Tuindeuren HR+++ offerteprijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-05 14:33
Hi allen,

Ik wil graag een prijs check op de offerte welke ik heb ontvangen voor het vervangen van ramen voor tuindeuren met hr+++ glas.

Op dit moment hebben wij in de woonkamer 5 grote ramen naast elkaar met dubbelglas. Deze 5 ramen willen wij laten vervangen voor 2 ramen + 2 tuindeuren met HR+++ glas en kunststof kozijnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jFQyTxof7l5rzUUh6oqsQJdwJU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lwk15Lg0q4QKozIF6obdkd2y.png?f=user_large
De prijs voor het verwijderen van de huidige ramen en het plaatsen van de nieuwe kozijnen + tuindeuren komt op een totaal van 13k inclusief BTW. De prijs komt toch iets hoger uit dan wat ik had verwacht(/gehoopt).
De u-waarde van het kozijn is 1,2 en van het glas 0,6.

Als deze vraag op een andere plek hoort, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 20:21

Wish

ingwell

Wat zeiden de andere offertes?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Wish schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:10:
Wat zeiden de andere offertes?
Deze aannemer doet flink wat andere klussen bij ons op het moment, dus daarom geen andere offertes opgevraagd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 20:21

Wish

ingwell

KruidenTuin schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:12:
[...]

Deze aannemer doet flink wat andere klussen bij ons op het moment, dus daarom geen andere offertes opgevraagd.
Dan wordt het lastig vergelijken. De kans dat een andere Tweaker precies deze constellatie laat installeren en dezelfde werkzaamheden laat uitvoeren is klein.

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:29

_Arthur

blub

KruidenTuin schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:12:
Voert ie dat werk naar volle tevredenheid uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Wish schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:13:
[...]
Dan wordt het lastig vergelijken. De kans dat een andere Tweaker precies deze constellatie laat installeren en dezelfde werkzaamheden laat uitvoeren is klein.
Inderdaad.

Het lijkt me op het eerste gezicht wel wat aan de hoge kant. Met wat natte vinger werk obv eigen offerte (andere configuratie werk) zou ik rond de 10 verwachten.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
_Arthur schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:54:
[...]

Voert ie dat werk naar volle tevredenheid uit?
Ja zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
VidaR-9 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:00:
[...]

Inderdaad.

Het lijkt me op het eerste gezicht wel wat aan de hoge kant. Met wat natte vinger werk obv eigen offerte (andere configuratie werk) zou ik rond de 10 verwachten.
Snap ik inderdaad, ik denk dat 10k ook dichterbij mijn verwachting komt. Ik kan uiteraard nog andere offertes aanvragen maar hier voel ik me niet echt goed bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:32
Vraag een aantal andere offertes aan.
Vergelijk deze met je huidige offerte en leg ze voor aan je huidige aannemer.
Kijk wat hij er van zegt en maak dan een keuze.

1 enkele offerte is een beetje lastig vergelijken...

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:45
Rensjuh schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:10:
Vraag een aantal andere offertes aan.
Vergelijk deze met je huidige offerte en leg ze voor aan je huidige aannemer.
Kijk wat hij er van zegt en maak dan een keuze.

1 enkele offerte is een beetje lastig vergelijken...
Dit, ondanks dat de beste man of vrouw prima werk bij je levert nu hoeft je niet alles wat hij aanbiedt voor waarheid aan te nemen. Laat ook een ander eens een offerte opmaken, dan heb je vergelijk en als hij een goeie aannemer is kan je zelfs die andere offerte ook aan hem overleggen als die veel goedkoper is om hem te laten uitleggen waarom die van hem meer kost. Een hoge prijs is niet erg als het maar onderbouwd kan worden.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
No Hands schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:18:
[...]

Dit, ondanks dat de beste man of vrouw prima werk bij je levert nu hoeft je niet alles wat hij aanbiedt voor waarheid aan te nemen. Laat ook een ander eens een offerte opmaken, dan heb je vergelijk en als hij een goeie aannemer is kan je zelfs die andere offerte ook aan hem overleggen als die veel goedkoper is om hem te laten uitleggen waarom die van hem meer kost. Een hoge prijs is niet erg als het maar onderbouwd kan worden.
Dank voor jullie input, ik ga hiermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@KruidenTuin
Zoek voor de lol eens een paar online kozijnleveranciers op. Veel hebben een configurator die een goede indicator geeft wat een los kozijn kost:
https://www.toeleveringonline.nl/
Zo kan je redelijk inschatten of de prijs reëel is. Bedenk ook dat mogelijk je aannemer tegenvallers van andere werkzaamheden hier probeert te verrekenen.

Bedenk trouwens ook dat als je voor triple glas gaat je mogelijk ook subsidie kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
KruidenTuin schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:02:
Hi allen,

Ik wil graag een prijs check op de offerte welke ik heb ontvangen voor het vervangen van ramen voor tuindeuren met hr+++ glas.

Op dit moment hebben wij in de woonkamer 5 grote ramen naast elkaar met dubbelglas. Deze 5 ramen willen wij laten vervangen voor 2 ramen + 2 tuindeuren met HR+++ glas en kunststof kozijnen.
[Afbeelding]
De prijs voor het verwijderen van de huidige ramen en het plaatsen van de nieuwe kozijnen + tuindeuren komt op een totaal van 13k inclusief BTW. De prijs komt toch iets hoger uit dan wat ik had verwacht(/gehoopt).
De u-waarde van het kozijn is 1,2 en van het glas 0,6.

Als deze vraag op een andere plek hoort, hoor ik het graag.
In mijn vorige woning heb ik nagenoeg dezelfde configuratie laten plaatsen, waarbij wel de volgende zaken anders zijn:
  • Raampartijen aan de buitenkanten waren smaller
  • Geen HR+++, maar HR++
  • Werkzaamheden uitgevoerd in 2018
Totale prijs van het verwijderen van de oude kozijnen/deur en het plaatsen van de nieuwe was 4900 euro. Uiteraard niet exact dezelfde situatie, maar geeft misschien wel een beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Dubbel post

[ Voor 96% gewijzigd door Martinez- op 18-04-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:35
Voor wat het waard is (België en andere ramen) maar ik heb deze week juist mijn eindfactuur betaald voor het vervangen van 12 ramen + voor- en achterdeur met 0.7 glas voor een totaal van 26,71m² glas. Ik heb geen aparte prijzen maar het volledige bedrag was een goede €25k inclusief afbraak en twee horren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
@chrisborst Subsidie kan alleen als de situatie voor en na exact gelijk blijven. Dat is hier niet het geval omdat je van 5 ramen naar 2 ramen en 2 deuren gaat.

Edit: als je iets verder leest kom je er achter dat het nu dus wél kan.

@KruidenTuin de 13k is 'all-in' denk ik? Als je online gaat kijken dan kom je voor alleen dit kozijn misschien prijzen tegen van 4-5k. Bezorgen, plaatsen, hang- en sluitwerk komt er dan nog bij. Als het echt een 1 op 1 vervanging is van het bestaande kozijn dan ben ik het met je eens dat het wat 'hoog' aanvoelt. Maar als er een nieuw stelkozijn gemaakt moet worden of andere bouwkundige aanpassingen noodzakelijk zijn dan kan dit een faire prijs zijn. En aangezien je van 5 ramen naar 2 ramen + 2 deuren gaat dan vermoed ik dat er nog wel wat meer bij komt kijken dan alleen oude ramen er uit en dit pakket er in.

Er zit ook héél veel verschil in de kwaliteit van kunststof kozijnen natuurlijk, dat maakt online vergelijken ook lastig.
Doet de aannemer dit zelf of laat hij het werk uitvoeren door een onderaannemer? Dan zit er mogelijk sowieso nog ~8% opslag op de prijs van de onderaannemer.

Maar aan het eind van de dag blijft €1.000 toch nog € 1.000 dus je kan altijd kijken of je een goedkopere partij kan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Tehh op 23-04-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Tehh schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:31:
@chrisborst Subsidie kan alleen als de situatie voor en na exact gelijk blijven. Dat is hier niet het geval omdat je van 5 ramen naar 2 ramen en 2 deuren gaat.

@KruidenTuin de 13k is 'all-in' denk ik? Als je online gaat kijken dan kom je voor alleen dit kozijn misschien prijzen tegen van 4-5k. Bezorgen, plaatsen, hang- en sluitwerk komt er dan nog bij. Als het echt een 1 op 1 vervanging is van het bestaande kozijn dan ben ik het met je eens dat het wat 'hoog' aanvoelt. Maar als er een nieuw stelkozijn gemaakt moet worden of andere bouwkundige aanpassingen noodzakelijk zijn dan kan dit een faire prijs zijn. En aangezien je van 5 ramen naar 2 ramen + 2 deuren gaat dan vermoed ik dat er nog wel wat meer bij komt kijken dan alleen oude ramen er uit en dit pakket er in.

Er zit ook héél veel verschil in de kwaliteit van kunststof kozijnen natuurlijk, dat maakt online vergelijken ook lastig.
Doet de aannemer dit zelf of laat hij het werk uitvoeren door een onderaannemer? Dan zit er mogelijk sowieso nog ~8% opslag op de prijs van de onderaannemer.

Maar aan het eind van de dag blijft €1.000 toch nog € 1.000 dus je kan altijd kijken of je een goedkopere partij kan vinden.
Dat van de subsidie wist ik niet, ik ging ervan uit dat ik hiervoor gewoon subsidie zou kunnen aanvragen.. in ieder geval voor het raamoppervlak die zijn komen te 'vervallen'

Het gaat inderdaad om een all-in prijs en ik realiseer me ook dat er wel flink wat manuren in zullen zitten. Ik ga van het weekend wat offertes aanvragen en dit afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
KruidenTuin schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:49:
[...]

Dat van de subsidie wist ik niet, ik ging ervan uit dat ik hiervoor gewoon subsidie zou kunnen aanvragen.. in ieder geval voor het raamoppervlak die zijn komen te 'vervallen'
[...]
Dat snap ik heel goed. Ik heb in eenzelfde schuitje gezeten en werd toen door een hulpvaardige forumbezoeker hierop gewezen. Toen gecheckt en de subsidie krijg je dus alleen bij een 1 op 1 vervanging, niet als het aangezicht wijzigt.

Ik wilde behulpzaam zijn en even de quote van RVO plaatsen, maar ik zie dat dit nu anders in de voorwaarden omschreven staat:
"U geeft alleen het aantal m2 op waarmee u oude ramen, panelen of deuren vervangt. Glas wat bijvoorbeeld is geplaatst in een raam waar eerder een gevel zat, komt niet in aanmerking."

Ik ga ook nog maar eens subsidie aanvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@KruidenTuin waar had je op gehoopt dan?

Ik heb recent een offerte voor het vervangen van een kozijn met achterdeur(tuindeur) en een hieraan aangesloten kozijn met twee ramen (2x 70*95) voor HR++ glas heb ik twee offertes gekregen voor A-merk oplossing van net geen 7k als ik triple glas wilde was het maar een paar honderd meer.

Diezelfde ramen (enkel glas) laten vervangen voor HR++ glas en dus behoud van kozijnen met nog twee andere ramen moet 1300€ óf 1400€ kosten (twee offertes) terwijl het glas zelf inkopen maar 330€ is.

Of ik heb vier keer pech met offertes, of de aannemers / kozijn- en glaszetters hebben het zo goed dat ze één voor één zulke prijzen kunnen vragen.

Van dit soort prijzen sla ik stijl achterover, maar het lijkt erop dat het meer en meer de standaard is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-05 00:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPjAZiduujVr1njqHZdB7zWYj_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HszRzh2A3qoBqP1VQgvXq6Hg.png?f=fotoalbum_large

Paar maanden geleden nog een offerte opgevraagd bij Total House, zij boden dit aan voor 8.5k, inclusief montage. Zou hier ook eens een offerte opvragen.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-05 12:34
Let wel omdat de kozijnen tot de grond komen moet er dubbelzijdig veiligheidsglas in...dat is uiteraard ook duurder he.

Daarnaast heb je aan de binnen ook (houtnerf) folie.? Ook dat scheelt weer. HVL is ook weer duurder

En ik schat zomaar in dat er ook een latei geplaatst moet (zal) worden, aangezien kunststof kozijnen niet mogen dragen. Dus ook dat kost de nodige manuren.

En ze zullen vast.ook wel een kraan/robot huren voor het installeren van het glas....

Zit de afwerking er ook bij? Want ook dat kost geld he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05 20:30
KruidenTuin schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:49:
[...]

Subsidie kan je mi gewoon aanvragen hoor.
Hier op het forum eerder een discussie over geweest. Je mag niet voor extra ramen of nieuwbouw subsidie aanvragen, maar alleen voor kozijnen binnen de bestaande thermische schil. Dat dat is in jouw geval gewoon correct.. Dat je kozijn een iets andere indeling krijgt, maakt echt niet uit. Het doel van subsidie is huizen verduurzamen en dat doe je hiermee.
Je geeft het aantal m2 op met de juiste meldcode en een foto van het nieuwe kozijn.
Wil je zeker weten dat je het goed indient, kun je voor safe kiezen en het bij zo’n bedrijfje laten doen. Kost je €100.
Ik heb vorig jaar een hele grote aanvraag ingediend bij simpelsubsidie en alles laten checken. Ging heel soepel en geen risico dat je aanvraag afgekeurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:36
Welk merk kozijn krijg je? Hoe wordt de boel afgewerkt? Wordt alles netjes aangestuct?

Zelf vorig jaar zo'n pui geplaatst, ongeveer dezelfde maatvoering, Merk Gealan, HR+++, met veiligheidsglas. Was aan de pui alleen, 5700€ kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05 20:30
Tehh schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:31:
Dit is incorrecte informatie. Zie mijn reactie hierboven.
Wil het graag rechtzetten voor anderen die meelezen op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
MBYJMEI schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 17:34:
[...]

Dit is incorrecte informatie. Zie mijn reactie hierboven.
Wil het graag rechtzetten voor anderen die meelezen op dit forum.
Exact waar ik ook achter kwam en één post verderop ook staat, ik zal daar in mijn eerste bericht even naar verwijzen voor het geval mensen halverwege stoppen met lezen. Regels zijn de afgelopen jaren wat veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KruidenTuin
Even een update! Ik heb diverse offertes aangevraagd en dit voorgelegd aan de aannemer, de prijs is daarmee van 13,5k naar 11,5k gegaan. Hier ben ik mee akkoord gegaan. Dank voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
KruidenTuin schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:43:
Even een update! Ik heb diverse offertes aangevraagd en dit voorgelegd aan de aannemer, de prijs is daarmee van 13,5k naar 11,5k gegaan. Hier ben ik mee akkoord gegaan. Dank voor jullie input!
Niet vergeten subsidie aan te vragen. Ik heb op koningsdag subsidie aangevraagd en inmiddels het geld al op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KruidenTuin
Tehh schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:33:
[...]

Niet vergeten subsidie aan te vragen. Ik heb op koningsdag subsidie aangevraagd en inmiddels het geld al op de rekening.
Thanks voor de tip! Ik wacht nog even met het aanvragen van de subsidie ivm meerdere maatregelen in de planning. Goed om te weten dat dat geld zo snel binnen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Vergeet de damp/luchtdichting biet! Als de aannemer dan over pur begint weet je dattie geen idee heeft wat er moet gebeuren
Namelijk je wil van binnenuit geen damp langs het kozijn naar buiten: dus dampdicht.
Van buiten wil je geen wind naar binnen en geen water dus word dat winddicht met dampopenfolie

diskeltische lurker

Pagina: 1