Oude FHD monitor, met nog oudere voeding. Kan dat anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 08:35

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een MagicMirror project gekocht en daarin zit een CHi MEI M216H1-L01 monitor. Een FHD scherm welke een nogal oudbollige voeding heeft. Zie de plaatjes hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ShCYTQtSL-2AfkRkeRg1m1DBKE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4beHu059wEyqqKDwvYRAfO69.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ir8D603VWsucYx0HRy-1Tztf_WM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgdgIWiHWLIamuC48EVgW9og.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/601uVAe8nnmgdEjRC0a6m8UeT8o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iMQ5JmpGy8l6alxrBZ9TqFZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Zover ik kan zien levert het vrij weinig stroom aan de monitor. Zo'n 6W. Hier is de product_manual in pdf vorm.

Ik heb geen verstand van elektriciteit, maar ik vermoed dat ik er toch wel een andere voeding aan kan hangen ipv, deze gevaartes die achter het scherm hangen. De monitor wordt gevoed door de bruine printplaat met vier connectors welke ieder 2 draden bevat. Deze connector vindt je bovenaan de bruine printplaat met de aanduiding 1, 2, X, O.

Zou hier wat van te brouwen zijn? Of is het gewoon niet slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 15:13
@Yzord
Je monitor heeft nog een CCFL backlight (Pas op, high voltage!) en waarschijnlijk 5V voor de display controller. Je zou ze eventueel wel kunnen vervangen, bijvoorbeeld door een generieke CCFL-driver en een losse 5V power supply.

Of je pakt een LED-monitor, dan ben je meteen van die hoge spanning af :). Waarom komt het project te hangen, toevallig in de badkamer?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53

SA007

Moderator Tweaking
Dit is ook niet alleen een voeding, maar hier zit ook de aansturing van de achtergrondverlichting bij.
Zoals @Puch-Maxi zegt kan je die vervangen door 4 losse CCFL drivers, maar dan heb je geen controle meer over hoe fel ze zijn.

De driver die er nu zit bedient of ze aan/uit gaan en hoe fel ze zijn, dus als je dan bijv geen beeld geeft gaat ook de achtergrondverlichting uit.

Qua vermogen, er gaat nu 12,5W naar de aansturing en het panel (5V 2,5A en 13V 0A, die is waarschijnlijk alleen voor het bedienen van de verlichting).
En 4x 750V 7,5mA = 22,5W naar de achtergrondverlichting.
Voor een 35W voeding is hij niet heel groot, dus daarom vervangen is een beetje onlogisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 08:35

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Allereerst dank voor jullie antwoorden. Er was al in me op gekomen om er wellicht een ander scherm in te plaatsen. Want naar mijn search van een CCFL-driver zie ik dat ik alsnog moet hannesen met draadjes etc.

Is deze monitor beter? Heeft eenzelfde maat en resolutie. Haal ik die uit elkaar.

En over die high voltage. Dan heb ik geluk gehad want ik heb aardig lopen mieren en doen aan die voeding lol. Ik wil liever dat alles netjes shielded is ipv die rondhangende bordjes erachter.

En de spiegel wil ik gewoon in de gang hangen. Dus komt niet in een vochtige ruimte.