gebruikers account zonder icoontjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 10:03

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

Topicstarter
Mijn vraag

op mijn thuis PC heb ik een aparte account aangemaakt voor mijn vrouw. wel zo makkelijk met alle cookies en dergelijke.
maar bij haar zijn alle icoontjes onzichtbaar. het buroblad, de verkenner, overal eigenlijk. het enige wat er nog te zien is is de tekst van de bestandsnamen. ook als je een icoontje selecteert, zie je het selectievenster alleen om de tekst heen, niet eens een fantoom van waar het icoontje hoort te staan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
W10, met laatste updates

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
als je zoekt op "missing icons" of iets in die trant kom je alleen uit op desktop icons die je aan en uit kan zetten, maar dat is dus niet het probleem.
ook allerlei opties om de icon cache te wissen hebben geen effect.
een nieuwe account die ik aanmaakte had precies het zelfde probleem.
mijn eigen account heeft dit probleem dan weer helemaal niet, daar werkt alles naar behoren.

iemand nog enig idee of suggestie om dit probleem te verhelpen?

mijn dank is groot!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-05 15:15
Probeer eens om opnieuw een nieuw account aan te maken om na te gaan of het probleem weer optreed.
Kan zijn dat het aanmaken van het nieuwe account profiel niet helemaal lekker gelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 15:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Er was vroeger ook nog zoiets als Refresh Icon cache, aangeboden via de Windows PowerTools. Ik weet echter niet of dit anno Windows 11 ook nog bestaat. Maar dat was toen in ieder geval wel precies wat jouw probleem omschrijft. Wellicht dat je daar op kan Googlen..

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
https://recoverit.wonders...-not-showing-windows.html

Hier staan diverse mogelijke fixes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 10:03

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

Topicstarter
@Duke of Savage dat had ik al geprobeerd, zelfde probleem.

@ElCondor dergelijke zaken had ik inderdaad al gevonden, maar die hebben geen enkel effect.

@MicGlou dat zijn heel andere issues, die pagina gaat over voorbeelden van foto's als icoon.

ik was trouwens vergeten aan te geven dat dit onder windows 10 gebeurt.

wat voorbeelden toegevoegd.
zoals jullie kunnen zien gaat dat echt op alle locaties in die account mis, zelfs tijdens het opslaan van een bestand vanuit Paint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xGI12JHlVRsOJO7uIXQi49wHC4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uBrlFPn93UdF7qD7M3Kj9eAB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8BWB1-dF65GnFdaAVSIjfr6WEs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OhKHeSdjUQj8KQHf3hHB3GAX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:23
Treedt het probleem alleen op op het bureaublad of zie je ook geen iconen als je in Verkenner de inhoud van mappen bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 15:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat je dan nog zou kunnen doen is je gebruikers profiel mappen (Mjn Documenten, desktop etc.) backuppen en dan een nieuw profiel aanmaken. Waarschijnlijk is er daar egens iets corrupt geraakt.
Met het nieuwe profiel stukje bij beetje je oude data terug zetten en dan hopen dat het goed blijft...

Succes! :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1