Buren/Erfgrens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swole
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-05-2024
Gegroet,

Ik wil graag van deze gelegenheid gebruik maken om een aantal vragen te stellen wat betreft het rechtsysteem en of dit mij zou kunnen helpen met de huidige situatie die ik momenteel ervaar.

Ik/wij hebben buren die niet tot rekening vatbaar zijn. Dit ervaart de hele buurt. Helaas zijn het onze directe buren. We wonen hier inmiddels 4 jaar en voor mij is de maat dan ook wel meer dan vol w.b.t het "slikken" van dingen. Vandaar dat ik hier via mijn beste maatje Bram terecht ben gekomen voor advies.

Momenteel gebruikt de buurman onze grond voor houten laten met hierbij gaas erom voor steenmarters(?). Deze liggen op de betonblokken aan de voorkant van onze tuin.(erfgrens, onze kant) Aangezien ik graag de confrontatie mijd, dit in verband omdat ik er nu wel zat van ben en zij dus nooit een spiegel kunnen voorhouden. Heb ik een aantal keren ze netjes terug gelegd aan hun kant van de erfgrens.

Doordat er al een aantal dingen hebben gespeeld die ik op de koop toe nam om de vrede tot in zoverre te bewaren is nu dan ook de maat vol om te kijken wat dan ook de opties zijn om het dan nu zo aan te pakken dat het rechtmatig ook geldig is.

- Ik heb dus een aantal keren geprobeerd te "overleggen" of te "discussiëren" dit tevergeefs.
- Ja ik heb rechtsbijstand. Voordat ik dat adviseer probeer ik het hier.

Hierbij dan ook mijn vragen:

- Onze airco "hangt" (aan staanders aan ons huis" boven de garage van onze buren. Mogen wij indien onderhoud/reparatie van de airco op hun garagedak komen hiervoor? Zo ja is bijvoorbeeld een brief bij de buren voldoende?

- De buren hanteren camera's rondom hun hele huis, waaronder veel op neutraalterrein (gezamenlijke parkeerplekken achterkant/doorgaande weg voorkant) hier hebben al veel buren over geklaagd bij de handhaving/politie i.v.m privacy auto's en weggaan en thuiskomen.

- Er staat een aanbouw tegen de schutting aan, naar mijn weten moet hier ruimte tussen staan, echter staat deze er al jaren. Is dit verjaart of mogen we hier alsnog over klagen?

- Verder als we toch aan het mierenneuken zijn. Ze hebben 4 auto's rondom het huis en een aanhanger. Waarvan ze dus vaak de gezamenlijke parkeerplekken bezet houden. Kunnen we hier iets mee w.b.t maximaal aantal plekken per huishouden?

Nou. Dit was dan mijn gebed. Ik zie jullie mening/reacties tegemoet.

Beste antwoord (via Swole op 17-04-2024 21:45)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39
Swole schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:45:
- Onze airco "hangt" (aan staanders aan ons huis" boven de garage van onze buren. Mogen wij indien onderhoud/reparatie van de airco op hun garagedak komen hiervoor? Zo ja is bijvoorbeeld een brief bij de buren voldoende?
Die airco mag daar niet eens hangen, dus gebruik maken van het zogeheten ladderrecht is niet aan de orde.
- De buren hanteren camera's rondom hun hele huis, waaronder veel op neutraalterrein (gezamenlijke parkeerplekken achterkant/doorgaande weg voorkant) hier hebben al veel buren over geklaagd bij de handhaving/politie i.v.m privacy auto's en weggaan en thuiskomen.
Doe je niks tegen, tenzij er sprake is van een daadwerkelijke inbreuk op jouw privacy.
- Er staat een aanbouw tegen de schutting aan, naar mijn weten moet hier ruimte tussen staan, echter staat deze er al jaren. Is dit verjaart of mogen we hier alsnog over klagen?
Waarom zou die aanbouw niet tegen de schutting aan mogen staan? Ze hadden zelfs de schutting weg mogen halen op de erfgrens mogen bouwen.
- Verder als we toch aan het mierenneuken zijn. Ze hebben 4 auto's rondom het huis en een aanhanger. Waarvan ze dus vaak de gezamenlijke parkeerplekken bezet houden. Kunnen we hier iets mee w.b.t maximaal aantal plekken per huishouden?
Nope... Tenzij er ergens sprake is van een heel bijzondere situatie waarbij op grond van een overeenkomst, een kwalitatieve last of beperking, een splitsingsakte of weet ik welke andere civielrechtelijke juridische constructie zij zich verplicht hebben niet meer dan <vul getal in> auto's / voertuigen te parkeren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-05 17:40
1: Zou ik mij druk om maken als het zo ver is. En altijd netjes aangeven dat je onderhoud wilt gaan plegen. Wat wanneer en hoelang.

2: Is geen vraag.

3: Er zijn situaties te bedenken dat een aanbouw 2 meter uit de grens moet komen te staan. Hier is dus niet zo antwoord op te geven. Verjaring zit tussen de 10-20 jaar.

4: Aanhanger mogelijk wel afhankelijk van je APV.

Mocht je meer antwoord op je vragen willen haal dan de emotie eruit. Het maakt voor het antwoord niet uit of je 20 jaar ruzie hebt of beste vrienden bent. Als je recht wil halen dan doen alleen de feiten er toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:57

Onbekend

...

Voor onderhoud airco, zie dit: https://www.wetrecht.nl/burenrecht-gebouwen-en-bouwwerken/ en dan het stukje "Verrichten van onderhoud" doorlezen.

Voor de aanhanger op de parkeerplaats, vaak mag deze maximaal 3 dagen daar staan. Daarna moet deze op privéterrein worden gestald. Maar daarvoor moet je bij de lokale plaatselijke verordening zijn.

Een aanbouw tegen een schutting kan op zich weinig kwaad. Onderhoud uitvoeren is misschien wat lastig, maar als het geen problemen geeft kan je dat het best zo laten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik vind je verhaal niet altijd even duidelijk (voornamelijk het stuk over steenmarters?). Maar ik begrijp dat jouw airco boven hun garage hangt? Misschien even uitzoeken of dat wel mag voordat je zelf daarmee in de problemen komt. Soms is er een minimale afstand tot erfgrens ivm geluidsoverlast.

Aanbouw: meer de vraag of de aanbouw over de erfgrens komt. Kijk op het juridisch loket en kadaster voor informatie:
https://www.kadaster.nl/situaties/grenzen/erfgrens-bepalen
https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren

Wat betreft aanhanger: vaak staat er in de APV van je gemeente een maximale duur (3 dagen bijvoorbeeld) voor het plaatsen van een aanhanger

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swole
alwind schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:52:
1: Zou ik mij druk om maken als het zo ver is. En altijd netjes aangeven dat je onderhoud wilt gaan plegen. Wat wanneer en hoelang.

2: Is geen vraag.

3: Er zijn situaties te bedenken dat een aanbouw 2 meter uit de grens moet komen te staan. Hier is dus niet zo antwoord op te geven. Verjaring zit tussen de 10-20 jaar.

4: Aanhanger mogelijk wel afhankelijk van je APV.

Mocht je meer antwoord op je vragen willen haal dan de emotie eruit. Het maakt voor het antwoord niet uit of je 20 jaar ruzie hebt of beste vrienden bent. Als je recht wil halen dan doen alleen de feiten er toe.
Hallo Alwin,

Allereerst dankjewel voor je snelle reactie.

1. Terecht, dankje.

2. De camera's filmen veel neutraal terrein, kunnen we hier iets mee in de zin van een "klacht" hierover indienen?

3. De aanbouw betreft van de buren en staat pal tegen onze schutting aan. Kunnen we hier een "klacht" over indienen of verschilt dit per gemeente?

4. Er zijn geen APW. Betreft voorkant doorgaande weg en achterzijde "doodlopende" straat met parkeervakken voor bewoners.(gemeentegrond)

5. Dan de vraag w.b.t terugkomend op de houten latten die steeds teruggeplaatst worden op onze erfgrens - ik leg ze steeds terug op hun eigen grond. In hoeverre mag ik iets met deze latten met gaas aangezien het hun eigendom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swole
inquestos schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:56:
Ik vind je verhaal niet altijd even duidelijk (voornamelijk het stuk over steenmarters?). Maar ik begrijp dat jouw airco boven hun garage hangt? Misschien even uitzoeken of dat wel mag voordat je zelf daarmee in de problemen komt. Soms is er een minimale afstand tot erfgrens ivm geluidsoverlast.

Aanbouw: meer de vraag of de aanbouw over de erfgrens komt. Kijk op het juridisch loket en kadaster voor informatie:
https://www.kadaster.nl/situaties/grenzen/erfgrens-bepalen
https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren

Wat betreft aanhanger: vaak staat er in de APV van je gemeente een maximale duur (3 dagen bijvoorbeeld) voor het plaatsen van een aanhanger
Hallo,

Dankjewel voor je snelle reactie.

Wellicht dat mijn reactie op Alwin duidelijker is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26
Die airco van jullie die boven hun garage hangt mag zowiezo niet.
Die zou ik als eerste gewoon zo snel mogelijk laten verplaatsen, in ieder geval vóórdat je de buren gaat aanspreken op hun 'grensoverschrijdend' (pun intended) gedrag.

Voor hetzelfde geld denken die buren al de hele tijd iets van: "hun airco hangt over de erfgrens boven onze garage op ons perceel, dan mag ik ook wel wat latten gedeeltelijk bij hun in de voortuin leggen".

Zowiezo een waardeloze installateur die dat op die manier opgehangen heeft.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
Bedenk wel dat dingen je ook echt in de kont kunnen bijten. Ik weet bijna zeker dat die airco daar niet mag hangen en tegelijk aan de geluidseisen voldoet. Een tegenklacht kan voor jou een boete + verwijdering betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swole
BrainCrash schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:01:
Die airco van jullie die boven hun garage hangt mag zowiezo niet.
Die zou ik als eerste gewoon zo snel mogelijk laten verplaatsen, in ieder geval vóórdat je de buren gaat aanspreken op hun 'grensoverschrijdend' (pun intended) gedrag.

Voor hetzelfde geld denken die buren al de hele tijd iets van: "hun airco hangt over de erfgrens boven onze garage op ons perceel, dan mag ik ook wel wat latten gedeeltelijk bij hun in de voortuin leggen".

Zowiezo een waardeloze installateur die dat op die manier opgehangen heeft.
Het was op onze wens in overleg met de monteur. Aangezien de airco aan de muur hangt waar de buitenunit ook zit.

Achteraf als ik het nu lees allicht niet heel praktisch inderdaad.

Wat betreft geluidsniveau zie ik dat er per April 2021 nieuwe regels zijn wat betreft geluidsgolven. De airco is ongeveer anderhalf jaar oud nu.(voor ons) en ga er daarom van uit dat hij wel voldoet aan de veiligheids/geluidseisen. Ik heb hem namelijk zelf überhaupt buiten nog nooit vernomen als hij aan staat en ik/wij buiten zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Swole schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:11:
[...]

Ik heb hem namelijk zelf überhaupt buiten nog nooit vernomen als hij aan staat en ik/wij buiten zijn.
Uuuh nee, maar hij hangt toch boven het dak van de buren ? :D

Het komt op mij over dat jij je druk maakt om een paar planken op jouw terrein, terwijl buurman moet accepteren dat jouw buitenunit boven zijn huis hangt !

Of zie ik het verkeerd?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swole
Sport_Life schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:14:
[...]

Uuuh nee, maar hij hangt toch boven het dak van de buren ? :D

Het komt op mij over dat jij je druk maakt om een paar planken op jouw terrein, terwijl buurman moet accepteren dat jouw buitenunit boven zijn huis hangt !

Of zie ik het verkeerd?
Nee jij ziet het helemaal correct; en dat is ook de reden waarom ik dit op een neutraal forum post en niet informeer bij naasten die vaak meepraten / een kant kiezen.

Bedankt voor je inbreng.

Zoals ik eerder aangaf; op het moment zelf denk je er niet tot weinig bij na over de gevolgen/looptijd echter bij situaties als nu komt het denkwerk pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
[...]

Het was op onze wens in overleg met de monteur. Aangezien de airco aan de muur hangt waar de buitenunit ook zit.

Achteraf als ik het nu lees allicht niet heel praktisch inderdaad.

Wat betreft geluidsniveau zie ik dat er per April 2021 nieuwe regels zijn wat betreft geluidsgolven. De airco is ongeveer anderhalf jaar oud nu.(voor ons) en ga er daarom van uit dat hij wel voldoet aan de veiligheids/geluidseisen. Ik heb hem namelijk zelf überhaupt buiten nog nooit vernomen als hij aan staat en ik/wij buiten zijn.
De regels zijn juist wat strenger geworden. Dus het verhaal was beter geweest als de airco er al 5 jaar hing. Je gaat nu echt nooit aan de norm kunnen voldoen want de unit hangt al over de erfgrens en er bestaat geen unit die zonder afstand aan de norm voldoet. Daar is vaak een paar meter voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Elke APV heeft een bepaling hoe lang een aanhanger op de openbare weg geparkeerd mag staan.

Locatie van een uitbouw kun je bepalen met de regels voor omgevingsvergunning.
Met een gemeenschappelijke schutting zal 'er tegenaan' op zich geen probleem vormen.

Bij de airco moet echt eerst de balk uit het oog. Je hangt toch niets iets boven de grond van de buren 8)7.
En aan de geluidseisen zal het ook niet voldoen. Er voldoet namelijk geen enkele airco aan die normen bij plaatsing naast/op/over de erfgrens.
Daar ladderrecht voor opeisen zou bijzonder zijn.

Dit lijkt op een klassieke casus rijdende rechter. Verhuizen is dan vaak een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26
[...]

Het was op onze wens in overleg met de monteur.
Dan blijft het nog steeds een waardeloze monteur.
Hij had gewoon moeten zeggen:

"Nee, ik hang die daar niet neer, want dat is op het perceel van de buren, en dat is wettelijk gewoon niet toegestaan."

Geluidsnormen zijn hier al helemaal niet meer van toepassing.. die gelden als je gaat meten OP de erfgrens... maar als je de gehele airco EROVERHEEN hangt, dan is dat zowiezo al een grote stap over de grens heen natuurlijk. :+

Je kunt dan bijvoorbeeld nu letterlijk IN de buitenunit gaan meten.. gegarandeerd dat je de geluidseisen niet gaat halen hoor :P

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swole
Rukapul schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:19:
Elke APV heeft een bepaling hoe lang een aanhanger op de openbare weg geparkeerd mag staan.

Locatie van een uitbouw kun je bepalen met de regels voor omgevingsvergunning.
Met een gemeenschappelijke schutting zal 'er tegenaan' op zich geen probleem vormen.

Bij de airco moet echt eerst de balk uit het oog. Je hangt toch niets iets boven de grond van de buren 8)7.
En aan de geluidseisen zal het ook niet voldoen. Er voldoet namelijk geen enkele airco aan die normen bij plaatsing naast/op/over de erfgrens.
Daar ladderrecht voor opeisen zou bijzonder zijn.

Dit lijkt op een klassieke casus rijdende rechter. Verhuizen is dan vaak een beter alternatief.
1. Dankje.
2. Het is geen gezamenlijke schutting. Het is "onze" schutting op de erfgrens en tevens de uitbouw die daarom ook op een centimeter of 5 na op onze erfgrens staat.
3. Helder dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swole
BrainCrash schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:21:
[...]

Dan blijft het nog steeds een waardeloze monteur.
Hij had gewoon moeten zeggen:

"Nee, ik hang die daar niet neer, want dat is op het perceel van de buren, en dat is wettelijk gewoon niet toegestaan."

Geluidsnormen zijn hier al helemaal niet meer van toepassing.. die gelden als je gaat meten OP de erfgrens... maar als je de gehele airco EROVERHEEN hangt, dan is dat zowiezo al een grote stap over de grens heen natuurlijk. :+

Je kunt dan bijvoorbeeld nu letterlijk IN de buitenunit gaan meten.. gegarandeerd dat je de geluidseisen niet gaat halen hoor :P
Ik snap hem. Dankjewel voor je input!

Wat ik zeg; op het moment denk je er vaak niet bij na. Pas na die tijd als zoiets als nu voor komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
Swole schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:22:
[...]

2. Het is geen gezamenlijke schutting. Het is "onze" schutting op de erfgrens en tevens de uitbouw die daarom ook op een centimeter of 5 na op onze erfgrens staat.
Dat bestaat niet. Of het is een gezamenlijke schutting op de erfgrens. of het is jullie schutting op eigen grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:35
Swole schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:22:

Elke schutting op de erfgrens is per definitie mandelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:56
ik lees vooral heel veel emotie in jouw tekst en zoek je manieren om ze terug te pakken. Ik denk niet dat dat de relatie verbetert en ik vraag me zeker afof jij je er beter door gaat voelen. Verder heb ik geen idee over waarom je zo gefrustreerd bent, want daar laat je niets over los.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe je er in zit. Wij hebben behoorlijk luidruchtige buren gehad. Niet associaal ofzo, maar heel veel kabaal aan boord. Ik liep uiteindelijk behoorlijk scherp rond, en stoorde me aan elk geluidje. behoorlijk onterecht achteraf gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swole
107mb schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:27:
ik lees vooral heel veel emotie in jouw tekst en zoek je manieren om ze terug te pakken. Ik denk niet dat dat de relatie verbetert en ik vraag me zeker afof jij je er beter door gaat voelen. Verder heb ik geen idee over waarom je zo gefrustreerd bent, want daar laat je niets over los.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe je er in zit. Wij hebben behoorlijk luidruchtige buren gehad. Niet associaal ofzo, maar heel veel kabaal aan boord. Ik liep uiteindelijk behoorlijk scherp rond, en stoorde me aan elk geluidje. behoorlijk onterecht achteraf gezien.
Naah.

Normaliter boeit het mij vrij weinig wat ze doen w.b.t geluid etc. Ben iemand van leven en laten leven. Vind het meer dan kinderachtig dat ze steeds houten latten in de voortuin leggen zonder mededeling of bedoeling; daar waar ik door mensen op dit forum het enigsinds wel weer begrijp w.b.t aircodingetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:41
Wat is nu het echte geschilpunt?

Ik lees vooral over zaken waarvan je je afvraagt of je dat zou kunnen gebruiken om ze een loer te draaien met een klacht, maar kennelijk zijn dat niet de zaken waar jouw ergernissen echt liggen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swole
Glenfiddich schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:31:
Wat is nu het echte geschilpunt?

Ik lees vooral over zaken waarvan je je afvraagt of je dat zou kunnen gebruiken om ze een loer te draaien met een klacht, maar kennelijk zijn dat niet de zaken waar jouw ergernissen echt liggen.
Het punt waardoor dit ontstaan is door de houten latten met gaas.(vermoedelijk voor steenmarters(?)) Die op onze betonblokken ij onze voortuin liggen naast de erfgrens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

Zet gewoon een keer een plantenbak neer met wat kruiden op de plek waar dat hout wordt gezet en laat hun er een (onterecht) probleem van maken. Dan loop je in elk geval niet het risico dat er plotseling als vergelding een eis wordt neergelegd om die airco weg te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:56
je zegt dat de maat vol is, dat je al heel veel geslikt hebt, de hele buurt ervaart ze als vervelend, ze zijn niet tot rede vatbaar, je wil rechtzaken inzetten.... .... en het gaat om houten latten die in jouw tuin liggen? come on, kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swole
twi schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:35:
Zet gewoon een keer een plantenbak neer met wat kruiden op de plek waar dat hout wordt gezet en laat hun er een (onterecht) probleem van maken. Dan loop je in elk geval niet het risico dat er plotseling als vergelding een eis wordt neergelegd om die airco weg te halen.
Goed punt! Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swole
107mb schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:37:
je zegt dat de maat vol is, dat je al heel veel geslikt hebt, de hele buurt ervaart ze als vervelend, ze zijn niet tot rede vatbaar, je wil rechtzaken inzetten.... .... en het gaat om houten latten die in jouw tuin liggen? come on, kerel.
Haha nee; dit is meer mijn erger punt. De hele buurt ervaart ergenissen als hem als persoon zijnde; meerdere bedreigingen van buren. Zelf heb ik altijd geprobeerd door alles te negeren en hem zijn gang te laten gaan soort van vrede te bewaren.

W.b.t het uitzoeken van het rechtssysteem is meer omdat voor mij/ons nu de irritatie zover is dat ik/we zoiets hebben dat als we hem dan kunnen nadien dat we dit in een totaalpakket willen doen.

Uiteraard heb ik inmiddels door dat dit niet de juiste optie is; zoals eerder gezegd. Daarom ook gepost op een neutraal forum.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39
Die airco mag daar niet eens hangen, dus gebruik maken van het zogeheten ladderrecht is niet aan de orde.
Doe je niks tegen, tenzij er sprake is van een daadwerkelijke inbreuk op jouw privacy.
Waarom zou die aanbouw niet tegen de schutting aan mogen staan? Ze hadden zelfs de schutting weg mogen halen op de erfgrens mogen bouwen.
Nope... Tenzij er ergens sprake is van een heel bijzondere situatie waarbij op grond van een overeenkomst, een kwalitatieve last of beperking, een splitsingsakte of weet ik welke andere civielrechtelijke juridische constructie zij zich verplicht hebben niet meer dan <vul getal in> auto's / voertuigen te parkeren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:47
Dramatische openingspost, maar ik zie geen schokkend probleem?
Lijkt vooral irritatie om wat anders waardoor je nu aan het zoeken bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:48
Ik zit me al anderhalve pagina af te vragen welke steenmarter bang is van latten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:52
107mb schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:37:
en het gaat om houten latten die in jouw tuin liggen? come on, kerel.
Nou ja ik zou het ook niet fijn vinden als de buren hun hout in mijn tuin flikkeren ;)
No Hands schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:05:
Ik zit me al anderhalve pagina af te vragen welke steenmarter bang is van latten.
Er staat houten latten met gaas denk dat ze de voorkant van de auto er opzetten steenmarters houden er niet van om over gaas te lopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:41
Doet mij denken aan een aflevering van Meester Visser doet uitspraak. Die buurmand vond ook wat van z'n buren.. die moesten alles anders doen. Maar had niet in de spiegel gekeken.
Kwam er op neer, de buren moesten een paaltje van de schutting weghalen. Maar hijzelf moest een bakstenen muur gaan stutten, asbest dak verwijderen... kortom een enorme kostenpost omdat die zich ergerde aan de buren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
LordSinclair schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:51:
Doet mij denken aan een aflevering van Meester Visser doet uitspraak. Die buurmand vond ook wat van z'n buren.. die moesten alles anders doen. Maar had niet in de spiegel gekeken.
Kwam er op neer, de buren moesten een paaltje van de schutting weghalen. Maar hijzelf moest een bakstenen muur gaan stutten, asbest dak verwijderen... kortom een enorme kostenpost omdat die zich ergerde aan de buren.
Daarna heeft hij zijn buren nog eens met een wapen bedreigd (alarmpistool en kapmes) :) Hij kreeg nog een boete van 31.000 voor het niet uitvoeren van de uitspraak. Hij is nu overleden.

[ Voor 5% gewijzigd door alwind op 18-04-2024 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Hier is wetgeving voor, het uitvoeren en handhaven daarvan is een 2e maar wellicht sta je zo (binnenkort) wat sterker.

Autoriteit persoonsgegevens camera's bij (het eigen) huis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-05 08:08
@Swole

Ik denk dat ik je algemene ergernissen wel begrijp. Ik haal een beetje uit je verhaal dat je buren gewoon een beetje 'schijt' aan de rest van de buurt hebben. Dat is waardeloos, maar vaak doe je er niet zo veel aan..

Jouw opsomming van overlast is voor jou waarschijnlijk de druppel, maar te weinig om externe hulp in te schakelen. Behalve de camera's zoals @Anoniem: 2080528 terecht aan geeft.

Kijk hier vooral ook mee uit, want als zij over jouw airco gaan klagen (die, als ik het goed begrijp, boven hun erg hangt?) dan heb jij een probleem....

[ Voor 4% gewijzigd door AppieK op 18-04-2024 10:20 . Reden: nieuw inzicht over de camera's ]

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swole
AppieK schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:19:
@Swole

Ik denk dat ik je algemene ergernissen wel begrijp. Ik haal een beetje uit je verhaal dat je buren gewoon een beetje 'schijt' aan de rest van de buurt hebben. Dat is waardeloos, maar vaak doe je er niet zo veel aan..

Jouw opsomming van overlast is voor jou waarschijnlijk de druppel, maar te weinig om externe hulp in te schakelen. Behalve de camera's zoals @Anoniem: 2080528 terecht aan geeft.

Kijk hier vooral ook mee uit, want als zij over jouw airco gaan klagen (die, als ik het goed begrijp, boven hun erg hangt?) dan heb jij een probleem....
Dit is inderdaad wel de rode draad van het verhaal. We hebben voor nu bloembakken aangekocht die we op de plekken gaan zetten van het "landjepik" dingetje zoals iemand hierboven suggesteerde.

Inderdaad. De airco hangt "boven" hun garage. Wel zit hij gemonteerd op onze buitenmuur. Allicht nog een idee deze dus gaan te verplaatsen.:)

Dankjewel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:41
En hun latten liggen ook "boven" jullie grond ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:19
Swole schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:34:
[...]

Het punt waardoor dit ontstaan is door de houten latten met gaas.(vermoedelijk voor steenmarters(?)) Die op onze betonblokken ij onze voortuin liggen naast de erfgrens.
De druppel zijn dus een paar latjes met gaas die er zonder overleg en uitleg liggen, maar zelf hang je een airco op boven hun grond en gebruik makend van hun dak om op te staan (of de monteur) zonder toestemming van je buren ?

De uitbouw was er zo te horen al voor dat je de woning kocht, dus daar kan je niks mee en klinkt ook niks geks aan.

Aanhanger ja een APV ding, vaak 3 dagen.

Je kan eens informeren bij de buren wat het doel van die latjes is en of dat niet anders kan. Voor de rest zou ik de rechtsbijstand er niet bij gaan betrekken, tenzij je graag van je airco af wil.

[ Voor 12% gewijzigd door Erwin_83 op 12-05-2024 18:19 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Pagina: 1