Mijn vraag
Ik woon in Zweden en wil, vanwege de Zweedse prijzen en omdat mijn vader een contact gebruikt om de materialen aan te schaffen, de materialen in Nederland aanschaffen en meenemen als we eind mei naar Nederland gaan. Alle discussies over garanties enz zijn al gevoerd en er is een Zweedse elektricien gevonden om ze te installeren. Ook is er al bewust gekozen voor een systeem op basis van SolarEdge.De concrete vragen gaan voornamelijk of we alles gedekt hebben met betrekking het montagemateriaal. Maar mochten er nog opmerkingen zijn over de gekozen panelen, omvormer en optimizers dan hoor ik het graag.
Foto's
/f/image/AH3E4ExHfufFuZjmFjbzdFCK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NETz3gxJBTm2o8zyVCDdrs3T.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
GenoegSchaduw
NvTJaarverbruik
8000 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
3x20AWie gaat het project uitvoeren
Zelf aanschaf van de materialen, installatie door Zweedse elektricienBijhouden van data
JaReeds verkregen offertes
NvTRegio en daksituatie
Zweden, Dalarna.Hellingshoek 37gr
Staalplaten dak met dakpannenmotief bevestigt op hout
Sneeuw 2,5, Wind 22 m/s
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het volgende winkelkarretje gevuld bij Winkelman22x Trina Solar Vertex S+ TSM-435-NEG9RC.27 Black Transparant 435Wp
22x SolarEdge S440 Power Optimizer
1x SolarEdge Home Hub Omvormer 8kW 3 fase
Montagemateriaal
16 x Van der Valk 701703248 Basis profiel SIDE voor INLEGGEN en KLEMMEN, lengte 3248mm, ALUMINIUM
Voor totaal 4x een lengte van minimaal 12,63 (11x1,13 voor de panelen en 10 x 2 centimeter tussenruimte)
8x Eindklem Van der Valk 721552ZW alu50 M6x80-T30 h=28-50mm zwart
40x Geanod. paneelklem Van der Valk 721550ZW alu 50-T30 ZW
8x Einddop Van der valk 739052 zwarte kunstof voor Side+ en trapezium profiel
22x micro-omvormer/optimizer klem Van der Valk 774223 Alu.
?? x Rubber plaatje Van der Valk 779220 40x40x1 mm
Openstaande vragen
1. Is dit de beste rails voor een staalplaat dak met dakpannenmotief?2. Welke bevestigingsschroeven kan ik het beste aanschaffen?
3. Welke connectoren kan ik het beste aanschaffen?
4. Mis ik nog iets?
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.