Nieuwe headphones, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gezien mijn tas met spullen is gestolen, ben ik op zoek naar nieuwe headphones. Belangrijk voor mij is dat ik ze ook kan gebruiken om te vergaderen/bellen, en de muziekkwaliteit in orde is. Het liefst heb ik met draad, maar sta er voor open om draadloos te proberen.

Waar moet ik op letten? Ik keek naar Tweakers round ups maar dat waren enkel headphones van >150 euro, 3x zoveel dan wat ik uit wil geven (50 euro). Verder zie ik zoveel opties, en geen idee waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld, wat zijn de betere keuzes iit dit lijstje, en waarom? Ik koos bijvoorbeeld iets van JBL omdat ik daar met andere speakers goede ervaringen mee heb (Bluetooth speakers, auto speakers).

https://tweakers.net/pric...2;1365376;1792834;560875/

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Moet je niet eerst eens hier gaan lezen: https://www.coolblue.nl/advies/oordopjes.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik vond het vrij generiek, en heb er niet heel veel van opgestoken. Het liefst blijf ik bij bedrade doppen, maar draadloos mag ook. Wat een kwalitatief in orde set is, vind ik nog steeds lastig in te schatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Het probleem is dat wij moeilijk voor jou kunnen gaan bepalen wat ‘in orde’ betekent. Ik zou bijna zeggen: koop gewoon een set die zo dicht mogelijk tegen de €50 aan zit, dan heb je het meeste aan je investering. Voor sommigen is een €5,95 setje doppen prima, anderen gaan niet voor minder dan een €349 set. Ik weet niet waar jij blij van word, behalve dat het dus niet meer dan €50 mag kosten.

Je zal toch zelf beter moeten aangeven wat je wilt als je hier een nuttige tip verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Soundcore Q20i (Zwart) review door gambieter

Is OK voor wat je wil. Maar wil je earbuds of headphones? Moet er ANC op zitten? Etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Archer_VC10 goed punt, ik dacht dat ik al had getypt dat ik het liefst in-ear doppen zoek, maar dat heb ik niet getypt zie ik nu. Ik zoek dus een in-ear setje, al dan niet draadloos. Liever met USB C draad, maar goed dat heb je steeds minder. ANC heb ik geen ervaring mee, dus kan ik weinig over zeggen. Ik vind het wel prettig als omgevingsgeluid gefilterd wordt voor de microfoon, dus dat ik bijvoorbeeld een telefoongesprek prima in de trein kan afhandelen.

Wat verder nagedacht na jullie reacties, en ik heb nu deze 4 bij elkaar geklikt: https://tweakers.net/pric...6;1792834;560875;1088763/

Kijkende naar de specificaties, waar kan ik dan beter voor gaan? Alleen de OnePlus zijn met draad, wat ik ergens wel prettig vind, maar die heeft geen noice canceling bijvoorbeeld. En hoe zou de geluidskwaliteit zijn van deze 4 setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom alleen JBL? Hun ANC is problematisch (voor bas moet de ANC vol aanstaan en geen wind noise reduction), en draad is er bijna niet meer. Die nekband dingen zijn niet voor niets niet populair meer.

In de prijsklasse zijn er goede mogelijkheden van 1more, Soundcore, SoundPeats en Edifier. Bedraad is uit, dat wordt niet meer ontwikkeld.

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 21-04-2024 17:00 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:52:
Waarom alleen JBL? Hun ANC is problematisch (voor bas moet de ANC vol aanstaan en geen wind noise reduction), en draad is er bijna niet meer. Die nekband dingen zijn niet voor niets niet populair meer.
Dat is meer toeval dan keuze. Ik selecteerde een aantal grotere namen (JBL, Sony, Sennheiser etc.) tot 50 euro, en heb toen naar de producten gekeken met meer dan een paar reviews die positief waren. Daar kwam dit lijstje uit. Ik hoef niet per se JBL, hoewel ik wel goede ervaringen met hun andere producten heb.

Nekband check, ik twijfelde daar zelf ook al over dus heb die geschrapt :)

Pagina: 1