Hallo allen!
Ik heb pasgeleden mijn pc een goede upgrade gegeven, maar ineens werkt Oxygen Not Included niet meer stabiel. Precies elke 6 seconden hapert de game.
Relevante software en hardware die ik gebruik;
Steam
Oxygen Not Included (Base game)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerst dacht ik dat het aan windows 11 lag. Ik had iets gevonden over Hardware accelerated GPU scheduling, dat uitgezet en voor 1 sessie werkte het. Daarna kwam de lag terug. Ik heb toen windows 10 geinstalleerd, maar hier is eigenlijk precies hetzelfde issue in. Ik heb al geprobeerd Resizable Bar uit te zetten, EXPO overclock te veranderen maar ook dit helpt niet.
Omdat het probleem precies elke 6 sec voorkomt denk ik dat het iets buiten de game moet zijn wat de vertraging oproept, de game zelf draait namelijk gewoon 120+ fps. Aangezien de install van windows net nieuw is kunnen het ook niet veel achtergrond programma's zijn. Overigens had ik deze issues niet toen ik nog op mijn Intel systeem gamede, waar de zelfde GPU in zat. Iemand die me kan helpen?
Ik heb pasgeleden mijn pc een goede upgrade gegeven, maar ineens werkt Oxygen Not Included niet meer stabiel. Precies elke 6 seconden hapert de game.
Relevante software en hardware die ik gebruik;
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 389,90 | € 389,90 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 251,05 | € 251,05 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North XL - TGD Charcoal Black | € 171,40 | € 171,40 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 112,20 | € 112,20 |
1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 33,40 | € 33,40 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 219,90 | € 219,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 161,- | € 161,- |
1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 169,90 | € 169,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.508,75 |
Steam
Oxygen Not Included (Base game)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerst dacht ik dat het aan windows 11 lag. Ik had iets gevonden over Hardware accelerated GPU scheduling, dat uitgezet en voor 1 sessie werkte het. Daarna kwam de lag terug. Ik heb toen windows 10 geinstalleerd, maar hier is eigenlijk precies hetzelfde issue in. Ik heb al geprobeerd Resizable Bar uit te zetten, EXPO overclock te veranderen maar ook dit helpt niet.
Omdat het probleem precies elke 6 sec voorkomt denk ik dat het iets buiten de game moet zijn wat de vertraging oproept, de game zelf draait namelijk gewoon 120+ fps. Aangezien de install van windows net nieuw is kunnen het ook niet veel achtergrond programma's zijn. Overigens had ik deze issues niet toen ik nog op mijn Intel systeem gamede, waar de zelfde GPU in zat. Iemand die me kan helpen?