Brief Enexis: Aankondiging schouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:05
Beste Tweakers,

Ik kreeg vandaag deze, ietwat vage brief, in de brievenbus.
Kunnen ze dit zomaar doen? Kunnen de kosten met terugwerkende kracht verrekend worden? of moet ik gewoon wachten op verder bericht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rnct8FrqicChfTzCTb6hXI0fE7k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OnTOGzdGORqDHpMt8107XBHi.png?f=fotoalbum_large

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Beste antwoord (via carepolice op 17-04-2024 20:38)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:02
Volgens mij zegt de brief juist dat ze willen voorkomen dat je ooit een keer extra kosten zou gaan krijgen, als op een ander moment blijkt dat je installatie zwaarder is dan zij in hun systeem hebben staan. Ook deze controle, en eventuele aanpassing, nemen zij voor hun rekening.

Maar als je het te vaag vindt, of nog vragen hebt: er staat een telefoonnummer aan het einde, precies voor dit soort vragen :)

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
carepolice schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:16:
Beste Tweakers,

Kunnen ze dit zomaar doen? Kunnen de kosten met terugwerkende kracht verrekend worden? of moet ik gewoon wachten op verder bericht.
[Afbeelding]
Er staat toch letterlijk dat je meer gaat betalen 'vanaf dat moment'.. 8)7

En ja, dit kunnen ze (op afspraak) zomaar doen. Het is immers hùn meter.

[ Voor 5% gewijzigd door Koekstra op 17-04-2024 20:22 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij zegt de brief juist dat ze willen voorkomen dat je ooit een keer extra kosten zou gaan krijgen, als op een ander moment blijkt dat je installatie zwaarder is dan zij in hun systeem hebben staan. Ook deze controle, en eventuele aanpassing, nemen zij voor hun rekening.

Maar als je het te vaag vindt, of nog vragen hebt: er staat een telefoonnummer aan het einde, precies voor dit soort vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:31
Ja dit mogen ze doen, en nee ze gaan niet met terugwerkende kracht de kosten verrekenen. Er staat duidelijk dat ze aansluiting kostenloos mits deze afwijkt aanpassen naar wat er in de administratie staat. En dat zal eigenlijk alleen het geval zijn als je een 3X35A aansluiting hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Wat voor aansluiting verwacht je te hebben?

1x25
1x35
3x25
3x35

Ik zou denken dat op het moment dat blijkt dat je een zwaardere hoofdzekering hebt de monteur er een kleinere waarde inschroeft conform je contract.
Er zal lijkt mij geen na rekening volgen.

Als je kiest om de zwaardere aansluiting te behouden zal je van af dat moment meer vast recht moeten betalen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-10 13:47
Ze kunnen alles controleren vóór de meter. Alles erna is voor jou. Wat beteft de terugwerkende kracht, simpel nee. Er staat dat je vanaf dát moment mogelijk meer gaat betalen. Side note: GEB Den Bosch is in 1993 opgeheven dus 31 jaar terugwerkende kracht lijkt mij sowieso ietwat veel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Als je gewoon rustig leest is er een risico dat je meer gaat betalen als er ooit een storingsmonteur zou komen en die de gegevens aanpast. Om dat te voorkomen komt er nu iemand langs en mocht je een zwaardere aansluiting hebben dan verwacht dan wordt dat naar beneden hersteld zodat je niet voor verassingen komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
Mocht je (en dit kan erg verkeerd vallen) problemen hebben met brieven. Gebruik dan de app Lees simpel. Ik heb deze brief bijvoorbeeld door de app gehaald en dan is dit het resultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AylFO4LKLBPTvACXwSNliZqkvUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AzZ0wuVl60PZp2W9SIUhFC8w.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zal ik nog even zeggen dat er staat vanaf dat moment ( moment van controle) gaat uw meer betalen (als je kiest voor het behouden)
Of is het duidelijk genoeg inmiddels?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
jack zomer schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:32:
Zal ik nog even zeggen dat er staat vanaf dat moment ( moment van controle) gaat uw meer betalen (als je kiest voor het behouden)
Of is het duidelijk genoeg inmiddels?
Je zegt 'vanaf dat moment (moment van controle)', maar dat is dus niet het hele verhaal: ze zeggen dat als je bij een andere controle in de toekomst, bijvoorbeeld bij een storing, gecontroleerd zou worden, en het dan niet blijkt te kloppen, dat je dán meer zou gaan betalen.

Bij deze controle die ze komen doen, ga je juist niks meer betalen, want óf het klopt allemaal gewoon, óf het klopt niet, en ze passen de aansluiting aan, zodat het wel weer klopt*.

* Tenzij je dat niet wilt, maar dan draai je dus zelf op voor de extra kosten, vanaf dat moment.

edit:
Je post niet helemaal goed gelezen. Je zegt hetzelfde, alleen raakte ik door de war door je haakjes :+

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 17-04-2024 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carepolice
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:05
Duidelijk allemaal, bedankt voor de vlotte reacties!

“Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
1. alles is goed. geen probleem geen extra kosten
2. te zware aansluiting. maar je wilt dat houden dus vanaf dat moment betalen
3 te zware aansluiting. aanpassing door monteur geen extra kosten
4 te lage aansluiting. aka je betaald al jaren te veel.. of laag houden en minder betalen. of verhogen en je blijft het zelfde betalen..

en ja, als ze dit niet kunnen doen, en ze komen over 3 jaar eens kijken en vinden het dan.
dan heb je kosten en kosten

[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 17-04-2024 20:42 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:32
alwind schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:32:
Mocht je (en dit kan erg verkeerd vallen) problemen hebben met brieven. Gebruik dan de app Lees simpel. Ik heb deze brief bijvoorbeeld door de app gehaald en dan is dit het resultaat

[Afbeelding]
Offtopic maar wou toch even wat zeggen. Die app kende ik niet, maar als ik zie wat die samenvat is dat voor heel veel mensen een hele goede oplossing zo te zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

carepolice schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:16:
Beste Tweakers,

[Afbeelding]
Niet 100% vergelijkbaar, maar wij moesten de hoofdzekering er even uit hebben omdat we de groepenkast(en) gingen vervangen. Toen bleken we 3x35A te hebben, die is toen naar 3x25A aangepast door de netbeheerder en we hebben hier nooit een rekening voor gezien oid.

Bericht hierboven

Pagina: 1