Bekeuring Duitsland ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 09:02
Goedenavond,

Ik heb vandaag een bekeuring in de post ontvangen. Een verkehrsordnungswidrigkeit / anhorung van 55 euro.

Deze is gedateerd op 8 april 2024 en er staat dat ik die in een week moet betalen. Maar heb het pas vandaag ontvangen dus dat vind ik een merkwaardige gang van zaken. Dan kan ik nooit op tijd betalen.

Ik heb de bekeuring betaald maar kan ik hier nog iets achteraan verwachten?

Met vriendelijke groet,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
Mogelijk wel omdat betaal termijn verstreken is, maar hoogstwaarschijnlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ORoces
Oke dat is niet duidelijk
Afwachten dan maar
Wat als ik drie weken op vakantie ben? Wat een onzinnige betaaltermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tsja. Wat als je betaaltermijn 3 weken is en je bent 4 weken weg.

Ik heb er nog nooit wat van gehoord iig.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
55 euro... dat gaat dan waarschijnlijk niet over snelheid maar over foutparkeren?
Dit betreft normaal gesproken een Verwarngeld, een waarschuwingsboete, een soort transactievoorstel om het zo snel mogelijk af te doen.

Als je hier niet (op tijd) op reageert, krijg je een 'echte' boete, namelijk een Bußgeldbescheid. Die is ongeveer 28 euro duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-05 15:04
Ik woon in Duitsland en heb er vandaag ééntje betaald van 9 april. Maak je niet druk. Paar dagen of week te laat heb ik ze vaak overgemaakt en nooit een probleem geworden. Ik was wel iets goedkoper uit dan jij.😜

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

99ruud99 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:20:
Mogelijk wel omdat betaal termijn verstreken is, maar hoogstwaarschijnlijk niet.
Jezus gast, ben je stoned en/of wil je gewoon in ieder topic reageren?

* CodeCaster neemt een hijs.... "Tsja, misschien hoor je hier nog iets van. Maar misschien ook niet. Het leven zit vol met dergelijke mogelijkheden. Wat is een bekeuring eigenlijk, behalve een bevestiging dat onze acties mogelijk invloed kunnen hebben op anderen? Laat je niet beperken door de Duitse Gründlichkeit, berust je in de gedachte dat je zo snel mogelijk gehoor hebt gegeven aan hun verzoek en leg het verder naast je neer. Je kunt nu niets meer dan afwachten."

[ Voor 47% gewijzigd door CodeCaster op 17-04-2024 21:15 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:46
ORoces schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:18:
In Nederland is er iets als een verschoonbare termijnoverschrijding in het bestuursrecht. Ik heb zelf een bekeuring ontvangen uit Nederland, toen ik er op vakantie was. Ik heb gebruik gemaakt van de verschoonbare termijnoverschrijding omdat ik mijn bezwaarschrift nooit op tijd had kunnen indienen, omdat ik in de VS woon en de post er soms erg lang over duurt. Mijn bezwaar is geaccepteerd en ik heb met succes bezwaar gemaakt tegen de vermeende verkeersovertreding.

Als de bekeuring terecht is, dan zou je wellicht kunnen overwegen om bezwaar te maken zonder gronden, om een eventuele verhoging te stuiten. Dan betaal je de bekeuring en dan geef je in je tweede bezwaar aan dat je je bezwaar intrekt.

Ik zou opzoeken welke voorwaarden er in Duitsland gelden voor een verschoonbare termijnoverschrijding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
Vriendelijk bedankt voor de nuttige bijdragen. Ik zal ook even contact met de ambtenaren opnemen in mijn beste Duits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:26
Was die in het Duits?
Op 7 november 2013 treedt een Europese richtlijn in werking die bepaalt dat verkeersboetes vergezeld moeten zijn van extra informatie in de moedertaal van de overtreder. Is dat niet het geval, dan is de overtreder niet verplicht de boete te betalen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ORoces schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:18:
Goedenavond,

Ik heb vandaag een bekeuring in de post ontvangen. Een verkehrsordnungswidrigkeit / anhorung van 55 euro.

Deze is gedateerd op 8 april 2024 en er staat dat ik die in een week moet betalen. Maar heb het pas vandaag ontvangen dus dat vind ik een merkwaardige gang van zaken. Dan kan ik nooit op tijd betalen.

Met vriendelijke groet,
Wat is de exacte tekst....? de datum stat er meestal op als aangave wanneer de overtreding administratief verwerkt is en boete bepaald, dat heeft vooral te maken met de 3 maanden die duitse politie moet aanhouden omdat anders de overtreding verlopen is.

Naar ik meen staat bij betaling er juist op dat je "een week na ontvangst van de bekeuring" betaald moet hebben, dat is dus niet de datum dat de boete verzonden is, maar dat je hem ontvangen hebt.

Als je gewoon per ommegaande deze betaald, zul je er verder niks meer van horen, dan heb je de boete geaccepteerd... De 'frist' voor welke je betaald moet hebben is gelijk aan de periode die je hebt om eventueel in beroep te gaan tegen de boete, deze gaat altijd vanaf het moment van ontvangst in. (end an is het belangrijker je eraan te houden)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
Misschien ook goed om even te kijken of er misschien een datumstempel op de envelop staat. Wellicht dat je, mocht het ooit nodig zijn, daarmee kan aantonen dat je de brief pas laat ontving. Al gok ik dat je na betalen er niets meer van hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
ORoces schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:21:
Vriendelijk bedankt voor de nuttige bijdragen. Ik zal ook even contact met de ambtenaren opnemen in mijn beste Duits.
Gewoon direct betalen en dan er niks van weer horen. Je hebt nu een verwarnungsstrafe gekregen, geen "boete", een soort waarschuwing. Als je nu betaald wordt er nergens wat geregistreerd. Betaal je niet, dan krijg je binnenkort een brief waarin je aan moet geven wie de chauffeur is geweest. Diegene krijgt dan de boete op naam, die is aanmerkelijk hoger dan de Verwarnungsstrafe en wordt ook geregistreerd in Flensburg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ORoces
Ik heb een mail teruggekregen dat de betaling (ondanks dat die te laat was) is goedgekeurd en de zaak daarmee is afgedaan.
Pagina: 1