Mijn LG 65 inch oled tv met een aanschafprijs van 1600 euro heeft een defect, de wifi valt regelmatig uit. De wifi-module moet vervangen worden.
De tv is bijna 5 jaar oud, ik had recht op 5 jaar gratis verlengde garantie bij de webshop maar ik ben of vergeten het serienummer te registeren of het garantie certificaat kwijtgeraakt/verwijderd in mijn mail. Deze probeerde ik op te vragen maar deze werd volgens hun niet opgeslagen in hun systeem.
Daarom krijg ik nu onderstaande prijsopgave:
Kan iemand mij advies geven waar ik recht op heb, of wat ik kan verwachten qua coulance?
Mijn inziens is het geen deugdelijk product, aangezien de wifi-module defect is gegaan binnen de termijn waarvan ik mag verwachten dat de tv blijft werken. De wifi-module is mijn inziens ook niet levensverlengend?
Alvast bedankt!
De tv is bijna 5 jaar oud, ik had recht op 5 jaar gratis verlengde garantie bij de webshop maar ik ben of vergeten het serienummer te registeren of het garantie certificaat kwijtgeraakt/verwijderd in mijn mail. Deze probeerde ik op te vragen maar deze werd volgens hun niet opgeslagen in hun systeem.
Daarom krijg ik nu onderstaande prijsopgave:
Nu lees ik bij de consumentenbond dat je recht hebt op een deugdelijk product en dat de reparatiekosten gratis moeten zijn. Behalve als de reparatie "levensverlengend" is, dan is er een eigen bijdrage.Uw televisie heeft een gebruiksduurverwachting van 72 maanden. U heeft 60 maanden gebruik
gemaakt van uw televisie. Dit is 83,33% van de totale gebruiksduurverwachting. De verkoper zal daarom instaan voor 16,67% van de totale reparatiekosten
De totale reparatiekosten zijn €214.25
De kosten voor u komen daarmee uit op €178.53
Kan iemand mij advies geven waar ik recht op heb, of wat ik kan verwachten qua coulance?
Mijn inziens is het geen deugdelijk product, aangezien de wifi-module defect is gegaan binnen de termijn waarvan ik mag verwachten dat de tv blijft werken. De wifi-module is mijn inziens ook niet levensverlengend?
Alvast bedankt!