Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Vraag
Alle reacties
Excel is ook een mogelijkheid, maar had dit toch liever gezien in een app.wienesroa schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:58:
Google eens op excel spreadsheet km registratie. Ik kan me niet voorstellen dat je de eerste bent die iets gaat knutselen
is helaas niet toegestaan door de werkgever.Cheesy schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:59:
Is het niet handiger om dit met een OBD-stekker automatisch te loggen?
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
umm.. want?
is het jou auto? wat heeft de werkgever er mee te maken hoe jij jou kms bijhoud?
is het een lease auto/auto van werkgever? waarom mag het niet? zit er al een gps dongel vanuit de lease maatschappij of werkgever?
[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 16-04-2024 09:50 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Is niet mijn auto, we hebben geen vast voertuig, we nemen wat die ochtend beschikbaar. dus ik rij niet elke dag met hetzelfde voertuig.jack zomer schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:49:
[...]
umm.. want?
is het jou auto? wat heeft de werkgever er mee te maken hoe jij jou kms bijhoud?
is het een lease auto? waarom mag het niet? zit er al een gps dongel vanuit de lease maatschappij?
kijk, dit is al iets, helaas wel betalend. ik zoek dus zoiets maar dan gratis te gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door The-dragon op 16-04-2024 09:52 ]
in dat geval zou ik gewoon een klein kladblokje gebruiken.The-dragon schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:51:
[...]
Is niet mijn auto, we hebben geen vast voertuig, we nemen wat die ochtend beschikbaar. dus ik rij niet elke dag met hetzelfde voertuig.
1 datum
2 auto kenteken
3 start km
4 eind km
en dit elke vrijdag in excell duwen.. het is niet alsof er een betaling aan vast zit.
Klinkt als puur eigen administratie, en eventueel verdedigen tegen boetes gereden door collegas.
Wat mij betreft zijn ze die 2 euro per maand (als je voor 2 jaar afsluit) meer dan waard. Zoveel gemak en direct goede excel waarmee je vervolgens verder kan is echt top. Ik heb eerst ook wat gratis alternatieven geprobeerd maar zoveel frustratie wegnemen voor n paar euro was voor mij een hele makkelijke keuze.The-dragon schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:51:
[...]
Is niet mijn auto, we hebben geen vast voertuig, we nemen wat die ochtend beschikbaar. dus ik rij niet elke dag met hetzelfde voertuig.
[...]
kijk, dit is al iets, helaas wel betalend. ik zoek dus zoiets maar dan gratis te gebruiken.
https://play.google.com/s...m.driversnote.driversnote
Goede ervaringen mee. Prima interface en eenvoudig rapportages creëren.
Het kan zijn dat de werkgever uitgaat van de ANWB routeplanner voor de gereden afstanden. En ik dacht dat postcode huisnummer start en finish ook nodig waren voor zo'n registratiejack zomer schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:59:
[...]
in dat geval zou ik gewoon een klein kladblokje gebruiken.
1 datum
2 auto kenteken
3 start km
4 eind km
en dit elke vrijdag in excell duwen.. het is niet alsof er een betaling aan vast zit.
Klinkt als puur eigen administratie, en eventueel verdedigen tegen boetes gereden door collegas.
o dat kan.Ebakker schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:26:
[...]
Het kan zijn dat de werkgever uitgaat van de ANWB routeplanner voor de gereden afstanden. En ik dacht dat postcode huisnummer start en finish ook nodig waren voor zo'n registratie
maar dit lijkt mij niet vanuit de werkgever.
ook lijkt mij dit niet nodig voor verloning.
voor eigen admin lijkt het mij prima. als het een verplichting is voor vergoedingen dan moet het idd beter
Gratis en heel tevreden van.
Telefoon heb je denk ik netjes in een houdertje tijdens het rijden? Dan is een laadkabel erin pluggen een kleine moeite?The-dragon schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 08:57:
ik heb zelf al wat zitten googlen maar ik kan enkel apps vinden die je ritten tracken met locatie, helaas gaat de batterij van m'n S23ultra hierdoor te snel leeg.
enig advies?
Start automatisch op bij een gekozen bluetooth verbinding, en komt met diverse uitdraai/export mogelijkheden.
Ook meerdere voertuigen (met bijbehorende bluetooth verbindingen) mogelijk, en dit is dan ook netjes uitgesplits.
En daarnaast nog een hoop extra opties om kilometer correcties door te voeren, adressen automatisch in te vullen en noem maar op.
Ik heb hem eenmalig aangeschaft, maar zou het zo weer doen.
edit:
https://www.ctasoftware.nl/cta-rit-registratie/
[ Voor 5% gewijzigd door Koekstra op 16-04-2024 11:23 . Reden: link toegevoegd ]
Je zou een Microsoft Power App kunnen maken als het bedrijf waar je werkt dit open heeft staan in de Office omgeving.
Je kan heel makkelijk een Excel sheet met de kolommen die je wilt (kenteken, datum, km etc) uploaden, Power App maakt er automatisch een app van waar je vervolgens makkelijk een rij kan toevoegen/bewerken/verwijderen. Of nog makkelijker, je vraagt in Power Apps om een app te maken met kilometerregistratie met kenteken, die maakt zelf een tabel en die kan je tweaken en de app daarop automatisch laten maken.
Dit appje kan je dan vervolgens makkelijk op je telefoon krijgen door de Power Apps app te downloaden en via daar je app te runnen met een snelkoppeling op je homescreen.
ik heb in docker op mijn homeserver de app LubeLogger geinstalleerd die ik dan via een VPN verbinding kan raadplegen.
/f/image/1DHN3jFUv81kJ6Oxbj4yKNAX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yvWT9yhBIc32447WOdlBGuC7.png?f=fotoalbum_large)
De app is misschien wat overkill voor mijn noden maar het doet wat het moet doen.
Bedankt iedereen voor het meedenken.