Hulp bij uitzoeken onderdelen high end game PC.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zero_C00L
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-11 09:52
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op de hoogst haalbare kwaliteit. Ik ben van plan alle game diensten (Xbox/PSN/Steam) 4K vanaf de PC te gaan spelen. Ik speel nu op een 1080, i7 systeem. Na lang sparen wil ik nu voor de 4090 gaan voor het gamen en wat hobby design werk. Denk hierbij aan illustrator en Photoshop met vrij zware bestanden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Met samenstellingen die ik zelf heb geprobeerd met PC parts builders kwam ik zo rond de 4000,- uit. Dit is een acceptabel bedrag. Het hoeft niet perse de goedkoopste build te zijn. Ik vind het wel leuk als het mobo en de kaart bijvoorbeeld uit dezelfde serie komen en andere parts esthetisch bij elkaar passen , maar is geen absoluut vereiste. Het gaat vooral om prestatie, koeling en beheersing van het geluid, in die volgorde.

[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb iets verouderde SSD schijven in mijn huidige systeem. Deze ga ik wel plaatsen in deze build maar wil daarnaast ook nieuw en sneller geheugen van het moment. Minimaal 2TB. Voor opslag gebruik ik dan mijn oudere SSD's.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Elk onderdeel van de te bouwen PC. In deze lijst moet nog een voeding, RAM-geheugen, en eventueel stillere case-fans?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alle merken zijn prima. Kwaliteit, prestatie en positieve gebruikerservaringen staan voorop.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat ik vermoed dat het systeem nogal wat hitte produceert ben ik vooral bezorgd over de temperaturen. Ook heb ik te weinig kennis van eventuele bottle-necks en compatibiliteit van alle componenten. Mijn wens is dat alles naadloos werkt en een systeem waar ik enkele jaren mee vooruit kan.

Ga je overklokken?
Nee, staat niet in de planning.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen bij het compleet maken van deze lijst. Of dit slimme keuzes zijn. Of de processor toereikend zijn bij zware loads. Ben benieuwd om mensen ervaringen hebben met deze producten. Of er wellicht betere keuzes zijn dan de onderdelen die ik heb geselecteerd.

De vorige build heeft tweakers mij ook her en der geholpen. Doe graag weer een beroep op de aanwezige kennis.

Alvast dank!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-14700K Boxed€ 435,39€ 435,39
1MoederbordenGigabyte Z790 AERO G€ 314,75€ 314,75
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 4090 AERO OC 24G€ 1.999,-€ 1.999,-
1BehuizingenFractal Design North XL - Mesh Chalk White€ 171,97€ 171,97
1WaterkoelingNZXT Kraken Elite 360 Zwart€ 275,05€ 275,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.196,16

Nobody knows what's gonna happen at the end of the line, so you might as well enjoy the trip.

Alle reacties

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-11 16:09
Als je voornamelijk gaat gamen is de uitvoering: AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed sowieso de betere keuze, maar dan heb je wel een ander moederbord nodig. Als je voor de X3D gaat dan volstaat een uitvoering: Scythe Fuma 3 ook al

Over het moederbord gesproken, wat is de reden dat je voor dit moederbord gegaan bent? Ik vraag me af of je het verschil gaat merken met een moederbord van de helft van de prijs

• Zero_C00L
Joe28965 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:23:
Als je voornamelijk gaat gamen is de uitvoering: AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed sowieso de betere keuze, maar dan heb je wel een ander moederbord nodig. Als je voor de X3D gaat dan volstaat een uitvoering: Scythe Fuma 3 ook al

Over het moederbord gesproken, wat is de reden dat je voor dit moederbord gegaan bent? Ik vraag me af of je het verschil gaat merken met een moederbord van de helft van de prijs
Voornamelijk omdat ik de Aero serie er mooi vindt uitzien. Het wordt aangeprezen als een ''creators'' board. Waarschijnlijk een loze term, maar alles wat ik nodig ga hebben zit er op. De prijs is misschien (te) hoog, maar die extra 100,- vind ik geen dealbreaker.

Het liefst blijf ik bij intel, zelf hele goede ervaringen mee gehad in werkzaamheid en ondersteuning door de jaren heen. Reviewers geven de intel processoren ook een betere ''allround'' performance. Ik twijfel in deze build meer tussen de i7 en i9 variant.

Nobody knows what's gonna happen at the end of the line, so you might as well enjoy the trip.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zou nooit de 14900K(S) nemen, dat is echt een onkoelbaar beest. 14700K lijkt mij dan de beste cpu.

Ik heb verder geen ervaring met 4090 kaarten maar wel met ASUS TUF GPU's. Deze zitten echt goed in elkaar, grote jongens met een bak van een koellichaam. Volgens de Tweakers review is de MSI Suprim X een van de betere kaarten.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Zero_C00L
TTLCrazy schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:43:
Ik zou nooit de 14900K(S) nemen, dat is echt een onkoelbaar beest. 14700K lijkt mij dan de beste cpu.

Ik heb verder geen ervaring met 4090 kaarten maar wel met ASUS TUF GPU's. Deze zitten echt goed in elkaar, grote jongens met een bak van een koellichaam. Volgens de Tweakers review is de MSI Suprim X een van de betere kaarten.
Dankje. De Suprim is zeker het overwegen waard. Volgens tweakers een van de beste uitvoeringen van de 4090 en in prijs niet veel verschil.