Toon posts:

qnx vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik het qnx os geinstalleerd en nou wou ik graag ook op mijn windows partities kijken om mp3s te kunnen luisteren etc hoe kan ik me partities zien of mounten in qnx?

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
niemand idee? ja sorry ik ben wat ongeduldig :)

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Ik ken QNX niet zo heel errug goed, alleen maar van het af en toe erop werken (meestal proggen) op school. Maar ik weet dat je floppies op dezelfde manier moet mounten als onder unix. Dus ik vermoed dat dat bij windows partities ook zo is.

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar je zou het in ieder geval kunnen proberen.

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
mmm is er niet iets anders want ik heb nog nooit gewerkt met unix of zo

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Euhm, geen ervaring met QNX behalve dat het bij mij niet wilde draaien...
Maar goed, onder unices mount je een drive met:
ide:
mount /dev/*da1 /mnt/c-drive
* niet intikken maar vervangen door een h voor ide en door een s voor scsi.
de a geeft aan 1e hd, de 1 geeft aan 1e partitie en /mnt/c-drive is een directory waarin de inhoud van de partitie te zien is.
Maar dit is na een beetje rondzoeken op internet op meer dan genoeg plaatsen te vinden.
Ook is het zo dat je door veel zoeken / klooien meer leert dan een regeltje over tikken van iemand die het al weet.
Sux S !

Zoek wat je niet eerder vond

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
misschien een heel stomme vraag (ik ben niet zo intelligent), maar ik dacht altijd dat je erg weinig had aan een realtime OS, tenzij je een kerncentrale runt.

Misschien kun je me dit uitleggen? Want ik begrijp dat jij dus een realtime OS hebt, uitsluitend vanwege winamp :?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01-2025
Mmm... dat heeft misschien te maken met de opleiding die hij volgt. Tomazzz vermeld het niet in zijn profile, maar volgens mij zit hij ook op de opleiding Hogere Informatica in breda, net zoals TheBigBug en ikkuh. Daar moeten we een paar practica maken in dat OS, vandaar (denk ik). Beetje coden in C enzow.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Op maandag 10 september 2001 22:42 schreef 0siris het volgende:
misschien een heel stomme vraag (ik ben niet zo intelligent), maar ik dacht altijd dat je erg weinig had aan een realtime OS, tenzij je een kerncentrale runt.

Misschien kun je me dit uitleggen? Want ik begrijp dat jij dus een realtime OS hebt, uitsluitend vanwege winamp :?
QNX is een perfect OS voor realtime besturingen en ook alleen maar voor die reden. Zeker bij het aansturen van hardware in poll-mode (superdure hardware kaarten waar je je eigen scheel aan betaald, en niet eens 1 irq'tje :(), kan je nogal eens kritieke data missen die je op deze manier afvangt..

maar goed... fat32 was de vraag.. :)

Als het goed is heb je de module Dosfsys (mind the capital D). Ik weet niet of je die al geprobeerd hebt, maar niet doen.. die werkt namelijk niet met fat32 :).. Je hebt Fatfsys nodig (mind the capital F) en die staat *OF* al op je systeem, of die moet je downloaden ergens... QNX zelf staat bol van de licenties en waarschijnlijk heb je daarvoor een account nodig (tenzij je aardige mensen vindt - ik ben zelf heel erg onvriendelijk - die je de binary willen opsturen).

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Pagina: 1