Misschien films kijken op een groter beeld dan je telefoon. Ik vind het vaak irritant kijken, je kijkt toch redelijk schuin en je moet het ergens op zetten, een tv heeft een vaste plek.

Ik heb meerdere tablets, ik doe er nooit wat mee. Ik doe alles op mn smartphone en voor het echte multitasken/werken/etc ga ik op m'n desktops.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is groter, ik heb nog ergens een tablet liggen die ik eigenlijk ook nooit gebruik. Mijn telefoon is meestal of groot genoeg en bij de hand, of ik vind het hanidger om mijn laptop te gebruiken.

Soms twijfel ik ook om een nieuwe tablet te kopen, bijvoorbeeld voor de piano, dan kan ik daar bladmuziek op zetten. Maar ik denk dat ik hem heel weinig zou gebruiken en dat het meeste ook wel gaat met mijn telefoon en laptop. Onderweg heb ik sowieso liever mijn telefoon dan een tablet.
ByteMe_ schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:41:
Een tablet zweeft maar ergens tussen. Het is handig als je bijvoorbeeld in een restaurant of event op een wat groter scherm wil doen. Misschien films kijken op een groter beeld dan je telefoon. Ik vind het vaak irritant kijken, je kijkt toch redelijk schuin en je moet het ergens op zetten, een tv heeft een vaste plek.
Voor dat soort dingen is het dan nog wel handig ja, de inventaris van een supermarkt, of mijn vrouw werkt in een woonzorgcentrum en die lopen nu ook met een tablet ipv dat ze steeds naar een computer moeten.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 19-04-2024 14:05 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Metalfreak schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:28:
You do you, maar ik vroeg het me gewoon af. Maar internetten op diezelfde tablet terwijl je een serie aan het kijken bent? Ik vraag me soms wel af hoe mensen nog iets meekrijgen van een serie op die manier.
Niet gelijktijdig nee, maar liggend aan de content wil ik nog wel eens switchen naar m'n browser om even een acteur of stukje informatie over een bepaald karakter of een historisch moment op te zoeken. Zeker bij films/series gebaseerd op games/boeken welke ik gespeeld of gelezen heb, of geschiedenis waar ik interesse in heb.
Als ik al eens op de telefoon kijk bij het kijken van een serie via de TV ben ik de draad meestal al volledig kwijt... :P Maar meestal is dat oor mij ook een teken dat de serie niet heel goed is.
Ik mis doorgaans weinig, maar als ik al tegelijk met m'n telefoon (of tablet) aan het klooien ben terwijl er een film op TV staat dan is die vaak niet bepaald denderend nee. :P

Genoeg momenten dat ik zin heb om even goed te gaan zitten voor een film, subwoofer op standje 11, zonnescherm dicht en het is tijd voor actie en geweld. Op andere momenten is het weer prettig om een beetje rond te bladeren op Youtube met een headset op m'n doppen. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Metalfreak schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:28:
[...]

You do you, maar ik vroeg het me gewoon af. Maar internetten op diezelfde tablet terwijl je een serie aan het kijken bent? Ik vraag me soms wel af hoe mensen nog iets meekrijgen van een serie op die manier. Als ik al eens op de telefoon kijk bij het kijken van een serie via de TV ben ik de draad meestal al volledig kwijt... :P Maar meestal is dat oor mij ook een teken dat de serie niet heel goed is.
Nou ja, je kan wel beter multitasken op een computer en sommige dingen hoef je niet heel aandachtig te kijken. Al heeft Youtube dat ook een beetje om zeep geholpen, had laatst dat in een niet actieve tab op mijn laptop dat de video ook stopte. Op mijn deskttop kan ik dat nog oplossen door het op de andere monitor te zetten :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balingschap
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-08-2024

Balingschap

Exilium

Ik heb juist mijn prive laptop (13 inch, touchscreen, high end non-gaming specs, etc) eruit gedaan om verder te gaan op een tablet, galaxy tab s8 in mijn geval.
Incidenteel gebruik ik RDP via Samsung DeX als ik toevallig effe iets voor werk moet doen als ik niet thuis of op kantoor ben, vaak verbonden met mijn bluetooth midi keyboard voor muziek maken en oefenen, lees ik veel comics/manga/boeken erop, kan ik makkelijker bij mijn hobby dingen een scherm met info houden zonder dat er gelijk een hele laptop op de bank/tafel/stoel staat en af toe als streaming scherm voor VR als iemand wilt meekijken. :+

Plus dat dit alles past in mijn kleine rugtasje! Geweldig.

Op dit punt zit ik liever zonder (werk) laptop dan mijn tablet. Soms mis ik de mogelijkheid om x86 applicaties te starten maar dan sleep ik de werklaptop wel mee of verbind ik remote via rdp/parsec naar een geschikte env.

R5 3600/32GB RAM/RTX4070S - Quest 3 - Retro Gamer - Liefhebber van On-Premise spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Balingschap schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:34:
Ik heb juist mijn prive laptop (13 inch, touchscreen, high end non-gaming specs, etc) eruit gedaan om verder te gaan op een tablet, galaxy tab s8 in mijn geval.
Incidenteel gebruik ik RDP via Samsung DeX als ik toevallig effe iets voor werk moet doen als ik niet thuis of op kantoor ben, vaak verbonden met mijn bluetooth midi keyboard voor muziek maken en oefenen, lees ik veel comics/manga/boeken erop, kan ik makkelijker bij mijn hobby dingen een scherm met info houden zonder dat er gelijk een hele laptop op de bank/tafel/stoel staat en af toe als streaming scherm voor VR als iemand wilt meekijken. :+

Plus dat dit alles past in mijn kleine rugtasje! Geweldig.

Op dit punt zit ik liever zonder (werk) laptop dan mijn tablet. Soms mis ik de mogelijkheid om x86 applicaties te starten maar dan sleep ik de werklaptop wel mee of verbind ik remote via rdp/parsec naar een geschikte env.
Maar heb je dan ook een externe bluetoothmuis eraan hangen? Want zo'n touchpad is bij mij instant schouderklachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balingschap
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-08-2024

Balingschap

Exilium

Metalfreak schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:42:
[...]

Maar heb je dan ook een externe bluetoothmuis eraan hangen? Want zo'n touchpad is bij mij instant schouderklachten.
uiteraard, ik ga niet priegelen met zo'n onhandig touchpad ding als ik accuraat en snel wil muizen :D

R5 3600/32GB RAM/RTX4070S - Quest 3 - Retro Gamer - Liefhebber van On-Premise spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:00
Dat zal voor iedereen verschillen. Ik pak mijn tablet (Samsung Galaxy Tab S7 FE) er héél vaak bij, omdat ik die op de bank veel makkelijker en handzamer vind dan m'n laptop. Vooral om dingen te doen waarbij ik m'n telefoon te klein vindt, bijvoorbeeld online shoppen of dingen lezen.

Mijn computer (met 49" superultrawide monitor) gebruik ik het meeste, daarna m'n mobiele telefoon, met tablet als goede derde. Mijn laptop gebruik ik zo goed als nooit als ik niet hoef te werken, omdat tablet dat vrijwel allemaal kan, zolang ik maar niet al teveel hoef te typen (dat is en blijft ruk op een tablet, zonder extra toetsenbord :P).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Mobiel IPTV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Marzman schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:07:
[...]

Nou ja, je kan wel beter multitasken op een computer en sommige dingen hoef je niet heel aandachtig te kijken. Al heeft Youtube dat ook een beetje om zeep geholpen, had laatst dat in een niet actieve tab op mijn laptop dat de video ook stopte. Op mijn deskttop kan ik dat nog oplossen door het op de andere monitor te zetten :p
Mogelijkheid tot multitasken is ook wel een ding voor mij overigens ja. Ik ben financial controller dus op een gemiddelde werkdag heb ik minstens 8 Excel-sheets tegelijk open staan en ik heb 3 schermen om die dingen allemaal naast elkaar te bekijken.
Privé gebruik ik ook vaak meerdere schermen, 90% van de tijd heb ik op 1 scherm Youtube open staan terwijl ik op het andere scherm bezig ben met whatever ik aan het doen ben. Zelfs tijdens het gamen heb ik vaak YouTube open :+

Een privélaptop heb ik niet, hoe @Balingschap het omschrijft zie ik het dan weer wel een beetje voor me om die in te ruilen voor een tablet inderdaad. Hoewel toen ik nog wel een privélaptop had ik die voornamelijk als desktop gebruikte en bijna nooit mijn bureau af kwam. Maar dat was een MSI CX70, dat was een 17,3" laptop die ook nog eens best wel dik en zwaar was :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:19

Deathchant

Don't intend. Do!

@Vld1989 Als techgeek hou ik ook van de meeste techstuff. Ik review veel, van telefoons en tablets tot pc-onderdelen, tv's, mediaspelers, en koptelefoons aan toe. Wasmachines, vrieskasten....Allemaal leuk om te lezen.

Ik prijs mezelf gelukkig dat er dan niet zoals bij vele anderen ook gelijk een aankoop aan vast moet zitten ;)
Dat wilt niet zeggen dat ik het spanningsveld tussen hart en hoofd niet ervaar ;)

Aan de ene kant kun je zeggen dat iets nieuws uitproberen juist ervoor kan zorgen dat er in jezelf open gaat wat er allemaal mee kan juist omdát je ermee aan het spelen bent, en aan de andere kant mis je het nu misschien niet omdat je al je usecases af kunt dekken met telefoon/laptop/pc.

Toen de tablet-hype volop bezig was heb ik me ook altijd afgevraagd "welke usecases heb ik om een tablet te rechtvaardigen".
Ik heb een (werk)laptop, een game PC en een 6,7" telefoon en het enige dat ik me kon bedenken waarbij een tablet toegevoegde waarde zou hebben is een situatie waarbij je een groter schermpje nodig hebt dan je telefoon, maar geen toetsenbord of muis. Dus eigenlijk zie ikzelf de tablet eerder als het verlengde van een telefoon, ook vanwege de besturing (android). Die situatie kon ik me toen niet bedenken, en nu ook nog steeds niet.

Dit zijn mijn digitale zaken die ik doe:
Games -> game pc
Youtube filmpjes -> game pc, telefoon, laptop
Office -> laptop, game pc
Photo-edtiting -> game PC

Kep mezelf de vraag gesteld of ik bij één van deze zaken tegen een beperking aanloop die een tablet makkelijker zou maken, en bij allemaal kon ik zeggen "NEE".

Ik heb de oude tablet van mijn ouders eens geleend om te ontdekken of ik niet iets zou ontdekken wat ik nooit zou kunnen bedenken door het gebruik van een tablet. Maar nee, ook niet.

Persoonlijke conlcusie: er is geen usecase voor mij wat een tablet zou kunnen verbeteren/aanvullen/invullen/oplossen. Vind ik ze nog steeds leuk? Jazeker! Heb ik het nodig? Nee, ergo: niet kopen ;)

Ik ga er vanuit dat je jezelf deze stapjes ook bedacht hebt voor jezelf?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Vld1989 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:59:
Het kunnen koppelen aan een scherm, tv of toetsenbord lijkt me trouwens ook wel eens handig. Er zijn momenten dat ik dat ook met mijn telefoon wel eens zou willen! Ook gebruik ik af en toe een splitscreen op mijn telefoon en dan wordt het wel heel klein allemaal. Tevens mail ik wel eens via mijn telefoon en als het een langer mailtje blijkt te worden dat ik gedacht had, zou het leuk zijn om makkelijk een toetsenbord te kunnen koppelen. Maar al die situaties komen nou ook weer niet zo gigantisch vaak voor moet ik zeggen.
Dat kan ook gewoon met je telefoon. Al heb je voor het bedraad verbinden van een beeldscherm wel een (duurdere) telefoon met USB 3 nodig. Draadloos kan het wel op ieder toestel met casten. Toetsenborden kun je zowel bedraad(met USB-A naar USB-C adapter) als draadloos gewoon met iedere smartphone koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
Als ik geen laptop zou hebben zou ik de tablet gebruiken. Ik gebruik het ding nooit meer.

De tablet wordt vooral door mijn dochter gebruikt voor games en filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Deathchant schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:58:
@Vld1989 Als techgeek hou ik ook van de meeste techstuff. Ik review veel, van telefoons en tablets tot pc-onderdelen, tv's, mediaspelers, en koptelefoons aan toe. Wasmachines, vrieskasten....Allemaal leuk om te lezen.

Ik prijs mezelf gelukkig dat er dan niet zoals bij vele anderen ook gelijk een aankoop aan vast moet zitten ;)
Dat wilt niet zeggen dat ik het spanningsveld tussen hart en hoofd niet ervaar ;)

Aan de ene kant kun je zeggen dat iets nieuws uitproberen juist ervoor kan zorgen dat er in jezelf open gaat wat er allemaal mee kan juist omdát je ermee aan het spelen bent, en aan de andere kant mis je het nu misschien niet omdat je al je usecases af kunt dekken met telefoon/laptop/pc.

Toen de tablet-hype volop bezig was heb ik me ook altijd afgevraagd "welke usecases heb ik om een tablet te rechtvaardigen".
Ik heb een (werk)laptop, een game PC en een 6,7" telefoon en het enige dat ik me kon bedenken waarbij een tablet toegevoegde waarde zou hebben is een situatie waarbij je een groter schermpje nodig hebt dan je telefoon, maar geen toetsenbord of muis. Dus eigenlijk zie ikzelf de tablet eerder als het verlengde van een telefoon, ook vanwege de besturing (android). Die situatie kon ik me toen niet bedenken, en nu ook nog steeds niet.

Dit zijn mijn digitale zaken die ik doe:
Games -> game pc
Youtube filmpjes -> game pc, telefoon, laptop
Office -> laptop, game pc
Photo-edtiting -> game PC

Kep mezelf de vraag gesteld of ik bij één van deze zaken tegen een beperking aanloop die een tablet makkelijker zou maken, en bij allemaal kon ik zeggen "NEE".

Ik heb de oude tablet van mijn ouders eens geleend om te ontdekken of ik niet iets zou ontdekken wat ik nooit zou kunnen bedenken door het gebruik van een tablet. Maar nee, ook niet.

Persoonlijke conlcusie: er is geen usecase voor mij wat een tablet zou kunnen verbeteren/aanvullen/invullen/oplossen. Vind ik ze nog steeds leuk? Jazeker! Heb ik het nodig? Nee, ergo: niet kopen ;)

Ik ga er vanuit dat je jezelf deze stapjes ook bedacht hebt voor jezelf?
Je omschrijft het eigenlijk wel heel erg goed ja, want ik heb precies hetzelfde. Ik heb nooit het idee gehad van "wat zou het fijn zijn geweest als ik nu een tablet had", behalve dan dat ik het er altijd mooi uit vind zien bij andere mensen vanwege het grote scherm :D
RepareerDroid schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:00:
[...]
Dat kan ook gewoon met je telefoon. Al heb je voor het bedraad verbinden van een beeldscherm wel een (duurdere) telefoon met USB 3 nodig. Draadloos kan het wel op ieder toestel met casten. Toetsenborden kun je zowel bedraad(met USB-A naar USB-C adapter) als draadloos gewoon met iedere smartphone koppelen.
Heb je ook wel gelijk in, ik heb een Chromecast met Google tv (mijn tv zelf is al een jaar of 12 oud en dus niet smart van zichzelf) en dat werkt in 99% van de gevallen prima.
Die ene procent is als we een weekendje of midweekje weg zijn in iets als Center Parcs en de Chromecast niet wil werken op de tv omdat je via zo'n inlogpagina op de Wifi komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

Barrycade

Through the...

Vroeger waren de tablets 7" nu hikt een gemiddelde telefoon daar tegenaan.

Ik heb net onze 10" van 8-9 oud een fabrieksinstelling gegeven. Ding is traaaaag en wordt door de tieners ook niet meer gepakt. Dus die gaat naar de vuilstort.

Kids waar we m eigenlijk voor hadden kijken als ze niet op de TV Streamen op hun 14" laptops of telefoons.

Het is het gewoon net allemaal niet. Tweakers bv is alleen handig om te scrollen, typen is een ramp op een tablet want gaat niet lekker.

Dus heb voor de helft van het geld van een iPad een Chromebook gekocht. Weegt niets, maar wel lekker typen en kijk er prima voor de gevallen dat m mee heb op reis een filmpje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Vld1989 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:06:
[...]

Je omschrijft het eigenlijk wel heel erg goed ja, want ik heb precies hetzelfde. Ik heb nooit het idee gehad van "wat zou het fijn zijn geweest als ik nu een tablet had", behalve dan dat ik het er altijd mooi uit vind zien bij andere mensen vanwege het grote scherm :D
Toch is er iets in je dat het niet kan loslaten en je "verleidt" naar een aankoop toe, anders zou je deze post niet maken ;) Heb ik het goed dat je, omdat je het in jezelf niet kunt vinden, stiekem op zoek bent naar een gerechtvaardigde reden om toch een tabletaankoop te doen? :P

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb een HP Envy die ik af en toe gebruik als tablet als ik op de bank lig, alleen een tablet zou ik te weinig gebruiken dus dit is een handig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:09

Metro2002

Memento mori

Ik gebruik hem vooral voor het lezen van stripboeken in pdf formaat en andere ebooks en wat licht entertainment (youtube, muziek luisteren) en wat browsen maar vaak grijp ik toch weer terug naar mijn laptop. Even een reactie typen ergens bv vind ik echt een drama op een touchscreen toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Deathchant schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:11:
[...]

Toch is er iets in je dat het niet kan loslaten en je "verleidt" naar een aankoop toe, anders zou je deze post niet maken ;) Heb ik het goed dat je, omdat je het in jezelf niet kunt vinden, stiekem op zoek bent naar een gerechtvaardigde reden om toch een tabletaankoop te doen? :P
Haha, misschien wel een beetje ja :+

Al staan andere dingen hoger op het lijstje, zoals het upgraden van mijn smartwatch en monitoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Vld1989 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:19:
[...]

Haha, misschien wel een beetje ja :+

Al staan andere dingen hoger op het lijstje, zoals het upgraden van mijn smartwatch en monitoren :P
Los van of je nog andere zaken "moet" upgraden, heb je dan eigenlijk je antwoord niet stiekem toch al? (en zit er dus nu niks anders op dan je brein vertellen dat een tablet kopen toch echt een NOPE is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:20
Mijn use case voor een tablet (iPad) is vrij simpel.
In de ochtend nieuwssites + krant, in de avond meestal voor media consumptie, zoals Youtube, Netflix etc en tussendoor wat nieuwssites
In het weekend soms ook wat spelletjes zoals sudoku of schaken.
Echt serie/film doe ik op de TV
Voor games mijn PS5
Mail en messages mijn telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
Deathchant schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:22:
[...]

Los van of je nog andere zaken "moet" upgraden, heb je dan eigenlijk je antwoord niet stiekem toch al? (en zit er dus nu niks anders op dan je brein vertellen dat een tablet kopen toch echt een NOPE is)
Ach, ik heb ook een vrouw die al NEE zegt, dus mijn brein heb ik er eigenlijk niet eens bij nodig :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Volgens mij is juist de tablet hype al een tijdje voorbij. Oh ze hebben hun gebruik, maar een 5+ jaar geleden gingen ze laptops overbodig maken, en wat idee is wel weer voorbij. In mijn omgeving worden ze primair door kinderen gebruikt. Voor volwassenen zie ik het als goede vervanging voor een laptop/telefoon, als je het primair voor media consumptie gebruikt. Lichter dan een laptop, groter dan een telefoon. Wil je er iets mee maken, en dat kan beginnen bij je Tweakers posts, ja het kan natuurlijk, maar al snel wordt een laptop dan het interessantere alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 11:20
Ik heb ondertussen mijn 3e tablet en gebruik hem als vervanger van een laptop icm vervanger van een desktop. Media consumptie is vnl F1 buiten en in mijn tuinhuis met Spotify, TV en F1.e-Reader is ondertussen minder ivm weinig goede schrijvers. Verwacht met Black Friday de 4e aan te schaffen, maar dan een 12" versie.
Het groter beeldscherm dan een smartphone is heel veel waard, net zoals het tegen van het gewicht en temperatuur van een laptop op je schoot.
Lekker gezellig met je partner ernaast oriënterend iets uitzoeken en eventueel aanschaffen is veel relaxter dan met een laptop (onze mening).
En niet onbelangrijk, zo'n pennetje heeft ook zijn charme tov een muis/muispad.

[ Voor 7% gewijzigd door n8tur3 op 19-04-2024 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51

Daniel36

vernieuwde formule

Wat mij betreft geen toegevoegde waarde.
Er ligt een Samsung 10 inch dingetje al jaren stof te verzamelen in de kast hier.
Was bedoeld om op de bank te gebruiken i.p.v. telefoon of laptop maar dat is dus volledig telefoon geworden.

Er staat wel altijd een laptop op de eettafel en boven heb ik zelf een desktop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
iPad Air die meer gebruikt wordt dan mijn iPhone of laptop:
- op de bank internetten
- series kijken
- nieuws lezen
- als notitieblok voor klant afspraken
- als laptop vervanger (met klein keyboard) als ik voor het werk moet vliegen
- youtube
- podcasts afspelen
- af en toe gamen met Xbox controller er op aangesloten

Ik heb een iPhone mini dus mijn scherm is erg klein. Dan is even lezen op de telefoon wel prima maar heeft het grotere scherm van de iPad wel flink meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Gebruik mijn Ipad mini 6 best vaak. Gewoon wat browsen, krantje lezen en Youtube kijken op de bank of balkon. Heb een Pixel 4a dus Ipad mini is dus wel een stuk groter.

Laatste ook een Ipad 2020 gekocht maar Ipad mini vind ik een stuk fijner eigenlijk. Ipad 2002 gebruik ik alleen aan de eettafel op een standaard en voor Rouvy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ach, iedereen heeft zijn manier van devicegebruik, maar ik vind de iPad een verrekt handig ding. As we speak, type ik dit heerlijk vanuit bad deze reactie. Daarnaast vind ik het apparaat heerlijk om te gebruiken voor lezen van boeken of het nieuws, video kijken, bijvoorbeeld Youtube of Dumpert. In de zomer is het helemaal een uitkomst om het ding buiten te gebruiken.

Ja, telefoons groeien als kool richting hetzelfde formaat als tablets, maar of dat persé een goede ontwikkeling is? Zo’n enorme plaat als telefoon vind ik persoonlijk maar wat lastig. Past slecht in de zak, nog kwetsbaarder en je moet zo’n beetje een uitschuifbare duim hebben om er een beetje fatsoenlijk een berichtje op te typen.

Voor mij past de tablet prima in het rijtje van verschillende apparaten die allemaal hun eigen functie en goede eigenschappen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:20
ik gebruik mijn tablet heel veel. Een computer kost tijd om op te starten, het kost meer elektriciteit, maar het fijnste is voor thuis dat je niet achter het bureau hoeft te kruipen, maar in een comfortabele manier op de bank wat artikelen kan browsen, 's ochtends de krant kan lezen met een ontbijtje, overdag ik hier mijn muziekstreamer mee bedien, alle binnengekomen mails kan beantwoorden op een fatsoenlijk groot toetsenbord, zonder dat mijn vingers een letter naast zitten en ook een simpel spelletje kan doen.

Een laptop vind ik dan weer onhandig, om zo'n groot ding op schoot te hebben. Wat ook fijn is, is dat de tablet veel makkelijker mee te nemen is op vakantie dan een laptop, het opladen sneller gaat en met dezelfde oplader kan als je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:50
aljooge schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:21:
ik gebruik mijn tablet heel veel. Een computer kost tijd om op te starten, het kost meer elektriciteit, maar het fijnste is voor thuis dat je niet achter het bureau hoeft te kruipen, maar in een comfortabele manier op de bank wat artikelen kan browsen, 's ochtends de krant kan lezen met een ontbijtje, overdag ik hier mijn muziekstreamer mee bedien, alle binnengekomen mails kan beantwoorden op een fatsoenlijk groot toetsenbord, zonder dat mijn vingers een letter naast zitten en ook een simpel spelletje kan doen.

Een laptop vind ik dan weer onhandig, om zo'n groot ding op schoot te hebben. Wat ook fijn is, is dat de tablet veel makkelijker mee te nemen is op vakantie dan een laptop, het opladen sneller gaat en met dezelfde oplader kan als je telefoon.
Het klinkt alsof je een moderne tablet vergelijkt met een laptop uit het jaar nul. Als ik mijn laptop open trek dan herkent die mijn gezicht en kan ik aan de slag. De lader van mijn laptop gebruik ik ook altijd voor mobiel, het voordeel van USB-C. Gewicht van een beetje fatsoenlijke laptop in max 13.x inch is niet wezenlijk anders dan een tablet met toetsenbord.

Tablet is hier puur om de kinderen op lange ritten (2+uur) in de auto wat extra vertier te geven. Het is de uitzondering als ik of mijn vrouw s avonds de tablet pakt ipv mobiel of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:24
Ik heb een iPad van het werk en gebruik deze ook vaak voor op de bank, ideaal. Laptop ligt altijd op bureau met extern toetsenbord/muis en beeldscherm. Gebruik ik nooit op de bank.

Ik vindt het met de iPad het prettigst werken dat je lekker kan browsen, mailen ect. net een slag groter als op de telefoon. Toetsenbord wat via het scherm net wat fijner typt en handzamer is. ik gebruik tegenwoordig ook heel weinig mijn laptop.

Ik merk wel dat als ik onderweg ben toch sneller naar mijn telefoon grijp dan de iPad. Terwijl ik op mijn iPad ook een simkaartje heb. Even snel een mail scannen, korte reacties ect gaat allemaal via de telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Jordyz op 20-04-2024 18:51 ]

Pagina: 1