Glazen binnendeur rammelt, type Svedex CN07

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajuga
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-02 21:14
Ik heb een aantal glazen binnendeuren type Svedex CN07. deuren zijn in de loop van tijd gaan rammelen, vermoedelijk omdat de lijm uitgedroogd is en loslaat.

Het blijkt ondoenlijk om de deurlijsten te verwijderen, zonder een deur te beschadigen.

Ik denk daarom aan iets van kit of iets dergelijks om tussen glas en lijst te krijgen, zodat het trillen gedempt wordt.

Ik dacht aan beglazingskit omdat daarbij overtollige kit na uitharding goed van het glas te verwijderen is.

Probleem daarbij zou kunnen zijn dat de kit té goed zichtbaar is.

Vandaar dat ik dacht aan heldere/transparante beglazingskit. Die bevat echter siliconen, dus mogelijk is dat na uitharding niet zo goed verwijderbaar van het glas als gewone beglazingskit.

Heeft iemand ervaring met transparante beglazingskit? Of een ander idee om het trillen te dempen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-10 18:54
Kit werk je meteen af na het aanbrengen en laat je niet eerst uitharden.

Ik zou transparante silicone pakken. Op YouTube is wel een filmpje te vinden over hoe je dat moet afwerken.

(na aanbrengen met een finischer of zeepsopje inspuiten en mrt een spatel of houtje afwerken, daarna nog met een natte vinger nastrijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16
Je kan ook eerst alles afplakken. Dat is wel veel werk, maar ramen kitten, zoals een pro dat doet, valt ook niet mee als je er weinig ervaring mee hebt.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:31

MLLL

Palm Treo 650

Acrylaatkit gebruiken,werkt makkelijker af en is goed overschilderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 13:05
Niet met siliconenkit afkitten, dan heb je een probleem als je de deuren ooit opnieuw af wil lakken. Gewoon met een beglazingskit afkitten. Als je een acrylaatkit gebruikt ipv een beglazingskit moet je het schilderen, de kit vergeeld anders en dat ziet er niet uit.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Beglazingskit is echt drama om aan te brengen. Dikke plakbende is dat. Voor zoiets zou ik binnen gewoon acrylaatkit gebruiken. Is prima functioneel voor jouw probleem, makkelijk aan te brengen en evt te verwijderen of te overschilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Opperhoof schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:12:
Beglazingskit is echt drama om aan te brengen. Dikke plakbende is dat. .
Als de glaszetter het huis doorrost om alles even af te kitten en je ramen lekker onderkliedert wel ja...

Maar als je zelf rustig kit met een kithulpje, sopje en keukenpapier bij de hand dan krijg je het zo netjes als je zelf wilt.
Pagina: 1