raar idee: split airco gebruiken als mobiele airco

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klunzig autist
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo,
Mijn rare vraag is kun je een vaste split airco gebruiken als een mobiele split airco?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxoQxbjUXzLFd9lSq_2A5osInDk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kK0XWAUa3cr2aTKrF0lzStkN.jpg?f=user_large

Mijn situatie: Ik woon in een huurappartement waar het te heet wordt (bovenste verdieping). Ik heb al in de zomer schaduwdoeken voor al mijn ramen en statische zonnewerende raamfolies voor HR++. Dat helpt veel, maar ik wil mijn slaapkamer 2 nog afkoelen van 26 naar 22 met een airco. Die slaapkamer is de kleinste en koelste kamer. Ik kan een mobiele mono airco kopen maar ze zijn luid en inefficiënt en ik kan slecht tegen het lawaai. Ik keek naar semi mobiele split airco's maar het aanbod was teleurstellend. Kleine inefficiënte vermogens voor een camper/caravan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TncZlE5AdiVTkJhFPmolc-Vhhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1SfClqymEDIIL3VocgUTspd.jpg?f=fotoalbum_large

In plaats daarvan had ik een raar idee: Kan ik een vaste split airco gebruiken als een mobiele airco? De compressor doe ik een zelfgebouwde kast op het balkon. De binnenunit zet ik binnen wanneer ik hem aan wil hebben via de geopende balkon deur. In het deurkozijn zet ik een isolerende deur paneel die enkel een gat heeft voor de buizen en elektriciteitskabel. Is zo iets theoretisch mogelijk? Ik kan allerlei rubber en geluidsdoolhoffen gebruiken om trillingen en geluid van de compressor te minimaliseren voor omwonenden. Door de compressor en de binnenunit nergens vast aan te bevestigen omzeil ik veel regels van de woningcooperatie. Ik weet ook niet in hoeverre ik in problemen kom met monteurs voor de airco gassen, dat kan ik niet omzeilen toch? (Het draairaam kan wat verder open maar daar past een binnenunit niet door.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Nee kan niet.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ze zijn er wel van 15000 BTU mobiele airco, ik heb er vorig jaar zelf een gekocht voor die paar dagen per jaar, kost wel 1900 euro.
https://m.media-amazon.co...v6dF6bAmL._AC_SL1500_.jpg
Ik hoop wel dat je dan een lift hebt want dat ding wordt met een heftruck geleverd. (Nou ja geen heftruck maar ben het woord kwijt voor zo'n steekkarretje).

[ Voor 11% gewijzigd door Soldaatje op 16-04-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:57
Ja hoor kan wel, of t ideaal is is een tweede

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Waarom moet die mobiel zijn? In die houten panelen boor je heel makkelijk een paar gaatjes voor de leidingen. Buitenunit zet je gewoon op balkon op setje draagrubbers. Binnenunit gewoon aan de muur. Kun je ‘s winters ook mooi verwarmen.