Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvanWeenen
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-04-2024
Mijn vraag
Ik heb een Samsung S22 (geloof ik), van mijn werk en ik gebruik deze met 2 simkaarten. Er zit daarom een werkprofiel naast de privé omgeving. Nu blokkeert mijn werkprofiel (door vergeten wachtwoord) de gehele telefoon. Ik kan ongelimiteerd het wachtwoord wel proberen met een steeds grotere interval.

Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om foto's van de privé omgeving af te halen? Anders wordt alles namelijk verwijderd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android, 128GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aansluiten op pc, pakt pc niet omdat de telefoon niet te openen is.
Via websites een programma downloaden en via deze weg, maar je moet vaak nog naar instellingen van de telefoon of de telefoon ontgrendelen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Yucon

*broem*

Waarom kan je werk dat wachtwoord niet resetten? Dat is de meest logische manier.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Werk telefoon, dus op het werk dit probleem voorleggen.
Een beveiliging is er niet voor niets, dat je niet zomaar ergens bij kan is logisch.

Dat je zelf niets ingesteld hebt wat je foto's etc naar bv een cloud services stuurt is je eigen fout.
Stel je toestel zou defect raken of je zou hem kwijt raken dan heb je ook niets meer.
Leer momentje.

Ontopic, contact opnemen met het bedrijf dus.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:39
Precies wat @Ad de Jong zegt.

Neem contact op met je werkgever.
En als je liever eigen controle wil over je telefoon, dan kan je beter de telefoon scheiden in 2 telefoons. Prive en werk apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Idd, werktelefoon, wachtwoord van je werk. Dat moeten zij oplossen (tenzij je zelf het wachtwoord kunt resetten).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:38
Dit is exact de reden waarom ik werk en prive telefoons altijd fysiek gescheiden houd.

In theorie zou jouw werkgever namelijk je telefoon ook op afstand kunnen blokkeren (afhankelijk van de ingestelde policies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:37
*knip* Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 18-04-2024 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Bij een reboot van het device moet je hem ontgrendelen met de code van het primaire account. Even uitgaande van dat het werk account dus niet het primaire account betreft, zou je zodoende bij je data moeten kunnen komen, zeker als je tijdens het startproces je telefoon reeds hebt aangekoppeld.
Om eventuele interferentie van apps uit het werkprofiel te voorkomen, kun je het toestel starten in veilige modus. Dit doe je door tijdens het starten, zodra je het samsung logo ziet volume down ingedrukt te houden tot toestel is gestart.
Als je het toestel niet herstart krijgt zonder de code, kan je volume down en power ingedrukt houden, na 7 seconden (give or take a few ms) herstart het toestel.
Laat even weten of het lukt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29

Blokker_1999

Full steam ahead

Ijsklont schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:10:
Dit is exact de reden waarom ik werk en prive telefoons altijd fysiek gescheiden houd.

In theorie zou jouw werkgever namelijk je telefoon ook op afstand kunnen blokkeren (afhankelijk van de ingestelde policies).
Dat hangt van vele zaken af. Gebruik je bijv. Intune als MDM platform, dan heb je verschillende manieren waarop een Android telefoon kan opgezet worden. Als het een persoonlijk toestel is, kan je als werkgever het toestel niet blokkeren en niet wissen. Je kan enkel het werkprofiel verwijderen. Alle private data blijft ongemoeid. Als het een bedrijfstoestel is, wordt het een andere zaak.

Het wordt dus belangrijk om te weten hoe het toestel exact door de werkgever wordt beheerd.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvanWeenen
Bedankt voor alle antwoorden. Ik ben er inmiddels achter dat het om een Samsung A52 gaat. Zijn hier dezelfde mogelijkheden voor het herstarten? Ik heb de veilige modus aangekregen met herstarten, dank daarvoor. Maar nu kan er nog steeds niets. Ik moet weer 24u wachten opdat ik een wachtwoord kan invoeren.

Ik stel hier de vraag, omdat mijn ICT afdeling zegt dat de telefoon helemaal gewist moet worden voordat er weer iets mee kan gebeuren.

Als ik de telefoon wil uitschakelen, vraagt deze nog steeds om het wachtwoord. (voordat ik de herstart heb gedaan met de volumeknoppen ed).

Het wachtwoord kan je resetten als je erin zit, als het wachtwoord verkeerd wordt ingegeven heb je een aantal pogingen, daarna wordt het werkprofiel verwijderd. Met een app kan het werkprofiel weer worden ingeschakeld. Maar na opnieuw opstarten vraagt de telefoon na de 2 simkaarten, nog steeds om het wachtwoord en niets anders. Nu kan ik helemaal niets meer doen.

[ Voor 13% gewijzigd door KvanWeenen op 19-04-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Stop met rommelen en los het op met je ICT afdeling? Snap niet dat je zelf vanalles probeert te doen?

Je telefoon moet gewoon gereset worden en opnieuw ingesteld worden. Dit kan je ICT afdeling doen. ( daarvoor heb je eenmaal een ICT afdeling )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

corporalnl schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:22:
Stop met rommelen en los het op met je ICT afdeling? Snap niet dat je zelf vanalles probeert te doen?

Je telefoon moet gewoon gereset worden en opnieuw ingesteld worden. Dit kan je ICT afdeling doen. ( daarvoor heb je eenmaal een ICT afdeling )
Wat alleen het probleem daarin is, is dat alle persoonlijke mediabestanden etc. ook worden verwijderd. En precies dat is wat TS wil bewaren/behouden als ik het goed heb begrepen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vaag verhaal allemaal, je denkt een s22 te hebben, dit blijkt dan een a52 te zijn?

Gewoon oplossing die IT aandraagt volgen en dit zien als een leermoment, werk telefoon kan je prive gebruiken maar kan ook elk moment worden geblokkeerd of gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:25:
[...]

Wat alleen het probleem daarin is, is dat alle persoonlijke mediabestanden etc. ook worden verwijderd. En precies dat is wat TS wil bewaren/behouden als ik het goed heb begrepen.
Klopt, maar het is een werktelefoon en die is nu geblokt. Dan kan TS van alles proberen om de telefoon te unlocken maar hij is geblokt met een reden. Dat TS de fotos terug wil is in dit geval pech en een leer moment. De telefoon is alleen te unlocken door de telefoon volledig te wipen. ( dat is wat de ICT afdeling aangeeft )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Heb je je persoonlijke foto's toevallig niet met Google Photos laten syncen? Dan kun je ze op die manier nog downloaden.

https://www.google.com/photos

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KvanWeenen
Even voor de minder positieve berichten, ik weet dat het mijn schuld is dat ik geen backup heb en mijn wachtwoord vergeten ben na 16 weken verlof. Dat hoeft niet nog een keer gezegd te worden, het is zeker een leermoment en ga ik ook anders doen. Ik stel mijn vraag niet voor niets even hier, omdat mijn ICT afdeling de telefoon wil wissen. Ik vraag mij af of dat de enige mogelijkheid is en zo ja, dan is het inderdaad niet anders en gewoon heel vervelend. Maar vragen staat vrij🙂
Pagina: 1