Website terug overnemen na quarantaine?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 15:17

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Een jaar geleden heb ik een website overgedragen. Had er geen tijd meer voor en ik heb iemand gevonden die het leuk vond om er mee aan de slag gegaan.

Niet relevant voor de vraag, maar diegene heeft er echt bijna niets mee gedaan. Totale stilte op een paar kleine visuele aanpassingen na.

Nu zag ik dat het domein is verlopen en de komende maand in quarantaine is. Stel dat ik na die periode het domein ga registreren en een oude backup terug zet, dan is er toch niets aan de hand?

Note: We hebben geen contracten of iets dergelijks getekend, gewoon overgezet op de andere naam en elkaar veel plezier verder gewenst.

Wat is handig? Op zich heb ik wel weer behoefte om het op te pakken omdat ik er van baal dat er niets mee gedaan werd.

It's me Mario

Beste antwoord (via mmniet op 22-04-2024 09:55)

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:37
RobIII schreef op donderdag 18 april 2024 @ 01:02:
Geen contracten dus dat lijkt me vrij evident: lekker doen wat je niet laten kan.
Is het echt zo simpel?
Ik heb een handvol handtekeningen gezet in mijn leven, maar volgens mij wel iets meer rechtsgeldige afspraken gemaakt.

Ik ga er vanuit dat er afspraken zijn gemaakt en dat er communicatie per e-mail is geweest. Zonder dat in te zien weten wij niet wat zij hebben afgesproken en dus ook niet welke rechten en plichten er zijn overgedragen. Als hij expliciet het ontwerp en de naam heeft overgedragen bijvoorbeeld, dan zou ik niet aanraden daar schijt aan te hebben omdat er niet letterlijk een contract is geprint en ondertekent.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Geen contracten dus dat lijkt me vrij evident: lekker doen wat je niet laten kan.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Plus dat domeinen die verlopen zijn weer te registreren zijn. Het enige waar je mee zou kunnen zitten is in geval van bedrijfsvoering, dat je te maken kunt hebben met copyrights. Gezien er niet zoveel veranderd is tussen toen en nu lijkt me dat ook geen probleem.

Ow, en het kan natuurlijk zijn dat er mail op het domein binnenkomt die voor de vorige eigenaar bestemd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geen idee hoe oud en populair dat domein is.

Hopelijk is een 'domein grijper' je niet voor en heb je de kans om hem snel op jou naam te registreren.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:29

Blokker_1999

Full steam ahead

RobbyTown schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:09:
Geen idee hoe oud en populair dat domein is.

Hopelijk is een 'domein grijper' je niet voor en heb je de kans om hem snel op jou naam te registreren.
Dit dus, zonet even gekeken naar 1 van de oude domeinen waar ik vroeger nog wat plezier op beleefd heb. Kleine site maar de eigenaar van het domein was niet gelukkig met de site en wou niet meewerken met de groep mensen die van de site een succes wenste te maken. Site is uiteindelijk ook beland bij zo een domein grijper, al meer dan 10 jaar niets zinnigs meer op dat domein gezien, maar ze vragen er nog altijd duizenden euro voor.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rappie_nl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:45

rappie_nl

Gewoon doen

Als het je lukt om de domeinnaam na quarantaine weer te registeren is het misschien wel zo netjes om de vorige beheerder een berichtje te sturen. Iets in de trend van dat je zag dat de domeinnaam verlopen is en je het zonde vond dat de website niet meer online stond. Puur ter kennisgeving. Je bent die andere persoon volgens mij niks verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 23:28
Mocht het een .nl/.be/.eu domeinnaam zijn en je wilt niet dat iemand anders je voor is, kun je deze domein laten "catchen" met diensten als Domainorder of Catchtiger.

Zodra de domeinnaam dan vrij te registreren is ben je waarschijnlijk als eerste die deze dan registreert, uiteraard geen garanties, maar wel grote kans.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:37
RobIII schreef op donderdag 18 april 2024 @ 01:02:
Is het echt zo simpel?
Ik heb een handvol handtekeningen gezet in mijn leven, maar volgens mij wel iets meer rechtsgeldige afspraken gemaakt.

Ik ga er vanuit dat er afspraken zijn gemaakt en dat er communicatie per e-mail is geweest. Zonder dat in te zien weten wij niet wat zij hebben afgesproken en dus ook niet welke rechten en plichten er zijn overgedragen. Als hij expliciet het ontwerp en de naam heeft overgedragen bijvoorbeeld, dan zou ik niet aanraden daar schijt aan te hebben omdat er niet letterlijk een contract is geprint en ondertekent.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ample Energy schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:52:
Ik ga er vanuit dat er afspraken zijn gemaakt en dat er communicatie per e-mail is geweest.
Dat is niet hoe TS de situatie voorstelt:
mmniet schreef op donderdag 18 april 2024 @ 00:58:
Note: We hebben geen contracten of iets dergelijks getekend, gewoon overgezet op de andere naam en elkaar veel plezier verder gewenst.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:17
Het lijkt me wel uitmaken waar die website voor is, een vereniging, bedrijf, hobby-project, ...

Dat een domein vrij komt zegt niets over de inhoud van de website; neem gewoon contact op:).

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 18-04-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je nog goed contact met de nieuwe oud-eigenaar kunt leggen, kun je hem ook vragen hem uit quarantaine te halen en dan alsnog aan jou over te dragen. (Tenminste, ik meen dat je dat als oud-eigenaar kunt.)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
nou, er is wel gezegd dat alle foto's en dergelijke gebruikt mogen worden en er dus niet overnieuw gestart hoeft te worden zonder content.

het is verder een hobby project, want het levert geen geld op (kost geld en tijd), puur een informatieve website ontstaan uit een liefde voor de hobby om die te delen met anderen.

Gemaakte afspraken die mondeling zijn geweest over de frequentie van nieuwsbrief en mij betrekken in de nieuwe situatie voor tekst en uitleg en schrijven items worden niet gebruikt, ook niet na het vragen ernaar.

Ergens voel ik dus iets voor het totaal passeren van de oud eigenaar.

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:24
Andere weg ? Vragen of je de site weer kunt runnen ? Huidige domein eigenaar kan domein weer uit quarantaine halen (kost soms wel wat tientjes) weet je zeker dat je er verder mee kan. 99,999% kans namelijk dat domein gekaapt gaat worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:15
Jan-man schreef op zondag 21 april 2024 @ 22:38:
Andere weg ? Vragen of je de site weer kunt runnen ? Huidige domein eigenaar kan domein weer uit quarantaine halen (kost soms wel wat tientjes) weet je zeker dat je er verder mee kan. 99,999% kans namelijk dat domein gekaapt gaat worden namelijk.
Niet altijd, vaak genoeg verloopt ie gewoon en kan die geregistreed worden, echter hoe minder letters hoe kleiner de kans.

Verder goeie, zal niet voor niets in quarantaine staan. Was andersom ook netjes geweest om hem weer terug aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
de huidige eigenaar heeft de boel toch verlengd na een poosje offline te zijn, scheelt weer denkwerk aan mijn kant :).

It's me Mario

Pagina: 1