Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokkenstok
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09 14:03
Ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe (android) telefoon, ik gebruik momenteel een POCO F3 die in principe prima bevalt, maar gezien recente uitbreiding van het gezin (baby) is het eisenpakket iets gewijzigd en zoek ik naar een toestel met betere camera.

Ik zoek een?
Android telefoon met goede camera en 5G ondersteuning, die bij gemiddeld dagelijks gebruik (surfen/social media) het minimaal 20 uur vol houdt. Voor de rest geen specifieke eisen

Wat is je budget?
+-450 euro, daarbij kijk ik ook naar de tweedehands markt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijkse telefoon activiteiten, surfen, social media, muziek streamen en zoals hierboven gemeld dus mooie foto's maken van de recente gezinsuitbreiding :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel heb ik de volgende toestellen gevonden die (al dan niet gebruikt) binnen budget liggen en in verhouding tot de prijs een goede/uitstekende camera hebben:
* Xiaomi 13T pro
* Google Pixel 7
* Google Pixel 7 pro
* Google Pixel 8

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben voorheen (zeer tevreden) gebruiker geweest van Xiaomi, en daardoor misschien een beetje blind voor al het andere, heeft iemand nog aanmerkingen/toevoegingen aan het lijstje hierboven?

Beste antwoord (via Nokkenstok op 26-04-2024 12:38)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:20:
Pixel 7a valt nieuw ruim binnen je budget en heeft een goede camera :)
De Pixels hebben echter geen bijzonder goede accuduur. En ze laden ook traag op.

De Poco X6 Pro heeft geen bijzonder goede camera, maar vooral top specs voor zware taken en gamen.

De gewone Xiaomi 13T is nog een goede optie binnen budget. Zowel de accuduur als de camera kwaliteit is vergelijkbaar met de Pro variant.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Je zou de Poco X6 Pro nog af kunnen wegen, maar verder prima lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32

The devil is in the details.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:20:
De Pixels hebben echter geen bijzonder goede accuduur. En ze laden ook traag op.

De Poco X6 Pro heeft geen bijzonder goede camera, maar vooral top specs voor zware taken en gamen.

De gewone Xiaomi 13T is nog een goede optie binnen budget. Zowel de accuduur als de camera kwaliteit is vergelijkbaar met de Pro variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 11:11
Ik zou zeker eens kijken naar de Nothing Phone 2a.
Enorm veel bang for buck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nokkenstok
Wel netjes om nog even terug te koppelen;

uiteindelijk na wat wikken en wegen gekozen voor de Xiaomi 13T pro (nieuw, dus iets boven het gestelde budget). Tot nu toe zeer tevreden met deze keuze.

Bedankt allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 14:18
Geen last van teveel bloatware op de Xiaomi 13T pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:34
Hoe bevalt de Xiaomi 13T pro? Ben zelf ook naar deze telefoon aan het kijken (momenteel een Xiaomi mi 9), maar twijfel m.b.t. de recente ontwikkelingen in het verre oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
RepareerDroid schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:52:
[...]
Wat bedoel je met traag opladen?
Draadloos zou best kunnen maar ik laadt mijn Pixel 8 Pro (voorheen Pixel 6 Pro) in de nacht op en ik kan er de hele dag gemakkelijk mee doen.
Alles hangt of staat natuurlijk met het gebruik.
Afgelopen zondag de hele dag door flink gebruik (foto's maken, filmen, surfen) van gemaakt en tegen middernacht nog 20%.
Opladen met de kabel gaat in mijn ogen best snel (alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb) maar wachten duurt altijd lang al zou hij binnen 5 minuten vol zijn :+ .

Ik zou gezien mijn ervaring juist wel een Pixel aanbevelen, vooral kaal Android en goede camera (zijn voor mij altijd mijn eerste vereisten).

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokkenstok
RonnnL schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:58:
Geen last van teveel bloatware op de Xiaomi 13T pro?
Nee, mij stoort het eigenlijk niet. misschien dat ik er in al die jaren aan gewend ben geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokkenstok
NaxxiusX schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:06:
Hoe bevalt de Xiaomi 13T pro? Ben zelf ook naar deze telefoon aan het kijken (momenteel een Xiaomi mi 9), maar twijfel m.b.t. de recente ontwikkelingen in het verre oosten.
Heel goed, foto kwaliteit is voor mij uitstekend. verder een zeer vlot toestel met mooi scherm. T.o.v. de POCO F3 in ieder geval een verschil van dag en nacht :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nokkenstok
Ad de Jong schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:13:
[...]

Wat bedoel je met traag opladen?
Draadloos zou best kunnen maar ik laadt mijn Pixel 8 Pro (voorheen Pixel 6 Pro) in de nacht op en ik kan er de hele dag gemakkelijk mee doen.
Alles hangt of staat natuurlijk met het gebruik.
Afgelopen zondag de hele dag door flink gebruik (foto's maken, filmen, surfen) van gemaakt en tegen middernacht nog 20%.
Opladen met de kabel gaat in mijn ogen best snel (alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb) maar wachten duurt altijd lang al zou hij binnen 5 minuten vol zijn :+ .

Ik zou gezien mijn ervaring juist wel een Pixel aanbevelen, vooral kaal Android en goede camera (zijn voor mij altijd mijn eerste vereisten).
Dat is natuurlijk allemaal relatief, de 13T pro beschikt over een 120w snellader, die in principe de telefoon in 20 minuten naar 100% brengt. Voor mij komt het neer op even aan de lader tijdens het douchen, waarna ik weer makkelijk een dag vooruit kan.

Is overigens niet doorslaggevend geweest om juist deze telefoon aan te schaffen, 's nachts aan de lader werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:13

_Apache_

For life.

Ik heb sinds kort 2 nieuwe Android, een zakelijk en een privé.

Privé zocht ik een vervanger voor een P30.
Die heeft ene goede camera, en laadt snel (10-80 in 20min).
Hier heb ik nu een Oppo Find X voor ~350.
Laadt niet zo snel, maar komt qua camera goed mee. Net geüpdatet naar Android 14.

Zakelijk heb ik een Pixel 8. Maar daar zou ik van wegblijven. De dikke camera rand is best irritant. En de accuduur valt vies tegen. Ook laadt ie tergent langzaam. Zo sluit ik alle apps af op vrijdag einde dag, en redt ie het niet - zelfs niet op 'batterij spaar stand' om de maandag te halen. :X

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 13-05-2024 08:36 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1