Ik zoek een?
Een nieuwe game PC. Mijn huidige game PC begint al weer een erg oud beestje te worden (8 jaar oud) en heeft het tot op heden altijd goed gedaan (niet op de hoogste settings natuurlijk). Echter beginnen er nu echt spellen te zijn die ik niet meer kan spelen. Het is alleen al weer even geleden dus hoopte ik hier wat advies te krijgen op de componenten die ik op het moment heb uitgezocht.
Wat is je budget?
Het moet een beetje toekomst bestendige PC zijn. Ik wil niet boven de 3000 euro uit komen. (rand apparatuur heb ik al dus die hoeft niet meegenomen te worden in het bedrag)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een paar voorkeuren maar geen musts: Intel, Asus, Corsair. Echter sta ik open voor advies als iets anders beter zou zijn. Mijn huidige CPU bijvoorbeeld is een intel i7 4790k, en intel heeft het altijd goed voor me gedaan, maar geen ervaring met AMD behalve dat vrienden er wel eens problemen mee hebben gehad.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Gaming: Horizon forbidden west, ARK Ascended, Battlefield 2042, New World, Enshrouded, Baldurs gate 3
- overig: Fusion360, Solidworks, nTop, Blender, Premier PRO, KeilUvision
Note
- Prijzen gaan wat hoger dan hierboven aangegeven aangezien ik van plan was alles bij Megekko te kopen (voor zover mogelijk).
- Vind het moeilijk goed te bepalen wat goede ram is om erbij te kiezen
- De CPU waterkoeling, vind ik ook een lastige, nog nooit waterkoeling gehad maar las dat de intel CPU's tegenwoordig erg warm kunnen worden waardoor ik verwacht er wel 1 nodig te hebben. De Phanteks Glacier One is alleen wel een lastige om te verkrijgen (voor nu 200 euro ingevuld als richt prijs).
- En ik wou eigenlijk de PC case in sapphire blue aan de buitenkant hebben. Hebben jullie misschien nog tips bij het willen overspuiten van een PC case? Of is wrappen makkelijker
Een nieuwe game PC. Mijn huidige game PC begint al weer een erg oud beestje te worden (8 jaar oud) en heeft het tot op heden altijd goed gedaan (niet op de hoogste settings natuurlijk). Echter beginnen er nu echt spellen te zijn die ik niet meer kan spelen. Het is alleen al weer even geleden dus hoopte ik hier wat advies te krijgen op de componenten die ik op het moment heb uitgezocht.
Wat is je budget?
Het moet een beetje toekomst bestendige PC zijn. Ik wil niet boven de 3000 euro uit komen. (rand apparatuur heb ik al dus die hoeft niet meegenomen te worden in het bedrag)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een paar voorkeuren maar geen musts: Intel, Asus, Corsair. Echter sta ik open voor advies als iets anders beter zou zijn. Mijn huidige CPU bijvoorbeeld is een intel i7 4790k, en intel heeft het altijd goed voor me gedaan, maar geen ervaring met AMD behalve dat vrienden er wel eens problemen mee hebben gehad.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Gaming: Horizon forbidden west, ARK Ascended, Battlefield 2042, New World, Enshrouded, Baldurs gate 3
- overig: Fusion360, Solidworks, nTop, Blender, Premier PRO, KeilUvision
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i9-14900K Boxed | € 596,90 | € 596,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock Z790 NOVA WIFI | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti SUPER WINDFORCE OC 16G | € 873,99 | € 873,99 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks NV5 Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Waterkoeling | Phanteks Glacier One 360D30 Zwart | € 200,- | € 200,- |
| 1 | Ventilators | Phanteks D30-120, Regular, 3-pack, Zwart, 120mm | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Ventilators | Phanteks D30-120, Regular, Single pack, Zwart, 120mm | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Ventilators | Phanteks D30-120, Reverse, Single pack, Zwart, 120mm | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6000J3636F16GX2-TZ5RK | € 135,90 | € 135,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 142,21 | € 142,21 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB | € 309,- | € 309,- |
| Totaal | € 2.831,60 | |||
Note
- Prijzen gaan wat hoger dan hierboven aangegeven aangezien ik van plan was alles bij Megekko te kopen (voor zover mogelijk).
- Vind het moeilijk goed te bepalen wat goede ram is om erbij te kiezen
- De CPU waterkoeling, vind ik ook een lastige, nog nooit waterkoeling gehad maar las dat de intel CPU's tegenwoordig erg warm kunnen worden waardoor ik verwacht er wel 1 nodig te hebben. De Phanteks Glacier One is alleen wel een lastige om te verkrijgen (voor nu 200 euro ingevuld als richt prijs).
- En ik wou eigenlijk de PC case in sapphire blue aan de buitenkant hebben. Hebben jullie misschien nog tips bij het willen overspuiten van een PC case? Of is wrappen makkelijker