Ik wil graag op alle kamers op de eerste verdieping een UTP wandcontactdoos. Wat ik zo kon vinden is dat deze vrijwel allemaal een stugge kabel nodig hebben, deze heb ik dus al gekocht (geen idee of dit handig was
). Er is een koof die vanaf de meterkast naar de zolder (2e verdieping) loopt, dit is ook de enige manier om een kabel naar de 1e verdieping te krijgen. Hoe kan ik het beste verder gaan? Is het handig om 1 kabel vanaf de meterkast naar boven te laten gaan en deze vervolgens te splitsen met '??' of meerdere vanuit de meterkast naar zolder?
...
Mijn idee was zelf:
Router -> Enkele utp -> switch -> patchpaneel -> 4 stugge kabels via koof zolder naar kamers -> aansluiting op wandcontactdoos.
...
Ik heb 100m stugge UTP en het gereedschap om dit aan te sluiten, wat ik voor de rest nodig heb moet nog aanschaft worden. Ik sta open voor suggesties
...
Als er nog meer info nodig is hoor ik het graag!
...
Mijn idee was zelf:
Router -> Enkele utp -> switch -> patchpaneel -> 4 stugge kabels via koof zolder naar kamers -> aansluiting op wandcontactdoos.
...
Ik heb 100m stugge UTP en het gereedschap om dit aan te sluiten, wat ik voor de rest nodig heb moet nog aanschaft worden. Ik sta open voor suggesties
...
Als er nog meer info nodig is hoor ik het graag!
[ Voor 9% gewijzigd door Quinten K op 17-04-2024 14:30 ]