Even schrijven wat we nu weer net hebben meegemaakt, wat hopelijk als waarschuwing kan dienen voor anderen.
Ik ben op dit moment op vakantie, aan het rondtrekken van Airbnb naar Airbnb. Gisterenavond kreeg ik op Airbnb ineens een bericht van mijn volgende host waar ik morgen ga inchecken
Ofwel probeert mijn volgende host mij op te lichten, en die kans acht ik zeer klein, ofwel zijn er dus nog altijd "hackers" actief op Airbnb. Gelukkig weet ik maar al te goed dat iets als dit hoogstwaarschijnlijk een scam is (splinternieuwe domeinnaam icm een poging de site te verhullen) dus contacteer ik Airbnb via hun support.
Gelukkig konden ze mij bevestigen dat er niets aan de hand was ...
Spijtig genoeg dus in dit geval waardeloze support van het platform. Men weze gewaarschuwd, opgelet met berichten op Airbnb die je vragen om betalingen te bevestigen.
Ik ben op dit moment op vakantie, aan het rondtrekken van Airbnb naar Airbnb. Gisterenavond kreeg ik op Airbnb ineens een bericht van mijn volgende host waar ik morgen ga inchecken
De # in de url stellen telkens 1 cijfer voor.Dear [firstname lastname]
Unfortunately, your reservation may be canceled due to changes in rules.
Conventionally in such situations, the service will ask to verify your payment method and confirm your holder's identity.
You can verify by accessing the personal link
https://air.bnb-ID####.com/payment/#########
If you wish to hold the reservation, you must do so within 24 hours or the reservation will be automatically canceled.
Ofwel probeert mijn volgende host mij op te lichten, en die kans acht ik zeer klein, ofwel zijn er dus nog altijd "hackers" actief op Airbnb. Gelukkig weet ik maar al te goed dat iets als dit hoogstwaarschijnlijk een scam is (splinternieuwe domeinnaam icm een poging de site te verhullen) dus contacteer ik Airbnb via hun support.
Gelukkig konden ze mij bevestigen dat er niets aan de hand was ...
Leuk, maar dat is net niet waarvoor ik je contacteer, ergens hebben jullie, of mijn host, een lek van credentials. Wijs ik hen daar op krijg ik dit:As per checking, I can confirm that this was already accepted by the Host and you were able to settle the payment amounting to €###.24. This was settled through the Airbnb platform—this means that you don't need to settle any payments related to this reservation.
I understand. I'm going to forward your case to a member of our team who's in a better position to resolve this for you.
Alsof het mijn account is die hulp nodig heeft...Hello [firstname],
Thank you for alerting us to the suspicious activity on your Airbnb account.
You can immediately recover your account by going to: airbnb.com/review_your_account.
I'm forwarding your case to our Trust team now — a member of this team will review your account and contact you by email as soon as possible.
Spijtig genoeg dus in dit geval waardeloze support van het platform. Men weze gewaarschuwd, opgelet met berichten op Airbnb die je vragen om betalingen te bevestigen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.