Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenMislinrat
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-04-2024
Hi allen,

Sinds vandaag heb ik mijn nieuwe GPU geïnstalleerd (RTX 4070Ti) maar na het installeren krijg ik op mijn monitor de melding (No DP signal found). De ventilatoren van de GPU draaien en zowel mijn CPU als moederbord lijkt stroom te krijgen (RGB aan + cooler draait). Ik ging er ten eerste vanuit dat ik wellicht iets niet goed aangesloten had en heb wederom opnieuw alles losgekoppeld en opnieuw geïnstalleerd; wederom hetzelfde resultaat helaas. Ik heb vervolgens geprobeerd de GPU aan te sluiten met zowel 1 PCI kabel als met 2 PCI kabels tegelijk en de verschillende PCI ingangen op mijn voeding geprobeerd maar ook helaas dit werkte niet. Vervolgens heb ik als laatste optie de verschillende DP en HDMI poorten geprobeerd, wederom geen beeld. Wat ik ook vreemd vind is dat mijn toetsenbord en muis geen stroom lijken te krijgen? RGB blijft uit namelijk wanneer ik de PC opstart (ook wanneer ik de GPU loskoppel en opnieuw opstart). Gisteren werkte alles nog prima met mijn oude GPU aangesloten (RTX 2070Super), deze GPU heb ik dit moment niet tot mijn beschikking omdat ik deze heb verkocht aan een vriend dus ik kon het ook niet 123 opnieuw testen met mijn oude GPU helaas.

Mijn specs:
- MSI GeForce RTX 4070 Ti VENTUS 2X 12G OC
- Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3600
- Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular PSU
- Asus TUF B450-PLUS GAMING moederbord
- AMD Ryzen 5 3600XT processor
- Samsung 970 EVO 1TB
- MSI Optix G27CQ4 - WQHD Curved VA Gaming Monitor - 27 Inch

Ik zit te twijfelen om de GPU te retourneren omdat ik het gevoel had dat er iets defect is, maar het leek me goed om het toch eerst even hier te vragen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of wellicht suggesties voor wat ik kan proberen? Hartelijk dank voor jullie moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je al geprobeerd om je CMOS-batterij er ff uit te halen (wel stekker uit het stopcontact/PSU!)? Daar heb ik een tijd terug ook mee lopen etteren; van alles geprobeerd en geen boot. Uiteindelijk CMOS-batterij eruit gehad en na terugstoppen werkte alles weer als een zonnetje.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er is voor de 4090 en 4080 een VBIOS update uitgebracht die black screens bij boot zou moeten verhelpen. Mogelijk is zo'n update ook voor jouw kaart beschikbaar.

edit: Maar dan moet je wel beeld hebben. Aangezien je een verouderd platform hebt, geen iGPU, je oude kaart niet meer beschikbaar is en je geen vervangende kaart hebt wordt het wel ingewikkeld om dit zelf te fixen.

Asus bijvoorbeeld heeft er ook eentje voor de 4070 Ti uitgebracht en dat verhielp de black screen issues in UEFI modus. Zie https://old.reddit.com/r/...s_4070_ti_vbios_released/ voor meer info.

[ Voor 58% gewijzigd door spone op 16-04-2024 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuringTest123
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-05 11:21
Heb je eerst de oude driver verwijderd?
Ik heb vorig jaar de aanwijzigingen gevolgd van deze tutorial: YouTube: The PROPER Steps to Installing / Upgrading to your NEW Graphics card...
Misschien dat je wel nog kan ingrijpen zonder de 2070S bij de hand via een opstart in Safe Mode (F8 ingeduwd houden tijdens opstart); hoewel met een CPU zonder integrated graphics heb je inderdaad minder opties...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Alles wat je beschrijft vereist dat je beeld krijgt, en dat krijgt TS niet. Bovendien hebben Windows en drivers 0,0 invloed op de POST fase ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenMislinrat
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-04-2024
FooLsKi schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:55:
Heb je al geprobeerd om je CMOS-batterij er ff uit te halen (wel stekker uit het stopcontact/PSU!)? Daar heb ik een tijd terug ook mee lopen etteren; van alles geprobeerd en geen boot. Uiteindelijk CMOS-batterij eruit gehad en na terugstoppen werkte alles weer als een zonnetje.
Geprobeerd en helaas nog steeds geen beeld. Bedankt voor de suggestie!
Pagina: 1