Marktplaats kopen vanuit buitenland probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackflash27
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:38
SVP niet verwijderen of afsluiten. Bij marktplaats kan ik deze vraag niet stellen (geen forum of klantenservice)

Ik heb een koper gevonden voor een set speakers die ik op marktplaats aanbied. Er is voldoende informatie uitgewisseld waardoor ik het vertrouwen heb op een eerlijke verkoop. De koper wil indien mogelijk gebruik maken van kopersbescherming. Ik heb een betaalverzoek gestuurd, hij komt echter niet verder na het aanklikken van de betaalknop. Hij moet namelijk zijn adres invullen en hij geeft aan dat alleen een Nederlands adres geaccepteerd wordt. Klopt dat inderdaad? Ik heb al aangegeven dat hij de betaling via sepa moet doen, en niet ideal. Zou dit dan voor hem moeten werken en kan hij dan alsnog zijn Italiaanse adres ingeven? Dit is wat hij ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSgix-VWCeByN6EY2Ytd2zfg_Rc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NaVnjhhubKZB3fX0tAHdqOPR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYAfDrr4hN6M88nIpRE-1Qe3fLM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cCoSyCTjcYmiTvqDx9Yi5qF3.png?f=fotoalbum_large

Doet hij iets fout of kan dit gewoon niet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:09
Vraag hem de betaling handmatig te doen , dat werkt ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
En misschien ook even de naam en het adres van de koper afschermen - niet zo netjes om dat zo op een Nederlands forum te knallen.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Geen kopers bescherming en de betaling direct laten doen.
Mp kan hier niet mee omgaan

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:12
Contact opnemen met Marktplaats
Kun je het antwoord op jouw vraag niet vinden bij Help & Info? Neem dan contact met ons op. Klik op onderstaande button Start chat of op de blauwe knop Chat aan de rechterkant van de pagina en we helpen je graag verder.
[...]
Kom je er niet uit?
Stel je vraag aan onze chatbot. Geeft die niet de hulp die je nodig hebt? Dan nemen collega’s het gesprek over tussen 8.00 en 22.00 (uitgezonderd feestdagen)]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:05
Op de pagina over betalen via SEPA staat op Marktplaats: "Verzenden via Marktplaats is alleen beschikbaar binnen Nederland."
Dan gaat Italië niet lukken, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:55
Marktplaats heeft gewoon een klantenservice en die is bereikbaar via chat.

Verder kun je voor zover ik weet niet via marktplaats naar het buitenland verzenden. En volgens mij moest je via marktplaats verzenden voor kopersbescherming. Maar dat zou je allemaal prima op de site van marktplaats moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-08 16:18

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Als een topic gesloten wordt is het niet de bedoeling weer precies hetzelfde topic te openen zonder hier aanpassingen in aangebracht te hebben of contact met ons opgenomen te hebben
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.