Wasmachine met beton tegel & lekbak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
Binnenkort ga ik verhuizen en zal mijn wasmachine op zolder komen te staan. De wasmachine heeft geen interne lekbak met bodemsensor.

Op zolder zal deze op een een houten vloer met laminaat komen te staan. Derhalve zou ik de wasmachine ook graag op een betonnen tegel (60x60; minimaal 3 cm) willen plaatsen. Daarnaast denk ik ook dat het wijs is om een lekbak te gebruiken.

Denken jullie dat je de een betonnen tegel kan combineren met een lekbak. En zo ja, eerst de beton tegel op de vloer, dan de lekbak en dan de wasmachine? Dit lijkt me echter ook problematisch aangezien vele lekbakken groter zijn dan 60x60.

Dank Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41
Zelfde situatiue: Houten vloer, laminaat en zolder. Hier heeft de vorige eigenaar een frame gemaakt van dikke houten balken (verhoging/verzwaring), met daar bovenop een lekbak met eigen afvoer (verbonden met dezelfde afvoer als voor de wachmachine zelf). Het ziet er niet uit, maar werkt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:58
https://www.bol.com/nl/nl...erslang/9300000093239555/

misschien kun je zoiets (een waterslot met externe sensor) gebruiken in plaats van een lekbak

[ Voor 5% gewijzigd door cosmo_roel op 19-04-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajow
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-05 07:00
Tja dan moet het water wel eerst nog bij de sensor komen. Het best is nog een waterbak met daarin de sensor of de waterbak aansluiten op de afvoer.

Sommige mensen gieten hun eigen beton in een bekisting waar je dan de wasmachine met lekbak op kan zetten. Maar je kan natuurlijk ook gelijk in het beton je afvoer verwerken.

Op een houten vloer kan je ook kijken waar de balken lopen en zorgen dat de wasmachine daar bovenop op staat. Met zijn pootjes.