Tijdelijke oplossing voor 2 jaarlijkse controle CV ketel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:43

Agent47

I always close my contracts.

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben totaal niet technisch dus ik ga proberen het idee een beetje uit te leggen.
Onze CV ketel hangt op zolder, wij hebben dit huis 2 jaar geleden gekocht en de situatie was al zo.
Nu hebben wij vorige week onze 2 jaarlijkse controle gehad ( wij hebben aan abbonement bij een installateur bedrijf) Onze ketel komt uit 2020, alles was prima, behalve het feit dat de rookgasafvoer niet gebeugeld is + geen stormkraag bij het plafond, thanks @FreakNL ;)

Ik heb hem uitgelegd dat ik in zijn mening mee ga en dat hij de CV beter mag ophangen --> Nieuwe regels. Nu wil hij dat alleen doen als ik een tijdelijke oplossing heb, zodat hij goed en veilig kan staan. Veiligheid voorop natuurlijk. Als hij op de trap staat komt hij er niet lekker bij, dus dat is ook geen optie.

Nu is het alleen zo dat de CV ketel boven de trap hangt naar de zolder. Als je er een permanent iets maakt, dan stoot je je hoofd er tegen.

Ik wil best een deel van de ballustrade weghalen natuurlijk, mogelijk iets met een hekje en dan een plank..?

Graag jullie mening. Is er een tijdelijk iets wat stevig en veilig genoeg is voor ééns per 2 jaar controle?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0FS8MDST2qhpuQhIeS2K2iNLuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hQ5sHCKsnCWAofmoEq8BHK2.jpg?f=fotoalbum_large

P.s. ik zal later even een foto maken vanaf de trap gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Agent47 op 16-04-2024 14:50 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 16:03
Een scharnierende vloer die je op kunt klappen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:15

Quad

Doof

Ten hoogte van de laatste trede zowel links als rechts een balk plaatsen langs balustrade en muur richting de CV ketel. Kan je over de gehele oppervlak van de trap een plaat leggen die gelijkvloers is met de vloer op zolder en stevig genoeg is om erop te staan.
Eventueel een dwarsbalkjes onder de plaat leggen voor doorbuigen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Een vouwladder?
Afbeeldingslocatie: https://d2fb1ew6v6wv87.cloudfront.net/products/2376911/s01/424x424/origin.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Waar je één van die poten dan neerzet is te dun. Die blijft niet staan. Of bedoel je dat je één van de poten op de traptree neerzet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-07 21:07
Iets als dit geen oplossing? Ook te huren

[ Voor 15% gewijzigd door tweakG5 op 16-04-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Ik zat zelf hier aan te denken. Moet ik wel een balk maken horizontaal onder de CV ketel zodat die poot er op kan staan:

https://www.toolstation.n...2C5gUaEAQYDSABEgIgufD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wat een positionering zeg...

Ik neem aan dat hij een permanente oplossing wil?

Wellicht kun je aan weerszij een balk plaatsen in de muren waar je dan tijdens werkzaamheden een (hele stevige) plaat op kunt leggen.

Je zou er eigenlijk een werkplatform van een stijger in moeten kunnen leggen met een klep.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08

FreakNL

Well do ya punk?

Agent47 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:38:
Ik zat zelf hier aan te denken. Moet ik wel een balk maken horizontaal onder de CV ketel zodat die poot er op kan staan:

https://www.toolstation.n...2C5gUaEAQYDSABEgIgufD_BwE
Zou daar persoonlijk nog steeds niet graag op gaan staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Dinictus208 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:40:
Wat een positionering zeg...

Ik neem aan dat hij een permanente oplossing wil?

Wellicht kun je aan weerszij een balk plaatsen in de muren waar je dan tijdens werkzaamheden een (hele stevige) plaat op kunt leggen.

Je zou er eigenlijk een werkplatform van een stijger in moeten kunnen leggen met een klep.
Ik ben er zelf ook niet trots op. :+
Hij gaf de ketel een dikke 8. De afwerking een 6. Het hangt, maar de afwerking is niet perfect zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Maar wat gaat een beugel daaraan verhelpen? Dan kan hij er nog steeds niet bij de volgende keer...

Hoe hangt hij nu dan? Dubbelzijdig tape? :+ Volgens mij hangt die CV prima en is het vooral werk zoeken...

Wel is je rookgasafvoer niet gebeugeld en heb je geen stormkraag bij je plafond.

[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 16-04-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
FreakNL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:44:
Maar wat gaat een beugel daaraan verhelpen? Dan kan hij er nog steeds niet bij de volgende keer...

Hoe hangt hij nu dan? Dubbelzijdig tape? :+ Volgens mij hangt die CV prima...

Verder is je rookgasafvoer niet gebeugeld en heb je geen stormkraag bij je plafond.
Jij zegt het goed. Excuses, het gaat niet om het ophangen, maar volgens de nieuwe regels mag het niet zo " hangen" Dus inderdaad. Hij wou terug komen om de rookgasafvoer te beugelen en de stormkraag te monteren, dat was het.

Hij wou het alleen niet meer zo hangend over de ballustrade doen, waar ik hem gelijk in geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dan gaat het dus ook over éénmalig iets.

Dat zou ik lekker oplossen met iets huren éénmalig.

En het onderhoud doen ze dan maar lekker hangend over de ballustrade..

Of je huurt iemand in die niet zo moeilijk doet over arbo :+
(dat is een grap hoor, maar ik heb zowel een stucadoor als een loodgieter over de vloer gehad die gewoon "in" het trapgat gingen staan. Dus 1 voet op de ballastrade en de andere voet.. Ja, waar eigenlijk? Gewoon tegen de muur aan de overkant.. Ik werd er eng van toen ik ernaar keek)..

[ Voor 50% gewijzigd door FreakNL op 16-04-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
FreakNL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:49:

Ik denk dat ik ze even ga mailen hierover. Dat ik even voorleg om een trap steiger te huren en dat ze dat ding kunnen uitvoeren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
FreakNL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:49:

Of je huurt iemand in die niet zo moeilijk doet over arbo :+
(dat is een grap hoor, maar ik heb zowel een stucadoor als een loodgieter over de vloer gehad die gewoon "in" het trapgat gingen staan. Dus 1 voet op de ballastrade en de andere voet.. Ja, waar eigenlijk? Gewoon tegen de muur aan de overkant.. Ik werd er eng van toen ik ernaar keek)..
Het is monteur afhankelijk riep hij ook al :P Hij wou het voor deze keer wel doen, maar volgende keer wou hij wel graag een stabieler en veiligere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 16:03
Ora et Labora schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:10:
Een scharnierende vloer die je op kunt klappen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kMCBWKpj4Kuu1biAW9z7OmkZ_E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AfpnaDSIu1dR6tHzYzoPUz6S.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpTvuy-TarhJbxyrFuZn0aAvPF0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dUXVRD7KYdHQs4hIy8ZdxJDE.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Ora et Labora op 16-04-2024 15:04 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Voor dat CV onderhoud om de 24 maanden.. ?

Wat een lelik ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Het is de zolder maar. Ik zou persoonlijk ook gaan voor bovenstaande optie.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Geen vouwladders of van die opstap dingen.
Je hoeft ook geen permanent iets te maken, ik heb bij een aantal klanten ook zulke situaties.
Beide hebben een soort vlonder laten maken en die makkelijk te plaatsen en te verwijderen is.

Ik zet eerst de gereedschappen en materialen boven, dan 1 plaat onder de ketel tussen muur en trap en dan nog een plaat er voor zodat het volledige trappengat is afgesloten.
Moet ik toch naar beneden even 1 plaat weg en eronder door limbo-en.
Je zal dan wel iets van een balk moeten hebben aan de zijkanten waar de platen op liggen.

Zoiets om je een idee te geven. Een beetje timmerman kan daar wel een mooie demontabele constructie voor maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZX3cXtqrC4urNb_MT2Yr5DH584=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMCtU3q1c7ZmiLVjv2iu2fvr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door edsandje op 16-04-2024 17:18 . Reden: Foto van internet geplukt als voorbeeld ]

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind dat ook niet echt een mooi ding. Mag een likje verf hebben ook. Maar dat is smaak.

Wel een mooie en zo te zien solide oplossing!

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 16-04-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:00
edsandje schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 16:56:
Je hoeft ook geen permanent iets te maken, ik heb bij een aantal klanten ook zulke situaties.
Beide hebben een soort vlonder laten maken en die makkelijk te plaatsen en te verwijderen is.

Ik zet eerst de gereedschappen en materialen boven, dan 1 plaat onder de ketel tussen muur en trap en dan nog een plaat er voor zodat het volledige trappengat is afgesloten.
Je zal dan wel iets van een balk moeten hebben aan de zijkanten waar de platen op liggen.

Zoiets om je een idee te geven. Een beetje timmerman kan daar wel een mooie demontabele constructie voor maken.
[Afbeelding]
Precies zoiets dacht ik ook aan.

Gewoon draagbalkje langs de randen waarover je een stabiele (vloer) plaat kunt leggen/schuiven. Niet heel moeilijk om te maken. En je kan het zo simpel maken als je wil. Maar ook "luxe" afwerken in een beetje integreren in de aankleding van het hele trapgat.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:15

Quad

Doof

[Afbeelding]
Dit is wat ik bedoelde idd. Zo stevig als maar kan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:12
Je hoeft ook geen permanent iets te maken.... Een beetje timmerman kan daar wel een mooie demontabele constructie voor maken.
Het zijn letterlijk 2 balken en een houten plaat. Je schroeft ze los en bergt ze 2 jaar op. Waarschijnlijk 8 - 12 schroeven en dat is het dan toch? De pluggen in de muur kijk je dan wel tegenaan, daar zou je dan wat mee kunnen. Maar dan zitten er niet per see 2 jaar balkjes in de weg en in het zicht.
Misschien kun je met dikkere balken of steigerbuizen het trapgat in het geheel overbruggen, dat heb ik kunnen doen. Dan hoeft er niets aan de kanten geschroeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Topicstarter
Ik ben momenteel erg druk met een andere verbouwing, sorry dat ik niet al te snel reageer. Mocht ik het opgelost hebben dan zet ik dat in dit topic uiteraard. Meer ideeën zijn altijd welkom.

Pagina: 1