cd-rw jumper verdwenen =[

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Hallo, Ik had dus een probleem, dat ik F1 moest drukken in de bios, omdat ik de volgende settings had:

ide 0: cd-rom (slave), en HD (master) (2 aan 1 kabel, denk dat dat ide0 is :? )

ide 1: cd-rw (slave)

Nu moet volgens mij die cd-rw (omdat hij alleen aan die kabel zit) ook een master worden, of wat anders? Ik wilde het iig proberen, maar toen, viel de jumper in mijn pc
. Tenminste ik had hem vast en d8 laat gewoon zakken en pak hem zo op, omdat ik er nogal moeilijk bijkon, door de ide en voedingskabels. Nu is dat ding volgens mij ergens tussen geschoten ofzo, hij's iig spoorloos verdwenen, Ik heb heel m'n pc uit elkaar gescroeft. maar nix tge vinden.

Dus de KERN is, hoe maak ik een jumper, lukt dat door fijne koperdraad of tape ofzo, of is daar echt meer voor nodig? En klopt het dat in bovenstaande setup, die cd-rw op master moet?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
|:(

Je kan toch een nieuw jumpertje halen bij een computershop? Of je haalt er een van je oude troep (als je die hebt)...

Anders probeer je iets met zilverfolie.

Expanding the inexpandable

• FFF
euh het klinkt idd stom, maar dat viel reuze mee :D
Ik heb nog wel een oude cd-rom liggen idd, goed id. en bedankt he :D

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

had ik je eentje bijna gemaild... >:)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 09 september 2001 18:19 schreef Oxie het volgende:
had ik je eentje bijna gemaild... >:)
volgens mij rammelt dat te veel in je modem >:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:48

Epsilon

zucht, je kan gewoon een jumpertje van een oud mobo afhalen ofzo (zat 486mobo's denk ik zo) of een mobo waar je de snelheid dmv van jumpers regelt. Want dan heb je er vrijwel altijd 1tje over

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 09 september 2001 18:33 schreef epsilon het volgende:
zucht, je kan gewoon een jumpertje van een oud mobo afhalen ofzo (zat 486mobo's denk ik zo) of een mobo waar je de snelheid dmv van jumpers regelt. Want dan heb je er vrijwel altijd 1tje over
weet ie, want hij heeft er al een B-)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• FFF
Heb nog wel ergens een cd-rommekke liggen jah :D en ook nog een oud mobo etc, maar die wou ik binnekort weer in elkaar zetten :D

Verwijderd

Bijvoorbeeld als je een echt OEMbord hebt, die stikken van de jumpers... bovendie heeft de lokale computerboer op de hoek meestal ook honderden van die dingen liggen, kun je vast wel kopen voor een kwartje ofzo
Pagina: 1