Hallo allemaal! 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Gamen op 1440p 360hz (QD-OLED). Spellen zoals Horizon Zero Dawn halen dat natuurlijk niet, maar ik wil zo hoog mogelijk uitkomen qua fps! Ik werk niet op deze pc, ik render niet etc. Ik speel ook shooters en ben vrij competitief wat dat betreft.
Wat mag het systeem gaan kosten? Geen budget. Ik wil natuurlijk niet teveel betalen waar nodig.
Als bv een titaninum voeding een goede investering is, dan doe ik dat graag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4090 Inno X3d (deze heb ik al)
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Zie de producten hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Merk nee. Voorkeur is vooral voor goede recensies, betrouwbaar etc. Ik ga bekabeld te werk met glasvezel 1GB. Ik neem soms de pc mee en maak dan gebruik van wifi.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag zo stil en efficiënt mogelijk. Ik wil geen RGB. Airflow/temp/performance/geluid staat bij mij echt op 1.
Ga je overklokken? Nee, ik ga niets overklokken, maar wil high-end kunnen gamen.
Wat verwacht je van ons? Ik twijfel vooral over de behuizing/fans. Hier heb ik weinig ervaring mee. Ik weet dat de RAM/cpu/etc geschikt is voor het moederbord. Ik weet alleen niet welke case ik ga kopen en hoe ik deze eventueel (moet?) tunen om hem zo stil mogelijk te krijgen icm goede airflow. Bijvoorbeeld, koop ik er Noctua fans bij? Of is de case die ik had uitgezocht gewoon al erg goed met standaard fans?
Alvast erg bedankt voor het meedenken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Gamen op 1440p 360hz (QD-OLED). Spellen zoals Horizon Zero Dawn halen dat natuurlijk niet, maar ik wil zo hoog mogelijk uitkomen qua fps! Ik werk niet op deze pc, ik render niet etc. Ik speel ook shooters en ben vrij competitief wat dat betreft.
Wat mag het systeem gaan kosten? Geen budget. Ik wil natuurlijk niet teveel betalen waar nodig.
Als bv een titaninum voeding een goede investering is, dan doe ik dat graag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4090 Inno X3d (deze heb ik al)
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Zie de producten hieronder.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 385,05 | € 385,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 182,99 | € 182,99 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | € 2.641,80 | € 2.641,80 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 146,90 | € 146,90 |
| 1 | Monitors | MSI MPG 271QRX QD-OLED Zwart | € 999,- | € 999,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D12L chromax.black | € 103,55 | € 103,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 127,99 | € 127,99 |
| 1 | Voedingen | FSP Hydro Ti PRO 1000W | € 245,25 | € 245,25 |
| 1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 158,99 | € 158,99 |
| Totaal | € 4.991,52 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Merk nee. Voorkeur is vooral voor goede recensies, betrouwbaar etc. Ik ga bekabeld te werk met glasvezel 1GB. Ik neem soms de pc mee en maak dan gebruik van wifi.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag zo stil en efficiënt mogelijk. Ik wil geen RGB. Airflow/temp/performance/geluid staat bij mij echt op 1.
Ga je overklokken? Nee, ik ga niets overklokken, maar wil high-end kunnen gamen.
Wat verwacht je van ons? Ik twijfel vooral over de behuizing/fans. Hier heb ik weinig ervaring mee. Ik weet dat de RAM/cpu/etc geschikt is voor het moederbord. Ik weet alleen niet welke case ik ga kopen en hoe ik deze eventueel (moet?) tunen om hem zo stil mogelijk te krijgen icm goede airflow. Bijvoorbeeld, koop ik er Noctua fans bij? Of is de case die ik had uitgezocht gewoon al erg goed met standaard fans?
Alvast erg bedankt voor het meedenken.
:strip_exif()/f/image/2M7dNwKoCHSLy5S0s8eDYUrs.jpg?f=fotoalbum_large)