Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 20:49
Ik kwam een artikel tegen van Energievergelijken

Iemand ervaring met Vattenfall en saldering aldaar, er wordt aangegeven dat Vattenfall saldeert per telwerk (dal en normaal), veel leveranciers overigens.

"Salderen per telwerk: Op jaarbasis wordt gekeken hoeveel er in de normale uren is opgewekt en verbruikt en hoeveel er tijdens de daluren is opgewekt en verbruikt. Er geldt een terugleververgoeding wanneer er sprake is van een overschot in het telwerk."

Betekend dit dat ik bijna de helft niet kan salderen aangezien mn verbruik in dal niet gesaldeerd wordt met opbrengt tijdens de normale uren? Ik heb al een enkel tarief, maar mijn slimme meter houdt het wel bij onder dal en normaal teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:10
Waarom ga je niet over naar 1 telwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 20:49
Figo112 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:14:
Waarom ga je niet over naar 1 telwerk?
Hoe ik heb al enkel tarief contract, dit doet de slimme meter zelf, het opsplitsen?

[ Voor 12% gewijzigd door sjors86 op 18-04-2024 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:05

de Peer

under peer review

sjors86 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:23:
[...]

Hoe ik heb al enkel tarief contract, dit doet de slimme meter zelf, het opsplitsen?
je hebt al een enkeltarief. dan heb je dus ook geen probleem. Jouw probleem speelt alleen als je géén enkeltarief contract hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door de Peer op 18-04-2024 14:55 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:46
sjors86 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:23:
[...]

de slimme meter geeft per tariefgroep door, of je nu een contract voor enkel of dubbel tarief hebt. De 'Excel' van de leverancier telt beide bij elkaar op, of niet, als je wel/geen enkel/dubbel tarief hebt.

En inderdaad, salderen per telwerk kan nadelig uitpakken: een terugleververgoeding in het ene tarief en dik bijbetalen in de andere, terwijl je met 1 tarief gewoon alles tegen elkaar weg kunt strepen. Ik zou op 1 tarief gaan zitten, het verschil tussen beide is toch minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Even duidelijk maken . wat vattefall doet.
vattenfall saldeerd eerst de opbrengst weg tegen het verbruik bij dag tarief . en daarna tegen dal
en als je dan nog overschot hebt ja dan is het die 5 euro cent per KWH
Steept dus gewoon KWH tegen KWH weg zoals het de bedoeling is . er is geen probleem dus

uhm tja ik draai intel :) cel 1200 .gforce 2Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:12
Hier ook Vattenfall met slimme meter en een enkel tarief contract. Alles wordt op contract jaarbasis tegen elkaar weggestreept. Zoals het volgens het boekje zou moeten. Dik tevreden ben ik.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Pagina: 1