Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy777
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-05-2024
Het valt mij vaak op dat het maken van een bluetooth connection niet soepel gaat.

Vandaag wilde ik een Sounix 192KHz bluetooth dac koppelen aan mijn Samsung Galaxy A15 5G. Pairen ging direct, maar bij 'connecting...' kreeg ik de melding : 'couldn't connect'. Na het hele proces opnieuw te hebben uitgevoerd en bluetooth een paar keer aan-en uit te hebben gezet, lukte de connectie uiteindelijk.

Ik maak dit regelmatig mee met (nieuwe) devices. Eerst lukt het niet en dan na het nodige pielen plotseling wel. Erg irritant!

Weer iemand hoe dit komt en waarom dit bij bluetooth zo vaak voorkomt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 15:52
Pairen bij Bluetooth is een proces van informatie uitwisselen, en ik heb gemerkt dat dat proces soms erg langzaam is. Ik vermoed dat dit deels komt door alle verschillende versies van het Bluetooth protocol en de implementatie daarvan door de verschillende partijen, zo is de Samsung versie 5.2 en de Sounix 5.3. En een ander deel door de snelheid van de apparatuur met het verwerken ervan en toestemming vragen.
Enige wat je kunt hopen is dat door updates van zowel de Sounix als de Samsung het in de toekomst makkelijker zal gaan.
Goede nieuws is wel, is het eenmaal werkend, heb je meestal geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy777
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-05-2024
Dank voor je reactie.

Ik vind dit toch wel behoorlijk onprofessioneel overkomen. Wanneer Bluetooth een of ander vaag, weinig gebruikt protocol zou zijn dan kan ik me er nog wat bij voorstellen. Maar het wordt zo veel gebruikt en al zo lang dat je toch zou verwachten dat alles inmiddels wel eens soepeltjes zou moeten verlopen.

Ik ben geloof ik niet de enige die zich hieraan irriteert. Ik hoor regelmatig behoorlijk wat sterke taal voorbij komen wanneer het Bluetooth betreft. Ja, in de youtube video's gaat het verbinden altijd in een paar seconden. De realiteit is vaak anders ;-).