Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
Da's alleen met Win95/98/ME. Iedere zichzelf respecterende tweaker gebruikt 2000 of XP.Op zondag 09 september 2001 17:51 schreef Jzwager het volgende:
Cas 2 is sneller en die 128 extra gebruik je toch beina nooit. Windows schijnt zelfs langzamer te zijn met zoveelgeheugen.
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Jup, en die quote komt in me sigOp zondag 09 september 2001 17:54 schreef VlasBaard het volgende:
Iedere zichzelf respecterende tweaker gebruikt 2000 of XP.
Ehm, dat valt ook wel mee...Op zondag 09 september 2001 17:54 schreef VlasBaard het volgende:
[..]
Da's alleen met Win95/98/ME. Iedere zichzelf respecterende tweaker gebruikt 2000 of XP.
Je gebruikt toch geen zware applicaties of wel ?
Voor die paar games enzo is die 512MB wel voldoende lijkt me.
-
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
hoe weet ik hoeveel ie echt paged...want heb min en max page usage op 400 gezet...Op zondag 09 september 2001 20:38 schreef abbadon het volgende:
Ligt er aan wat je allemaal uitspookt met je bak; 512MB en tóch eens pagen doet gelijk het voordeel van CL2 teniet als 'ie met 640MB beduidend minder paged (kan grensgeval zijn hè). Overigens moet je die CAS settings niet overwaarderen, in zo'n stream-bench als Sisoft merk je wel wat, maar in de praktijk?? Bij mij is zelfs het verschil op zo'n MB/s bench al vrij klein: CL3 425/477 tegen CL2 450/503, en in de praktijk merk ik er geen flikker van.
Naar geheugengebruik kijken, als je regelmatig boven de 512 komt merk je het wel. Het is zo dat W2K (en XP natuurlijk ook) altijd wel wat paged, maar als 't fysiek geheugen op is (vol) kun je wel raden wat er gebeurd.Op zondag 09 september 2001 20:49 schreef Windhoosje het volgende:
[..]
hoe weet ik hoeveel ie echt paged...want heb min en max page usage op 400 gezet...
Ik zou zeggen, probeer het zelf: prop er eens een poos 640MB @ CL3 in, en daarna een poos 512MB @ CL2 in. Je eigen ervaring is de beste
Hoe wordt je Systeemcache gebruikt (lees: hoeveel ram soupeerd deze gemiddeld en max op)? Hoewel je nooit op 0 komt met 'beschikbaar', kan het wel zo zijn dat je Systeemcache lekker vol zit. In dat geval wordt je ram ook gebruikt, alles wat in Systemcache zit is zeg maar '2e rangs'; het blijft er net zolang totdat het plaats moet maken voor gewoon ram gebruik. Voordeel is dat eerder geopende file's e.d. vlotter worden geopend (daar is juist die LargeSystemCache tweak heel nuttig voor). Zit dat na die tweak ook niet erg vol (minder dan zeg 150~200MB's na een poosje intensief werken), dan heb je aan 512 blijkbaar ruimschoots voldoende.Op zondag 09 september 2001 21:23 schreef Windhoosje het volgende:
bij 512 en 640 komt me geheugen nooit op 0 te staan...
Ik heb ook zo'n memory manager...die schoont het ram op en zo blijft hij meestal tussen de 200 en 300 mb vrij zitten...dus doe ik maar 512 cas 222 ipv 640 cas 333Op zondag 09 september 2001 21:35 schreef abbadon het volgende:
[..]
Hoe wordt je Systeemcache gebruikt (lees: hoeveel ram soupeerd deze gemiddeld en max op)? Hoewel je nooit op 0 komt met 'beschikbaar', kan het wel zo zijn dat je Systeemcache lekker vol zit. In dat geval wordt je ram ook gebruikt, alles wat in Systemcache zit is zeg maar '2e rangs'; het blijft er net zolang totdat het plaats moet maken voor gewoon ram gebruik. Voordeel is dat eerder geopende file's e.d. vlotter worden geopend (daar is juist die LargeSystemCache tweak heel nuttig voor). Zit dat na die tweak ook niet erg vol (minder dan zeg 150~200MB's na een poosje intensief werken), dan heb je aan 512 blijkbaar ruimschoots voldoende.
Zonde, je hebt toch niet zoveel ram om het steeds maar weer op te schonen en voor de helft leeg te latenOp zondag 09 september 2001 21:47 schreef Windhoosje het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n memory manager...die schoont het ram op en zo blijft hij meestal tussen de 200 en 300 mb vrij zitten...
daar is toch niks zonde aan?
en trouwens als je dat "huis" zo leeg mogelijk doet ken je wel alles sneller en makkelijker vinden...
Dat doen de fatsoenlijke Windows varianten (W2K, XP) zelf heel goed.Op zondag 09 september 2001 21:56 schreef Windhoosje het volgende:
ja maar soms blijven dingen erin hangen als ze niet meer nodig zijn...deze verwijdert hij dan ofzo...
Hoewel van een aandoenlijke eenvoud sla je hiermee de plank behoorlijk mis; A) dan kan je net zo goed er alleen een 128MB DIMM in prikkendaar is toch niks zonde aan?
en trouwens als je dat "huis" zo leeg mogelijk doet ken je wel alles sneller en makkelijker vinden...
Wat geheugen betreft: hoe voller = hoe beter (wordt 't tenminste gebruikt), en: hoe meer en voller = nog beter
oke dan...weer wat geleerd...Op zondag 09 september 2001 22:44 schreef abbadon het volgende:
[..]
Dat doen de fatsoenlijke Windows varianten (W2K, XP) zelf heel goed.
[..]
Hoewel van een aandoenlijke eenvoud sla je hiermee de plank behoorlijk mis; A) dan kan je net zo goed er alleen een 128MB DIMM in prikken,
alles wat in het geheugen zit wordt prima 'geïndexeerd', vol of niet maakt niks uit, de data wordt net zo snel uit het ram opgeleverd aan de aanvrager (CPU, AGP, DMA device)
Wat geheugen betreft: hoe voller = hoe beter (wordt 't tenminste gebruikt), en: hoe meer en voller = nog beter