Ik overweeg om het huis van mijn vader die naar het verpleeghuis gaat enige tijd te laten bewonen door een of meer oppassers. Daarna willen we het verkopen. Verhuren is geen optie want dan gaat het huis in box3 en explodeert de belasting die dan uitgaat van 6% rendement. Ihkv leegstandswet zou verhuur kunnen, maar om de extra belasting te compenseren moet je dan meer huur vragen dan redelijk lijkt gezien de staat van de woning met een badkamer uit de jaren 70.
Ik heb al een of twee jonge mensen op het oog die dolgraag het ouderlijk huis willen verlaten, maar een echte woning met bijbehorende huurbescherming kan en wil ik niet bieden, wel een aantal maanden tot een jaar oppassen, maar ook tussentijds de woning enkele weken verlaten als mijn zus overkomt uit het buitenland.
Kortom heeft iemand een recente antikraak gebruikersovereenkomst voor mij?
Ik wil graag dat de antikraker(s) huis en tuin netjes houden en gas licht water en internet betalen.
Alternatief is leeg laten staan en de buren een oogje in het zeil laten houden, maar in een tijd van woningnood voelt dat ook slecht.
Wat te doen? Adviezen zijn welkom.
Ik heb al een of twee jonge mensen op het oog die dolgraag het ouderlijk huis willen verlaten, maar een echte woning met bijbehorende huurbescherming kan en wil ik niet bieden, wel een aantal maanden tot een jaar oppassen, maar ook tussentijds de woning enkele weken verlaten als mijn zus overkomt uit het buitenland.
Kortom heeft iemand een recente antikraak gebruikersovereenkomst voor mij?
Ik wil graag dat de antikraker(s) huis en tuin netjes houden en gas licht water en internet betalen.
Alternatief is leeg laten staan en de buren een oogje in het zeil laten houden, maar in een tijd van woningnood voelt dat ook slecht.
Wat te doen? Adviezen zijn welkom.