Welke USB SMS dongle?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphabet6985
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-05-2024
Hoi,

Ik zoek jullie hulp bij een probleem. Op dit moment test ik een USB SIM-dongle die ik in de server wil plaatsen. Deze dongle moet gebruikt worden om een sms te versturen wanneer er een fout optreedt. De server draait op Windows Server 2019 en ik gebruik de Eisbear visualisatiesoftware. Om deze dongle aan mijn project toe te voegen, moet ik de COM-poorten uitlezen en van daaruit de dongle aansturen. Maar de USB-dongle die ik momenteel gebruik (Huawei E3372-325) wordt gedetecteerd als een netwerkkaart en niet als een USB-apparaat.

Mijn vraag is nu of iemand meer ervaring heeft met dit soort dongles. In het verleden heb ik met andere USB-dongles gewerkt, maar die zijn momenteel elders in gebruik en niet meer online verkrijgbaar. Ik heb ook de 'LTE GSM Modem HT CAT 4' getest, maar deze werkte slechts 2-3 weken goed voordat hij bij mij stopte met werken. Ondanks verschillende pogingen heb ik dit probleem niet kunnen oplossen, dus dat is geen optie voor mij. Kan iemand een goede USB-dongle aanbevelen die minder dan 150 euro kost?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:52
Waarschijnlijk moet je hem eerst in serial mode zetten. Meestal door middel van een andere firmware.

Ik zou voor dit soort toepassingen vandaag de dag geen SMS inzetten, maar een messaging bus met 'assurance' die als enige ook mag communiceren over de mobiel data verbinding. SMS is nogal best effort op zijn best.

geeft geen inhoudelijke reacties meer