Watermeterput dichten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-05 14:05
In de tuin had ik een watermeterput. Deze watermeter is al verplaatst naar binnen.

Nu wil ik de plek waar de meterput zat opnieuw bestraten.

Wat kan ik het beste doen?

Mijn idee was: gat van watermeterput naar kruipruimte (waar eerst de leiding dus naar binnenging) dichtpurren. Dan de put volstorten met restant aarde en zand. Dan de rand van de put kapot slaan. En de rest laten zitten.

Wat zouden jullie doen? Of kan een watermeterput van asbest zijn? Want dan is dat laatste puntje van mij natuurlijk een slecht idee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:38
Zou het gat van de leiding eerder met snelbeton dichtsmeren
Niet veel moeilijker maar wel een lange termijn oplossing.

Voor de watermeterput door de zure appel heenbijten en die in zijn geheel verwijderen.
Meeste zijn van staal of beton gemaakt.
Asbest is meer gebruikt op locaties waar er risico op vuur of brand was. Dat is een watermeterput niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:25
Ik heb de put toen aan mijn trekhaak gebonden en uit de grond getrokken, was zo gebeurd, zit geen bodem in.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
D-dark schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:23:
Zou het gat van de leiding eerder met snelbeton dichtsmeren
Niet veel moeilijker maar wel een lange termijn oplossing.

Voor de watermeterput door de zure appel heenbijten en die in zijn geheel verwijderen.
Meeste zijn van staal of beton gemaakt.
Asbest is meer gebruikt op locaties waar er risico op vuur of brand was. Dat is een watermeterput niet.
Begreep dat het plaatje om het af te dekken wel van asbest was. Vandaar de vraag. Want een asbest plaatje rotte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:38
meermarco schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:05:
[...]

Begreep dat het plaatje om het af te dekken wel van asbest was. Vandaar de vraag. Want een asbest plaatje rotte ook niet.
Dan heb je een losliggende plaat asbest in 1 geheel.
Voor een waterput die niet altegroot is praat je denk ik over een halve meter bij een meter maximaal.

Kijk wat de afvoerregels van je gemeente zijn. Maak een melding slopen/afvoeren asbest
Na toestemming haal verpakkingsmateriaal op en lever het in bij je gemeentewerf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ja het plaatje is al ingeleverd. Maar omdat dat van asbest was, dacht ik: ik wil niet een put slopen met ee hamer die wellicht ook van asbest is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:35
Ik restaureer al jaaren oud gereedschap, maar ik ben nog nooit een hamer van asbest tegengekomen >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Als je asbest vermoed: mondmasker op, verdachte locatie goed nat maken en stukje afkloppen. Kan je visueel zien dat het geen asbest is dan ben je er. Bij twijfel kan je het stukje laten onderzoeken.

Maar zolang asbest niet ingeademd wordt is er geen risico, dus als het nat is en je gebruikt geen slijpschijf is er weinig aan de hand.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1