Waterige situatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobdeSjouwer
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik heb een jacuzzi die in de grond zit. Rondom 80cm vrij aan alle kanten. Betonnen ondervloer en wanden van kalkzandsteen.

Het probleem: als het waterniveau stijgt, dan komt er water in deze "bak", zo veel dat ik het met een pomp eruit moet zuigen.

Ik ben dus op zoek naar een product dat dit voorkomt.
Online kom ik uit op verschillende opties maar weet niet wat nou correct is.

Rubber verf?
Kunsthars-cement-egalisatiemiddel?

De wanden en de vloer moeten waterdicht worden

Bedankt,
Bob

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:12
Ik heb bij een schuurtje waar de vloer +- 30cm onder het maai veld ligt, langs de fundering 10 cm brede gaten geboord tot ik voorbij de klei laag kwam (was 2,5m). Hier heb ik dreinage buizen verticaal in gestoken (met aan beide kanten een dopje) worteldoek en 20cm grind er bovenop.

Sindsdien geen last meer gehad van water op de vloer.

Maar moeilijk in te schatten of dit toepasbaar is en jouw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:19
Vroeger gebruikten ze cementspecie (waar je ook mee metselt) waar een bepaald percentage tras doorheen gemengd werd, daar werd de keldermuur mee aangesmeerd en door de toevoeging van de tras bleef het zaakje waterdicht. Tras is nog steeds gewoon te koop, ik gebruik het zelf ook bij andere projecten, maar ik weet alleen niet wat de goede verhoudingen voor die specifieke mortel zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:36
^in BE vind je overal Compactuna, plastificeerder waardoor je minder water nodig hebt (wat de nodige voordelen qua sterkte heeft), en ook zorgt dat de mortel waterdicht wordt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:43

Rmg

rickhaha schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:36:
Ik heb bij een schuurtje waar de vloer +- 30cm onder het maai veld ligt, langs de fundering 10 cm brede gaten geboord tot ik voorbij de klei laag kwam (was 2,5m). Hier heb ik dreinage buizen verticaal in gestoken (met aan beide kanten een dopje) worteldoek en 20cm grind er bovenop.

Sindsdien geen last meer gehad van water op de vloer.

Maar moeilijk in te schatten of dit toepasbaar is en jouw situatie.
Ik zou ook voor drainage gaan ipv het waterdicht maken. Als die bak gaat drijven ben je verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Komt er grondwater omhoog of komt er regenwater in?

[ Voor 8% gewijzigd door Sethro op 19-04-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobdeSjouwer
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-06-2024
Sethro schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:08:
Komt er grondwater omhoog of komt er regenwater in?
Er komt grondwater omhoog via de muren trekt het naar binnen in de bak en via de betonnen ondervloer
Pagina: 1