tips voor bouwen nieuwe pc
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpel, mijn pc draait wel een uurtje of 14 per dag. Deel daarvan is werk gerelateerd (veel photoshop illustrator), gamen hooguit 2 uurtjes per dag. Ik draai nu een pc van een jaar 7 oud, met Intel 5-4460, en een gtx 1060 3gb. Omdat de pc bij mij lang aanstaat, wil ik de toegenomen stroomkosten wat in de hand houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2000 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan:
Die bak die ik had was prima, heeft zijn tijd gehad, ik wil erop vooruitgaan, maar stroomkosten is tegenwoordig wel een ding. Aangezien een pc bij mij lang aanstaat, moet het energieverbruik niet uit de hand lopen.
Ga je overklokken?
ik ga eerder wat onderklokken om het energiegebruik wat te verlagen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik bouw voor de eerste keer in mijn leven een pc. Technisch gezien zie ik niet veel problemen. het uitzoeken van de onderdelen kan misschien beter, ook merk van die rtx 4070 ben ik nog niet over uit. Ik ga voor RTX qua formaat, heb een hekel aan een kleine kast. Bakje moet toekomst bestendig zijn, en qua games moet ik er goed op vooruit gaan. (gamen is gewoon full hd op dit moment, kan mogelijk naar 4k gaan in de toekomst.
Ik ben nu 60 jaar, en de jeugd heeft de toekomst
Dus kom maar op jongens met de tips
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpel, mijn pc draait wel een uurtje of 14 per dag. Deel daarvan is werk gerelateerd (veel photoshop illustrator), gamen hooguit 2 uurtjes per dag. Ik draai nu een pc van een jaar 7 oud, met Intel 5-4460, en een gtx 1060 3gb. Omdat de pc bij mij lang aanstaat, wil ik de toegenomen stroomkosten wat in de hand houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2000 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat te denken aan:
- kast: MSI MAG FORGE 120A AIRFLOW 73,00
- Intel® Core™ i7-13700KF 395,00
- moederbord MSI B760 GAMING PLUS WIFI 168,00
- Kingston Fury Beast RGB 32 gig, ddr5 135,00
- kaart een rtx 4070, merk nog te bepalen
- Kingston NV2, retail, 2TB 117, 00
- voeding: MSI MAG A650BN 70.00
- vergeet ik nog wat?
Die bak die ik had was prima, heeft zijn tijd gehad, ik wil erop vooruitgaan, maar stroomkosten is tegenwoordig wel een ding. Aangezien een pc bij mij lang aanstaat, moet het energieverbruik niet uit de hand lopen.
Ga je overklokken?
ik ga eerder wat onderklokken om het energiegebruik wat te verlagen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik bouw voor de eerste keer in mijn leven een pc. Technisch gezien zie ik niet veel problemen. het uitzoeken van de onderdelen kan misschien beter, ook merk van die rtx 4070 ben ik nog niet over uit. Ik ga voor RTX qua formaat, heb een hekel aan een kleine kast. Bakje moet toekomst bestendig zijn, en qua games moet ik er goed op vooruit gaan. (gamen is gewoon full hd op dit moment, kan mogelijk naar 4k gaan in de toekomst.
Ik ben nu 60 jaar, en de jeugd heeft de toekomst
Dus kom maar op jongens met de tips
[ Voor 10% gewijzigd door Stapper55 op 16-04-2024 08:35 ]