Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ylanden
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-04-2024
Hallo,

Ik wil graag bestanden (vooral foto's en video's) van mijn telefoon overzetten op een HDD externe harde schijf. Alleen de externe harde schijven die ik gezien heb, hebben bijna allemaal een micro usb-B aansluiting. Hier heb ik geen kabel van die te verbinden is met mijn telefoon. Weet iemand wat de beste optie is voor wat ik wil? Mijn budget is ongeveer €75

Relevante software en hardware die ik gebruik;

Mijn telefoon is een Motorola, Moto g72 met een usb-A naar usb-C kabel.

Ik zoek een externe harde schijf die erg betrouwbaar is zodat de kans klein is dat ik mijn bestanden kwijt raak. Op Coolblue vond ik er één die in de topklasse van betrouwbaarheid zat maar die een micro usb-B aansluiting had. En één die wel een usb-C aansluiting had maar in de 'middenklasse' zat voor betrouwbaarheid.

Ik zou dus het liefste een externe harde schijf willen die erg betrouwbaar is en makkelijk aan te sluiten is op mijn telefoon. Ik heb ook al gezocht naar kabels die van micro usb-B naar usb-C zijn maar daar kon ik niet veel van vinden.

Weet iemand misschien wat goede mogelijkheden zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:36

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je zou een OTG-adapter kunnen proberen; USB-C naar USB-A, zodat je daar een kabel van USB-A naar micro-USB in kunt prikken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

:?
Er zijn och vele exerne USB-C externe SSD's te koop? Voor pak hem beet 75 euro heb je een crucial X6 1TB
Als je dan nog een USB-C naar USB-A adapter nodig hebt kost dat minder dan een tientje extra.

Maar zelf zou ik niet direct naar externe disk kopieren. Het is een stuk eenvoudiger via een laptop en dan met de verkenner.

Is de backup naar een cloud provider niet werkbaar voor jou?

[ Voor 32% gewijzigd door michielRB op 17-04-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ylanden
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-04-2024
FooLsKi schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:56:
Je zou een OTG-adapter kunnen proberen; USB-C naar USB-A, zodat je daar een kabel van USB-A naar micro-USB in kunt prikken.
Oh ja, ik had dat On The Go wel gezien maar ik had niet helemaal begrepen wat dat was. Ik heb het net nog een keer opgezocht en daarmee moet het wel lukken

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

michielRB schreef op woensdag 17 april 2024 @ 18:17:
Maar zelf zou ik niet direct naar externe disk kopieren. Het is een stuk eenvoudiger via een laptop en dan met de verkenner.

Is de backup naar een cloud provider niet werkbaar voor jou?
En dan gelijk opslaan op die laptop, als extra back-up :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit