Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:31
Ik wil een 360mm AIO koeler plaatsen in mijn Fractal Torrent met behoud van de 180mm fans. Ik heb echter geen idee wat zoiets gaat kosten. Het is een bestaand ontwerp dat ik online heb gevonden.
Is het de moeite waard om deze te laten printen of kan ik beter zelf iets fabriceren van metaal i.v.m. kosten?

Behuizing: Fractal Design Torrent https://tweakers.net/pric...t-black-tg-dark-tint.html
AIO koeler: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB https://tweakers.net/wate...rgb_p1600228/vergelijken/

[ Voor 20% gewijzigd door Zatara op 18-04-2024 12:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zatara schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:32:
Ik heb echter geen idee wat zoiets gaat kosten. Het is een bestaand ontwerp dat ik online heb gevonden.
Toen ben je online gaan zoeken naar aanbieders die het kunnen fabriceren en daar kwam uit?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn een boel printfabs die zoiets voor je kunnen doen, maar dat wordt snel vrij prijzig heb ik het idee.

Ik zou het hier eens op V&A gooien. Genoeg Tweakers met een 3Dprinter die je wel willen helpen zonder absurde winsten te hoeven maken. Als het aankomt op de hoeveelheid filament is het vaak niet meer dan een paar euro (Als je dat al haalt), dus zelf met metaal aan de slag is waarschijnlijk al snel duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Reken dat een rol filament 12 tot 30 euro per kilo kost. Reken daar wat kosten bovenop om iemand het te laten printen voor je. Uiteindelijk zal het dus niet zo heel duur zijn.

Je kan de toer opgaan om het door een tweaker of een dienst te laten printen, of je kan dit doen in iets als een Fablab. Een andere optie is online bij iets als pcbway een 3d print bestellen, dat zal duurder zijn maar waarschijnlijk van hogere kwaliteit.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:29
Als ik het goed gebruik, wil je een eigen custom 360 AIO laten printen voor 180mm fans?
Dus ipv een 3x120mm fans (dan is de AIO 360x120mm), wil je een 2x180mm fans (AIO is dan 360x180mm)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
GarBaGe schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:44:
Als ik het goed gebruik, wil je een eigen custom 360 AIO laten printen voor 180mm fans?
Dus ipv een 3x120mm fans (dan is de AIO 360x120mm), wil je een 2x180mm fans (AIO is dan 360x180mm)
Ik zou graag de 360 radiator op de 2 180mm fans plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
Zou een 120mm -> 180mm fan adapter ook een optie zijn?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Dit is wat ik gevonden heb (dit is echter voor een 240mm radiator)https://www.printables.co...io-to-fractal-torrent-180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
DaWizza schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:34:
[...]

Toen ben je online gaan zoeken naar aanbieders die het kunnen fabriceren en daar kwam uit?
Dat je offerte kan aanvragen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:43
Zatara schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:19:
[...]

Dat je offerte kan aanvragen..
Genoeg websites waar je je cad bestand kunt uploaden en met twee klikken de prijs weet.

Bijvoorbeeld hier
of hier

Als ik het zo zie is die oplossing op printables prima, wellicht wel twee exemplaren doen gezien je rad 360mm is en dus ook zwaarder dan een 120 of 240.

[ Voor 5% gewijzigd door danoontjeh op 18-04-2024 14:32 . Reden: hubs doet geen b2c ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Op marktplaats staan ook wel lui die kleine opdrachten printen, ff opletten bij reviews om te zien of het wat is en je kunt zo ff chatten via MP.

Zelf zou ik ff zoeken naar een lokale makerspace en die ff bellen/mailen of binnenwandelen met je vraag.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Ik heb goede ervaringen met v&a aangeboden: 3D printing service
Verder geen belangen bij dat ik hem nu noem, puur in het verleden een keer naar tevredenheid iets laten 3D-printen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kijk eens op V&A. Genoeg mensen die dat kunnen en willen doen. Waarschijnlijk goedkoper dan een Xometry of een imaterialise o.i.d.
Als je garanties wil dan kom je wel uit bij een partij zoals deze twee.

@danoontjeh hubs was vroeger wel B2C, maar is nu puur B2B.

Voor anderen waar dit wel van toepassing is(blijkt hier niet zo te zijn): Je moet er wel rekening mee houden dat iets dat 360mm lang is niet zo maar op elke printer kan worden geprint. Is het model op te delen in componenten die los kunnen worden geprint? Nog iets om rekening mee te houden is dat als er schroeven in het spel zijn en er een statische belasting is, je te maken kan krijgen met het fenomeen creep. Door het juiste soort filament te kiezen kan je dat wel tegengaan. Ook kan je gebruik maken van ingezette schroefdraden om de grip te vergroten.

[ Voor 51% gewijzigd door ocf81 op 18-04-2024 14:42 . Reden: oplossing blijkt al rekening te houden met mogelijke problemen. ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:43
ocf81 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:08:
@danoontjeh hubs was vroeger wel B2C, maar is nu puur B2B.
Ah, mijn fout, was in de veronderstelling dat ze dat nog altijd deden. Aangepast.
Pagina: 1