Wat is dit apparaat op mijn wifi netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.119 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-11-2024
Hallo,

Ik had wat internet vertraging dus dacht ik ik ga het eens checken.

Dus opende ik mijn theter app van TO LINK van mijn router ik woon volledig alleen. Mijn pc is met kabels verbonden. En komt er enkel tussen als die aanstaat.

Dus ik ga kijken in de app en zie 3 online apparaten
Staan. Ik denk dat kan niet. Ik heb mijn phone,een led licht van smart home, en mijn chromecast in de slaapkamer. Ik heb dan die led lamp op wifi uitgetrokken maar die viel uit en dan deed ik het opnieuw als test en die viel niet meer weg die wlan0. Er stond als naam enkel wlan0. Dus dat was het niet ik ben dan verder gaan zoeken met het mac adres D8:1F:12:DF:FF:0A

Toen kwam ik er achter dat het een toestel is van Tuya smart. Maar ik heb niets van Tuya geen materiaal niets. Ik heb wlan0 geblokkeerd in de hoop dat er iets veranderde maar niets. Mijn led lamp werkt gewoon dus die lamp is het niet en voor de rest heb ik geen lampen op wifi. Wat wel raar is is dat die lamp niet tussen mijn wifi staat. Maar ik kan hem wel aan en uitzetten met mijn telefoon maar hij staat er niet tussen.

Iemand die iets meer weet en kan zien met het volgende info:

MAC: D8:1F:12:DF:FF:0A

Ip: 192.168.1.102

Groetjes

Beste antwoord (via rens-br op 17-04-2024 09:18)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wlan0 is gewoon je Tuya lamp. Ook als hij van de Kruidvat is :+

9 van de 10 goedkope smart lampjes zijn gewoon van Tuya. En die dingen maken zichzelf bekend als wlan0

Dat hij nog steeds werkt als je hem blokkeert kan ik niet verklaren maar misschien doe je ook gewoon iets verkeerd. Of de app op je telefoon doet stiekem ook iets met lokale toegang of wellicht zelfs Bluetooth (ofzo)..

[ Voor 55% gewijzigd door FreakNL op 17-04-2024 00:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Wazig verhaal, maar als die smart lamp op wifi werkt is het met grote waarschijnlijkheid eentje op het tuya platform. Daarnaast onthoud zo'n lamp gewoon z'n laatste instelling, werkt dus ook zonder wifi.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wlan0 is gewoon je Tuya lamp. Ook als hij van de Kruidvat is :+

9 van de 10 goedkope smart lampjes zijn gewoon van Tuya. En die dingen maken zichzelf bekend als wlan0

Dat hij nog steeds werkt als je hem blokkeert kan ik niet verklaren maar misschien doe je ook gewoon iets verkeerd. Of de app op je telefoon doet stiekem ook iets met lokale toegang of wellicht zelfs Bluetooth (ofzo)..

[ Voor 55% gewijzigd door FreakNL op 17-04-2024 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
@Nielson ja maar is vreemd want ik trok hem uit en hij bleef er tussen staan en mijn lamp is afkomstig van LSC smart connect en niet van tuya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
@Nielson maar het mac adress geeft wel Tuya aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Lsc smart Connect = Tuya

Verder ;
Trek hem er eens uit en herstart je router. Dan zal hij “weg” zijn. Wat je zag was waarschijnlijk een nog lopende DHCP lease.

[ Voor 74% gewijzigd door FreakNL op 17-04-2024 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
@FreakNL mijn lamp is van LSC smart connect maar het mac adress is van Tuya raar maar waar ik heb niets in huis van tuya

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wel dus want LSC is gewoon een rebranded Tuya.

Net als Woox en Ledvance (om maar wat te noemen)

https://id.nl/huis-en-ent...t-je-mogelijk-al-gebruikt
In de afgelopen jaren zijn er een hoop fabrikanten van smarthomeproducten bijgekomen. Denk dan aan merken als LSC Smart Connect (van de Action), Hema Smart, Hombli, Woox, Marmitek en nog veel meer. Hoewel dit zelfstandige bedrijven en merken zijn, hebben de producten wel allemaal iets gemeen. En dat is dat ze aangedreven worden door hetzelfde onderliggende platform uit China: Tuya
Nogmaals, trek hem eruit, herstart je router en wlan0 zal “weg” zijn. Stop hem er weer in en wlan0 zal “magisch” terugkomen. Het lijkt wel tovenarij :+

[ Voor 134% gewijzigd door FreakNL op 17-04-2024 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
Ik had gelezen dat LSC een namaak Chinese action brol is en dat ik de tuya app moet gebruiken en niet de LSC app en dat die producten ook op Tuya app werken maar mijn lamp heeft tuya niet de koop staan en ook niet in de app. Mijn lamp is zie fotoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mYwYoWD4HnpNOakrAfXmaipdPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fu26UffHRZBoSjO0VrBymjrD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
@FreakNL kijk hier boven vergat je Tagen sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ja en? Alsnog is het een Tuya ding. Ik heb ook woox rommel gehad die ik niet in de Tuya app aan de praat kreeg (of ik deed iets verkeerd) maar wel in de Woox app.

Alsnog is het wel Tuya.

Vergelijk het met Skoda / VW. Skodas staan gewoon op een VW onderstel. Maar VW verkoopt geen Fabias…

Of wat te denken van Bosch en Siemens ovens die gewoon uit dezelfde fabriek komen, alleen een ander frontje…

Vergelijking zijn vaak krom en ook de mijne hierboven (is vast iets op aan te merken) maar het gaat even om het principe :)

[ Voor 48% gewijzigd door FreakNL op 17-04-2024 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
@FreakNL hoe komt het dan dat ik die nog kan besturen terwijl ik die mac/ip apparaat geblokkeerd heb in mijn theter app van TP-LINK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Radio69belgium schreef op woensdag 17 april 2024 @ 00:45:
@FreakNL hoe komt het dan dat ik die nog kan besturen terwijl ik die mac/ip apparaat geblokkeerd heb in mijn theter app van TP-LINK?
Omdat je iets fout doet. Of omdat de app middels een ander protocol of methode alsnog communiceert met de lamp (bluetooth? Lokaal via de wifi?). Of omdat je hem wel blokkeert maar vergeten bent op save te drukken? :+

Blokkeer hem anders nog een keer en probeer dan eens via 4g de lamp te bedienen.

Of ping de lamp, blokkeer hem en ping hem dan nog een keer.

Het kan vanalles zijn werkelijk. Ook je eigen onkunde (no offense, meest waarschijnlijke scenario). Ik durf met 99.9% zekerheid te zeggen dat dat tuya device in je router gewoon je LSC lamp is.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 17-04-2024 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
@FreakNL ik heb het juist geprobeerd op mijn modem netwerk en op mijn 4G dus NIET op mijn router en ik kon het gewoon bedienen op 4G en mijn Modem netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
@FreakNL en hij is 100% geblokkeerd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fga9bWDxLHSaN9_un_1FsdqTmBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARIeSsiHobr5zDwN1L6z5MdA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTQam1ShkLXo2vb4lV_c-U0FGYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e95o4CBPegpPkuTQYybD0uPn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ja prima dan is hij dus niet geblokkeerd.

Waarom niet? Geen idee. Zal je zelf moeten uitzoeken. Misschien zit er een bug in de firmware van je router. Of de lamp had al een bestaande sessie naar Tuya die met de block niet opgeheven is. Wat je kan proberen is blokkeren en dan je router opnieuw opstarten. Dan is de blok waarschijnlijk wel 100% actief.

Maar je probeert een niet bestaand probleem op te lossen want het is gewoon je LSC lamp.

Wat je ook kan doen;
Trek de lamp uit het stopcontact en herstart je router en wacht een minuut of 10. Lamp (wlan0) zal er niet meer tussenstaan. Druk de lamp weer in het stopcontact en hij zal meteen in je router er weer tussenstaan. Dan weet je zeker dat het deze lamp is.

Of negeer me en ga op zoek naar een verborgen Tuya lamp in je huis…

[ Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 17-04-2024 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
@FreakNL ik zal dat indd morgen een proberen. Ik woon in een appartement daarom misschien mijn buurman. Ofzo maar dan moet hij eerst mijn internet wachtwoord kennen 😅 dus lechte eerst de link bij hem of mijn onderbuur als dat niet werkt neem ik best een contract op met tuya misschien kunnen zie iets met het mac adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wat ook nog steeds kan is dat de app stiekem Bluetooth gebruikt om met de lamp te praten. Dat postte ik al eerder.

Zet je Bluetooth ook ff compleet uit op je telefoon, blokkeer het device en reboot je router. Probeer het dan nog eens (nadat de router weer in de lucht is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe is dit anders dan je vorige topics waar je allerlei spoken op je netwerk zag?

Het IP-adres is gewoon iets wat in je netwerk zit. Het MAC-adres zegt niets over het merk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
Oke top zal ik ook proberen. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radio69belgium
@gambieter dit heeft niets de maken met mijn vorige topics toen ging het over Ip adressen op Microsoft. Niet over een wlan0 snappie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Sorry @Radio69belgium, maar zou je willen proberen om normale interpunctie en zinsbouw te gebruiken in je posts? Er is geen touw aan vast te knopen...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:56

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Voor nu sluit ik deze post. Zoals OP inmiddels gemerkt heeft gaan de antwoorden alle kanten op en kunnen wij erg weinig met de geleverde informatie. Zoals is aangehaald (niet alleen in deze post maar ook eerdere) leest je post bijzonder wazig en lijkt het erop dat je erg weinig informatie heb uitgezocht voor ons om je verder te helpen. Mocht je het oneens zijn kan je een DM sturen naar mij en dan kan ik het topic altijd weer open zetten.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.